Turnuri de 20, 21 și 27 de etaje propuse pe un teren renumit din Cluj-Napoca. Zona va fi paralizată de trafic
”Foamea” de betoane și turnuri și pare să se termine la Cluj-Napoca, un oraș care de 30 de ani nu a reușit să construiască o stradă nouă sau să lărgească un bulevard. Acum, o societate propune ridicarea unui turn de 27 de etaje, pe un teren cu o suprafață de 59 207.80 mp, deținut de societățile SC REMARUL BUSINESS CENTER SRL.
Proiectul va fi realizat de un grup de firme: SC Consult Imobil SRL, SC Bloom, Rent Imobil SRL, SC METALPRO SRL, SC REMARUL BUSINESS CENTER SRL.
Zona din spatele Gării va fi sufocată și de alte proiectele care se ridică în zona Dedeman. Este curios cum va fi rezolvat traficul în acel punct, pentru că deja pe strada București, lângă Parcul Feroviarilor, nu se mai poate trăi.
Firma Remarul Business Center SRL este controlată de omul de afaceri Călin Mitică, proprietarul Remarul 16 Februarie.
”Tema de proiect, stabilită de comun acord cu beneficiarul lucrării, este revitalizarea parțială a zonei industriale aparținând fabricii „Remarul 16 Februarie”. Punerea în valoare a acestui proiect va genera o resursă financiară consistentă de modernizare și derularea unui program investițional ambițios asupra fabricii Remarul 16 care-și restrânge activitatea în zona estică a parcelei studiate. Se propune reconversia funcțională a terenului prin restructurarea/ schimbarea destinației unității industriale, prin elaborarea unui PUZ, urmărindu-se atent studiul istoric realizat precum și integrarea de clădiri noi având funcțiuni mixte”, precizează arhitecții în documentele de pe site-ul municipalității, unde s-a lansat o consultare publică.
Pe terenul vast vor fi construite clădiri cu înălțimi variate, respectiv de 6, 20, 21 și 27 de etaje, fiind planificate să ofere un total de 1.588 de locuri de parcare subterane. Accesul auto și pietonal pe proprietate se realizează în prezent prin intermediul străzii Tudor Vladimirescu. În vederea anticipării unor investiții viitoare pe acest teren, se propune implementarea unui al doilea acces, prin construirea unui pod peste pârâul Nadăș. Acest lucru va facilita accesul și ieșirea către și dinspre amplasamentul studiat în condiții de siguranță și fluiditate. În plus, se va amenaja un sens giratoriu pe strada Tudor Vladimirescu pentru a eficientiza circulația în zonă.
În cadrul parcelei, planificarea prevede amenajarea de alei auto cu o lățime de șase metri, alei pietonale și piste de biciclete, oferind astfel o infrastructură adecvată pentru diverse moduri de transport și mobilitate.
Caracterul propus
• Prezenta documentație propune schimbarea caracterului funcțional al amplasamentului din activități industriale în funcțiune mixtă - activități de comerț, servicii, învățământ, locuire colectivă, activități culturale și alimentație publică, spații verzi și loisir, parcaj subteran.
• Imobilele de patrimoniu și cele cu caracter estetic deosebit se vor păstra, se vor reabilita și vor găzdui funcțiuni noi adaptate la necesitățile actuale ale orașului în timp ce imobilele parazitare existente pe amplasament se vor desființa.
• Clădirile noi vor asigura un cadru echilibrat care să pună în valoare cu succes imobilele păstrate, prezența acestora urmând să completeze amplasamentul din punct de vedere peisajului urban care trebuie să prezinte o imagine adaptată prezentului.
• Se va asigura realizarea circulației carosabile prevăzute prin PUG mun. Cluj-Napoca pe latura S a amplasamentului, în imediată vecinătate a șinelor de cale ferată și se va realiza o legătură pietonala de tip promenadă cu str. Septimiu Mureșan, în spațiul dintre cele 2 imobile de patrimoniu ce se vor reabilita. Amenajarea exterioară va propune o circulație de suprafață exclusiv pietonală sau velo în zona de amplasament cuprinsă între clădiri, spațiile destinate garării eutovehiculelor urmând a fi amplasate într-un număr redus în exterior, pe zona perimetrală a amplasamentului iar cea mai mare parte se va amplasa în interiorul subsolurilor propuse.
• Zona de contact a amplasamentului cu râul Nadăș se va amenaja sub forma unui spațiu de loisir, cu alei pietonale și locuri de ședere ce ar pune în valoare râul ca element al cadrului natural iar în apropierea corpului E6, prevăzut a avea funcțiune de învățământ, se va amenaja un loc de joacă pentru copii.
• Zonele de piațetă sau scuaruri precum și spațiile verzi amenajate vor avea caracter public nelimitat iar utilitățile se vor introduce în totalitate in subteran.
43 Comentarii
Dar fix de asta are nevoie Clujul este să construiască peste tot până când vom fi nevoiți să apelăm la elicopter pt o urgenta că la job oricum întârziem din cauza traficului.Sunteti de tot kktul cei care aprobați așa ceva.
Se plangea Sarmas ca nu se construiesc blocuri si de aceea e pretul atat de mare la apartamente. Eu vad ca se tot construiesc, exista un numar mare de apartamente la vanzare la dezvoltatori , cu toate acestea preturile raman mari. Fiindca tin de pret chiar daca nu prea vand
@Sefer: Sunt prea multi bani la popor. Toti care au bani in banca vor sa cumpere, ca Isarescu le mananca banii din banca, prin dobanda negativa, mult mai mica decat inflatia.
@Sefer: Se tin 15% din locuinte goale, ca se devalorizeaza mai incet decat banii din banca.
