Uber și Bolt, în pragul închiderii în România? „Am susținut liberalizarea serviciilor de taximetrie, dar grupurile de interese controlează industria”
Un act normativ pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii ar închide transportul alternativ în România, spune un ONG care reprezintă Uber, Bolt și Glovo. Ar fi vorba despre o uniformizare a acestui tip de servicii, care își propune transformarea acestui sector într-o simplă copie a unui serviciu de taxi.
O modificare a OUG 49/2019 ignoră avantajele tehnologice, transparenţa şi mediul concurenţial adus de transportul alternativ şi propune transformarea acestui sector într-o simplă copie a unui serviciu de taxi, spune într-un comunicat Coaliţia pentru Economia Digitală, care reprezintă principalele servicii de transport cu suport online de pe piață, citată de Agerpres.
„Nu este nicio îndoială că adoptarea acestor prevederi ar duce la dispariția platformelor de transport alternativ din România. Ne este greu să credem că Guvernul ar putea să accepte aceste solicitări, care nu se referă la crearea unui mediu concurențial, ci la închiderea unui întreg sector în beneficiul altuia,” a declarat Cătălin Codreanu, Președintele Coaliției pentru Economia Digitală.
Coaliția pentru Economia Digitală, care reprezintă principalii operatori de transport alternativ din România, UBER și Bolt, atrage atenția că, deși sunt reglementate diferit, atât transportul alternativ cât și serviciile de taximetrie sunt la fel de strict controlate.
„Am susținut întotdeauna liberalizarea serviciilor de taximetrie pentru a crea un mediu concurențial cât mai corect, dar aceste idei au fost mereu respinse de grupurile de interese care controlează industria de taxi,” a adăugat Codreanu.
Diferența ar fi făcută de transparența și trasabilitatea acestor servicii.
„Avem de ales între modernitate și transparență și întoarcerea la sisteme monopoliste care nu sunt construite în interesul consumatorului, ci al intereselor de grup. Credem că în primul rând alegerea trebuie să fie a românilor, iar cei peste 3 milioane de români care au ales transportul alternativ sunt o dovadă a viabilității acestui sistem”, a concluzionat Codreanu.
Surse guvernamentale ar fi declarat pentru digieconomic.ro că e vorba de o uniformizare. Și că „nu e normal să prestezi aceleași activități și să nu ai aceleași condiții legale și responsabilități".
ONG-ul citat mai sus, care reprezintă principalii operatori de transport alternativ din România spune că prin prevederile propuse, şoferii care fac transport alternativ trebuie să se constituie în operatori de transport, iar contractele de comodat şi închiriere folosite de peste 90% din şoferii de transport alternativ sunt eliminate, ceea ce ar contrazice însuşi modelul de economie colaborativă pe baza căruia funcţionează transportul alternativ.
Taximetriştii au protestat masiv în ultimii ani, solicitând autorităţilor modificarea OUG/49 din 2019, transformată în Legea 204, motivând că actul normativ discreditează taximetria şi îi avantajează pe cei de la ride-sharing.
59 Comentarii
Nu sa ofere un serviciu subventionat. Au fost perioade cand era mai ieftin sa circuli cu Uber sau Bolt decat cu autobuzul. Ori competitie oneste, ori protectionism!
@Uber si Bolt trebuiau sa ofere un serviciu onest: Esti prost? Nu-ti place nici ca-i ieftin? Mergi cu el cat timp ii ieftin, apoi cand il scumpesc treci inapoi pe autobuz. Ce e asa greu.
Ori se impune eliminarea "tarifului dinamic" si la Bolt si Uber ori se permite acesta si la activitate de taxi! La fel si cu numarul limitat de licente!
Concurenta e benefica in orice domeniu dar toti competitorii trebuie sa aiba aceleasi reguli!
Un alt aspect este cel medioambiental!!!! Numarul de clienti este acelasi iar la numar infinit de masini de Transport alternativ, ce merg aiurea fara comanda genereaza o poluare criminala, acum cand toti politicienii se fac ca gândesc in "verde". Trebuie sa fii un client absolut iresponsabil sa astepti 20-30 de minute langa o statie plina de taxiuri… Citeste mai departe
@Nelu: prostia omeneasca e infinita
Va explic in cativa pasi ceea ce creierele celor ce comentati aici nu au priceput. Va explic ce este Uber/Bolt Romania.
1. Uber/Bolt sunt companii straine ce scot din tara 20 respectiv 25% din tot ce este incasat, ducand la o scurgere impresionanta de capital. La clienti nu le pasa dar se plang de precarietatea economiei romanesti.
2. Uber/Bolt… Citeste mai departe
@Nelu: asa e… ar trebui un ridesharing bolt/uber autentic romanesc. Banii furati sa ramana in romania!!!
