Trenuri care merg cu 160 km/h pe rutele Cluj - București, Cluj - Iași și Cluj - Timișoara. Când ajunge primul tren ultra modern în România - FOTO
Compania Alstom ar trebui să livreze pe 25 noiembrie primul tren dintre cele 37 rame electrice RE-IR1 din contractul semnat în 2022. Trenul va sosi la București în perioada 2-3 decembrie 2023, după care va intra în procedurile de preluare de către ARF, anunță Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
Primul tren ar fi trebuit să ajungă în vară, dar au fost întârzieri de producție.
În 2024, operatorul selectat, CFR Călători ar trebui să pună trenul în circulație și mai multe rame vor sosi la anul. În perioada următoare, MTI și ARF vor derula o consultare publică pentru a stabili numele comercial al noului serviciu de transport feroviar de călători al României.
O delegație a Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) a efectuat o vizită tehnică de trei zile la fabrica Alstom Konstal, de la Katowice (Polonia), Scopul principal al deplasării l-a reprezentat vizualizarea primei rame - Coradia Stream RE-IR 102 – aflată într-un stadiu avansat de producție - care urmează, după ce vor fi parcurse testele dinamice și statice, să fie livrată ARF, astfel încât acest tren să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA, iar finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat.
Trenurile Alstom vor circula cu pasageri prima dată pe ruta București - Constanța.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs vor fi :
- București Nord – Constanța
- București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
- București Nord – Brașov – Cluj
- București Nord – Brașov – Deda – Cluj
- București Nord – Brașov
- București Nord – Iași
- București Nord – Suceava
- București Nord – Galați
- București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria
- București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad
- Cluj-Timișoara
- Cluj-Suceava-Iași.
Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune.
Clasa 1 a trenului
Clasa a doua a trenului
Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune.
Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.
19 Comentarii
Oamenii Și Copiii, Care M-au Ajutat Pe Mine Cu O Lege În Anul 2023, Merită Tot Ce Este Mai Bun Din Lume, Și Le Mulțumesc !
Le Mulțumesc Și Pentru Ziua De 1 Decembrie 2023 [ Ziua Națională A României ], Oamenilor Și Copiilor Care M-au Ajutat.
Oamenii Și Copiii Care Ajută Și Salvează Oameni Și Copii, Merită Tot Ce Este Mai… Citeste mai departe
daca ar fi reparata capital infrastructura, pana si trenurile vechi ar putea circula cu o viteza comerciala tripla fata de cea actuala! a cumpara trenuri noi cand nu ai linii si poduri reparate e ca si cum ti-ai lua Maserati ca sa circuli pe un drum agricol
In Arad se fabricau vagoane de marfa dar si de călători pt intern dar si la export
S-a facut si trenul special guveramental.Acum cumparam vagoane de la altii Fain !
E adevarata vitezs.
Fiecare vagon x 20km/h = 160. Deci se poate si la noi!
Aia 160 km/h sunt viteza maxima posibila a garniturii, daca ar si fi linii care sa o suporte.
Ce este amuzat este ca in Serbia, vecinul nostru, exista deja trenuri care merg cu 200 km/h intre Belgrad si Novi Sad. Iar la anul se termina lina si spre Nis. Asta in conditiile in care ei nu sunt nici in UE, n-au nici PNNR ci mai degraba probleme pe… Citeste mai departe
@aa: Doar minciunile si promisiunile "circula/zboara" cu 160 km/h...
vai ma da prosti mai sunteti....
si uite-asa grindeanu lasatura secu mai baga spaga la bozonare...psd=pcr=pmr=nkvd incearca sa invie cufureala numita cfr...astia trebuiau desfiintati demult...strategic...nici sa mearga cu 5000km/s nu vor recupera pagubele imense provocate economiei rumanesti si implicit poporului prostan carpatin..
"Trenuri care merg cu 160 km/h" doar in mintea cuiva injectat cu tratament genetic experimental :))))
in ce secol va circula acest tren?
Trenul va merge cu 40km/ora cat ii permit sinele prost intretinute de bugetari. Diferenta pana la 160km/ora este in buzunarele ministrilor, directorilor si altir bugetari spagari.
Cel mai rapid tren Cluj - Sibiu face 198 km in 4 ore.
Mi-ar fi placut macar la clasa I sa nu fie vagoane open-plan, ci compartimente. Dar se pare ca asta e un lux care nu se mai intalneste la noi...
@Luc: cam asta e tendinta, de ex nici clasa business sau executive pe trenurile rapide din Italia nu e compartimentata.
Cai verzi pe pereti. Nu avem bani sa platim rudele lui Guta sa batuceasca pietrele si sa stranga suruburile de la traverse.
pot lua si shinkansen, nu conteaza, la ce sine avem tot incet se va circula, pe bucuresti-constanta se circula cu trenuirle vechi cu 160. in sine trebe investit. dar alea nu arata asa bine pe randari.
@.: Da, conteaza daca sinele sunt reparate sau imbunatatite, dar nu poti sa te plangi ca pe Bucuresti - Constanta aveti linii noi si trenuri expres care ruleaza si cu 180 la ora. Am fost personal de la Bucuresti la Constanta cu un astfel de tren si am facut 1 ora si 55 minute. Deci daca ar lucra si la linia Bucuresti - Brasov - Cluj, am putea face maximum… Citeste mai departe
@Luc: asta am zis si eu, poti pune orice garnituri vrei pe sinele de acum, tot incet se va circula. bucuresti-constanta e un exemplu bun ca se poate circula bine daca e linia buna.
Poate in vis, că pe liniile actuale vor zbura la propriu . . .Alți bani "***UȚI" degeaba și inutil.