E zona centrala sau relativ centrala, cu o bicicleta iti faci treaba. Exceptie ar trebui sa fie doar daca iti duci copilul la cresa sau gradinita
Foarte bine. Trebuie sa se dezvolte orasul. Din pacate pentru labaretii care fug de civilizație oamenii trebuie sa locuiasca indeva, nu in pesteri sau in cocioabe de chirpici. Cui ii e dor de cocioabele de chirpici si detesta tot ce inseamna urbanism sa se intoarca la coada vacii (de unde au si venit). Acolo nu sunt betoane si blocuri, sunt doar noroaie… Citeste mai departe
@Vlad: Nici macar titlul nu esti in stare sa-l intelegi. Prea prost esti Vlad ul sulii!
@Vlad: esti jenant de redus.
@Vlad:
da ma... ca orice oras prosper a darmat blocurile si au cultivat urzici
Important e sa isi ia clanurile Boc si Tise mita grasa de la contructori, apoi autorizatiile se dau oriunde si oricand.
Clanurile Boc si Tise au ghetto-izat Clujul disperati dupa mita de la constructori.
@Zoli:
@Scoate limba din kurul lui Boc:
@nu pot pt ca apoi iesi si tu de acolo. mai bine asa, mai liniste si mai multi redusi.:
De parca n-ar mai exista alte cutii suprapuse in alte orase decat Cluuug
@Hop o sa apara prostii care sa se indatoreze pe veci pt o cutie suprapusa care nici nu exista momentan:
@Hop o sa apara prostii care sa se indatoreze pe veci pt o cutie suprapusa care nici nu exista momentan: Eu nu-i inteleg pe unii care nu stiu sa judece. Aici ori te indatorezi la banca si platesti ceva pentru tine, ori platesti chirie. Cateodata chiria e mai buna ca poti sa te misti mai usor, daca vrei sa pleci din oras sau din tara la o oportunitate
@Scoate limba din kurul lui Boc:
o sa fie grozave apartamentele alea langa sine. Si din morti o sa te trezeasca claxoanele trenurilor. Noh acolo chiar n-as da mai mult de 1500 EUR/mp pt rezidential
@Hank Rearden: Cine vrea sa incerce cum e, poate sa stea in camingul din Tasch, langa Zermatt, vreo 3 nopti.
In loc sa va bucurati ca in sfarsit se fac zgarie-nori in Cluj, blamati. E drept ca astea o sa aibe panorama spre ghetoul Calea Baciului, dar macar vor fi aproape de gara pentru navetisti.
@.: poate navetiste, ca cine-a locui acolo nu mai are nevoie sa faca naveta, nu? dar navetistele care vin sa le ciuguleasca barzoiul....
Și ce fac autoritățile de control??????DORM!!??? BATAIE DE JOC LA ADRESA CLUJENILOR!!!
@ion:
@Scoate limba din kurul lui Boc:
Un indian din Mumbai are blocul lui cu 27 de etaje. În metropola de cinci stele nu se găsește un antreprenor cu koaie sa facă un building de măcar o sută de etaje, pana și la Phenian este unul!
@Slab...: Pana acum erau blocuri de maxim 40 metri, cu cateva exceptii. Asa ca 27 etaje e zgarie-nor.
altfel se aglomera locul
De cand asteptau clujenii sa se plimbe relaxati pe langa calea ferata... Exceptionala idee! Vor fi mult mai relaxati. De asemenea, echipa de tarani ajunsi la Primarie nu are problema traficului, ei fiind obisnuiti cu caii, cu bicicletele. Masinile le-au creat traume si invidie de mici copii ce se jucau in tina.
traficul va fi rezolvat de m.U.E.
@bulisor: va fi rezolvata de Putler si orcii sai punandu-i pe post de parapet pe id.iotii utili precum esti tu.
@M.ue Putler: beep si tie lingau de cururi de lgbtq si negri
Vor fi precis echipate cu pompe de caldura, eoliene si fotovoltaice conform directivei UE.
Spor la zbor.
@Tit: adica o plapuma in plus
Abia aștept sa vad cum bocanila va lua apărarea constructorilor care vor doar 20 de etaje.
Cluj-Kolojvar-Klausenburg va fi KOWLOON-ul secolului 21!
Pentru "orasul de 15 minute" si "zero emisii" NU este nevoie de prea multe strazi, dimpotriva!
Scapa cine poate!
Poate ar trebui schimbat numele orasului din Cluj in Kowluj, la cati asiatici sunt importati aici, se potriveste mai bine KOWLUJ si astfel renuntam si la vise cu infrastructura vestica si alte filme fu turiste.
rusine administratiei incompetente corupta pana-n dinti
si-a tras tise pocaitu bloc inalt in centru pe mihai viteazu, dar astia cu turnuri in capat de lume nu au voie :))
Și ce-ați vrea?
Avem studiu de trafic și am așteptat 3 luni pt aprobări. În plus avem protecție de sus. Orice proces început , se câștigă în 15 zile. Ca știm unde să ne aliniem și cu cine. Toți avem statut de oameni cinstiti și nu niște penali:)))
@Raresica: stai linistit baitzaca, PRIMULE OBIECTIVE, IN CAZ DE RAZBEL, VOR FI CLADIRILE INALTE !!!!!, da tu n-apuci zilele alea
# in alta ordine de idei, CETATEA CLUJULUI SE DUCE DREAKULUI CU ASA O ADMINISTRATIE TAMPAAAAA.
# cat despre "investitorii strategici" care duc industria de rapa, toate la vremea lor. Veni-va vremea sa stea in "varf… Citeste mai departe
@Vlad Tepes: Până atunci, noi facem , noi desfacem, cine n-ascultă , e vai de ei.