@Nelu: mai e de lucru la partea digitala la taxiuri. Nu ar strica impunerea acordarii stelelor la sfarsitul cursei. Sa vezi pe aplicatie ce sofer iti vine vs stele (sa nu l mai chemi etc. E de munca
@Nelu: ce vremuri erau cand se puteau vinde licentele de taxi contra unei garsoniere. Pe atunci nu urla multa lume, aproape deloc ….
Daca Uber si Bolt tot NU vor plati TAXE si impozite ca toti ceilalti comercianti, in 20, transportatorii urbani vor BLOCA literalmente orasele mari ! Atentie nu doar proteste sau adunari cu masinile in parcari, DIRECT in CENTRELE oraselor la orele 8 dimineata si 18:00 seara.
@Miercuri iese si transportu la PROTEST in BUCURESTi, alaturi de sanatate.: Stai in banca ta, taximetria este de toata jena, nu vom accepta renuntarea la Uber si Bolt! Mizeriile de taximetristi sa vada ce inseamna a fi corect si civilizat, aveti de invatat. Voi care vindeti autorizatii pe bani grei, niste bisnitari!
@Miercuri iese si transportu la PROTEST in BUCURESTi, alaturi de sanatate.: Asa, blocati benzile de autobuz, pana se trezeste lumea din troleu si va arunca cu sticle de bere in parbriz.
@Aron: Domnule, am lucrat toată viața pe taxi pentru ca e singura meserie ce imi oferă program flexibil, sa am grijă de copii, de parinți, iar acum cu Uber și Bolt am dat faliment și a trebuit sa parasesc tara pentru a lucra in strainatate. Mi-am lăsat familia pentru că într-o țară cu tradători ca dumneavoastră (fie că sunteți client al americanilor… Citeste mai departe
Hallelujah (Leonard Cohen song)
Era oricum plin Clujul de masini inutile de Bolt si Uber care veneau de prin Vaslui sa aglomereze traficul. De ce nu fac Uber la ei in Vaslui?
@ Nu ne prea pasa: De ce merg clujenii la sparanghel in Germania? De ce nu merg in Paahida?
Se mai vand online licente de taximetrie contra garsoniere/manastur?
@Ioan: nu, ca prea s-au scumpit garsonierele!
Inca ceva, pentru taximetristii ce tipa: ce esti taximetrist, Tati, daca nu iti convine?
Tocmai in Orasul Lumina Cluj, unde oferta depaseste mult cererea…
Sau si mai bine: de ce nu te-ai dus la Bolt sau Uber, daca esti convins ca taxiul tau ofera serviciimai bune? E? Conditii mai usoare, castig… Citeste mai departe
@Ioan: se vinde doar firma ,prin asociere.Nu sa vandut niciodata licenta
Pai da, sub presiunea maselor, se elimina concurenta! Cum e aia cu « tariful minim » fixat de consiliul local?
Dar marea afacere a taximetristilor este « vizitarea orasului by car », produs destinat exclusiv vizitatorilor, dar si « ceasul care merge » cand de fapt tu esti blocat la N semafoare.
La Bolt, stii dinainte cat te costa cursa, nu conteaza… Citeste mai departe
@Tttaxxxxxiiiiiiii: by,by evazionistule
@yo: Papagal galben caraitor: se scrie « bye » nu « by » care inseamna « pe langa ».
Hai ca ti-ai dublat pe moaca stiinta ta de limba engleza: stii 2 (doua) cuvinte in loc de unul.
Daca inveti si « multumesc » in limba tomana, iti dau si diploma, sa scrii in parbriz « noi spici inghielsii » sa mearga doar englezii cu tine!
@By: era pe limba Turkmena, analfabet .
Cum sa nu isi abge comunisti de la stat coada? Cum sa nu stabileasca Primaria nuamrul de masini pentru prieteni? Sa nu mai vb de preturi...
@Kyro: adevarat grait-ai Kyro.
Io cred ca de fapt Nea’Nelu Ilici scrie sub pseudonim aici
Nu pleacă niciuna din România, că apoi ANAF din ce mai face bani să îi culeagă cu lopata.
O sa vedeți că pe viitor și droghurile cât și prostituțya se va legalizarea cum este in alte țări din Europa ori SUA, căci pentru statul român vor veni bani grei din astfel de industrii.
Apoi cei care vor folosi altfel de servicii îi partea 2 că va avea… Citeste mai departe
Uber ar fi bine sa cotizeze pentru afisele electorale.
In curand o sa avem transport continuu, cu metrou.
@N-avem nevoie de transport alternativ: Tot in curand e de prin anii 90 :)) Mai ales cand urmeaza alegerile.