Miercuri 13 Noiembrie

Trenul de mare viteză între București, Cluj și Budapesta rămâne o promisiune: „Politicienii promit cai verzi pe pereți la fiecare rundă de alegeri”


Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură critică dur modul în care politicienii, ca de fiecare dată înainte de alegeri, promit „cai verzi pe pereți”. 

De data aceasta, aceștia precizat că cei 104 kilometri ai Magistralei 300 dintre Cluj-Napoca și Coșlariu care leagă Oradea de capitala țării și de cea a Transilvaniei sunt veriga lipsă care va rămâne mulți ani fără modernizare.

Linia dublă electrificată este notorie pentru serpentinele feroviare dintre Câmpia Turzii și Apahida.CFR dorește să dea 10-15 milioane de euro/km pe traseul austro-ungar din 1873. Alege să facă asta deoarece, probabil, declivitatea maximă de doar 12 la mie este foarte bună pentru marfă. Dar călătorii? Șanse mari să fie alungați (și mai mulți) dacă șantierul va începe după 2030 și va dura 7 ani în loc de 3, fiindcă nu mai există bani în actualul exercițiu financiar al UE, Programul Transport, care se încheie la sfârșit de 2030”, a anunțat Asociația Pro Infrastructură. 

poza 1 333.jpg

Totodată, reprezentanții asociației mai susțin că din păcate, consultarea publică este doar „o bifă birocratică pusă din pix”, nu o dezbatere pe bune cu cetățenii. 

Studiul de fezabilitate este în faza obținerii acordului de mediu, deci se apropie de final. Din păcate, consultarea publică este doar o bifă birocratică pusă din pix, nu o dezbatere veritabilă cu cetățenii. Așa ne alegem cu multe treceri la nivel, pasaje de 500 metri în orașe și, după 4 ani de analize, ajungem la soluția din 1873. Vă întrebăm pe voi. Credeți că dacă tot băgăm un miliard, era oportun să îmbunătățim (pe ici pe colo) traseul cu variante de viteză crescută și optimizări utile călătorilor? Politicienii promit cai verzi pe pereți cu tren de mare viteză între București, Cluj și Budapesta la fiecare rundă de alegeri, dar proiectul pe această rută... este acesta”, au conchis cei de la Asociația Pro Infrastructură. 

poza 2.jpg


Comentarii Facebook