Un autobuz fabricat în România nu este dorit de nimeni. La Cluj cumpărăm Mercedes și Solaris (Polonia)
Dotat cu aer condiţionat şi motor Mercedes, autobuzul Eurobus Diamond făcut la Ciorogârla nu este dorit de marile primării din România.
Autobuzul nu a fost primit nici măcar în teste la Bucureşti. Mai mult, până acum au fost vândute doar 27 dintre cele 77 de autobuze realizate în comuna ilfoveană, potrivit reprezentanţilor producătorului.
Firma ilfoveană BMC Truck & Bus a început în 2014 procedurile pentru fabricarea şi omologarea la Registrul Auto Român a autobuzului propriu, după ce anterior fusese doar distribuitor unic pentru producătorul turc BMC.
Uzina de autobuze a avut iniţial circa 200 de angajaţi, însă numărul lor s-a redus la jumătate, după ce planurile de acasă nu s-au potrivit cu cele din târg. ”Mi-a fost imposibil să-i ţin. Avem 50 de autobuze pe stoc”, spune Silvia Colacea, directorul executiv al BMC Truck & Bus, precizând că acestea au fost fabricate şi asamblate în Romania, nu în Turcia.
Ea menţionează că în trei ani a reuşit să vândă doar 27 din cele 77 de autobuze realizate la Ciorogârla, din cauza condiţiilor restrictive de calificare la licitaţiile organizate de primării şi regii autonome, conform economica.net. Primăriile scot la licitație la pachet achiziția unor autobuze lungi cu cele de 12 metri, iar firma românească nu poate participa deoarece nu respectă criteriile.
Silvia Colacea, directorul executiv al BMC Truck & Bus, susţine că autobuzele produse în România sunt cu 30.000 – 40.000 de euro mai ieftine decât cele din import.
Autobuzele Eurobus Diamond au o lungime de 12 metri, sunt dotate cu aer condiţionat, au podea joasă şi trei uşi de acces. Astfel de mijloace de transport circulă deja în oraşe precum Constanţa, Târgu Jiu, Caransebeş şi Iaşi. Costul de achiziţie variază între 158.000 de euro şi 170.000 euro/bucată, inclusiv TVA.
La o ultimă licitație făcută de CTP Cluj, compania Mercedes a câștigat oferind un lot de 50 de autobuze la prețul de 11 milioane de euro, adică 219.500 de euro bucata. Autobuzele oferite de nemți au aceleași caracteristici cu cele produse în București, având 12 metri lungile și dotări de ultimă oră.
12 Comentarii
De vina e spaga Nene...doar spaga,coruptia .
Autobuzele sunt doar ASAMBLATE in Romania. Chiar si tabla vine din Turcia, iar motorul e EURO 3.
A te plange ca nu iti cumpara nimeni produsele, si ca din cauza asta esti nevoit sa iti dai afara oamenii, deonata o lipsa totala de profesionalism din partea conducerii acestei firme. Probabil ca si din cauza asta nu is in stare sa isi vanda produsele, pe o piata unde criteriile sunt clare. Daca produci autobuze proaste din start, nu e nimeni vinovata… Citeste mai departe
De ce sunt preferate Mercedesurile sau cele poloneze in locul astora de la Ciorogarla sau a celor de la Astra?
Pentru ca:
1. Costul de achizitie reprezinta doar 5% din problema! Cand iei un Autobuz care trebuie sa fie folosit 20 de ani zilnic, te intereseaza mai mult costurile de exploatare, gen consum, randament (consum/cap calator/km parcursi),… Citeste mai departe
Corect!
La Cluj Mercedes. Respecte domnule Boc. Nu se uita la bani cand e vorba de comfortul clujenilor.
mai bine spus ,respecte si limbi ! bravo maestre, continua !
șmecherie la mijloc. Criteriile nu țin doar de prețuri și facilități.
Poate firma din Ilfov nu a plătit taxa de șpagă. Poate un văr de-al patronului nu s-a înțeles cu un văr de-al primarului. Cine poate să știe tot ce se petrece în spatele cortinei?
Firma e turceasca, nicidecum romaneasca. Autobuzele lor sunt slabe, sub orice critica si din cauza asta nu le vrea nici Clujul si nici Bucurestiul.
de pe wikipedia
BMC (Turkish pronunciation[beː meː ˈdʒeː]) is one of the largest commercial vehicle manufacturers in Turkey. Its products include buses, trucks, and military vehicles.
The… Citeste mai departe
@dezinformare
Firma este inregistrata in Romania, doar ca apartine de o companie din Turcia, la fel cum Dacia apartine de compania Renault din Franta. Important este ca se produc aceste autobuze in Romania, chiar daca o parte din piese sunt din import, asamblarea in tara aduce munca cu valoare adaugata si beneficii atat pentru stat cat si pentru… Citeste mai departe
Tu nu ai citit ca la cluj vor veni autobuse mercedes. Compari restul cu mercedes?