Vineri 22 Noiembrie

Tu prin ce filtru îți treci opțiunile? (P)



Trăim într-o perioadă a istoriei în care suntem bombardați cu opțiuni pentru orice am vrea sa alegem. De la bunuri de larg consum la servicii specializate, decizia este cel mai adesea una aleatorie influențată de trucuri publicitare. Cei care se concentrează pe muncă nu au timp și nici preocupare să investească în imagine, cei care se concentrează pe strategii de marketing pierd adesea din vedere clientul ca și subiect al activității lor, transformându-l în obiect al interesului lor.

Asa apare o râpa intre client și întreprinzător, adâncită din ce în cel mai mult de lipsa de informație obiectivă. Asta transformă individul zilelor noastre într-un adept al imaginilor ce i se plantează în subconstient, care consuma ce și cand i se spune. Unii spun ca necesitatea creează oferta. În cazurile ideale. În contextul în care necesitatea atrage resurse, omul capitalist invață sa creioneze cu maiestrie, nevoi nesfîrsite cărora apoi să le răspundă, tot el. Să diferențiem necesitățile de dorințe iluzorii devine tocmai una dintre necesitățile esențiale ale individului care își duce existența într-o societate de consum.

 


Centru de Cercetare a Opiniilor Clienților CBOK consideră că ceea ce au nevoie oamenii este un filtru mai bun prin care să își treacă opțiunile. De aceea au creat un soft care verifică toate firmele de pe teritoriul țării printr-un algoritm care efectuează ceea ce în termeni de specialitate se numește Natural Language Processing (NLP). Proiectul este unul internațional apărut în 2013, existent în 7 țări europene, cu punctul de pornire în Polonia și cuprinde o bază de date cu peste 170.000 de firme.

În acest fel, afacerile care nu au opinii negative în mediul on-line de la cei cu care au colaborat, pot să intre în proiectul Firmă de Încredere și vor fi găsiți pe platforma cu același nume. Membrii pot fi recunoscuți și în cadrul activității lor după logo-ul cu simbolul „văzut” aplicat pe cărți de vizită, contracte, site-ul personal sau după autocolantele pe care le pot aplica pe geamurile sediilor sau mașinilor. Primesc și un certificat cu titlu onorific care atestă statutul lor de membrii ai acestui proiect, menit pe de-o parte să vină în ajutorul clientului în procesul de selecție, și să promoveze în același timp pe acei întreprinzători care și-au demonstrat competența prin activitatea lor.



Comentarii Facebook