Un celebru lanț de restaurante, în care noul patron Marty a investit 500.000 de euro, nu mai vine la Cluj! În HoReCa acum e „ca în vreme de război”


Valentin Strugaru, fondatorul lanțului de restaurante Maison des Crêpes, a anunțat că a pus în așteptare planurile de extindere ale brandului în orașe precum Cluj-Napoca, într-un moment în care piața HoReCa întâmpină provocări majore.

Înființat în București în 2016, Maison des Crêpes include patru locații, dintre care una funcționează în regim de franciză. „Am rămas cu restaurantele noastre principale și cumva urmărim să le consolidăm",  a explicat Strugaru într-un interviu pentru profit.ro, menționând că a decis să-și concentreze toate eforturile pe stabilizarea unităților existente.

În urmă cu doi ani, cunoscutul om de afaceri Dragoș Petrescu, patronul lanțului de restaurante City Grill, care a preluat recent restaurantele Marty, a investit 500.000 de euro pentru a prelua 49% din Maison des Crêpes. Planurile erau de deschideri de restaurante noi în regim de franciză în mai multe orașe, inclusiv Cluj-Napoca.

Totuși, efectele economice și sociale ale războiului din Ucraina și creșterea inflației au impus o regândire a strategiei de extindere. E ca într-o vreme de război, când te retragi la tine în bază și stai acolo și ești atent și concentrat pe ce se întâmplă acolo, nu te mai gândești la alte lucruri, ca să te prindă pregătit cumva, explică Strugaru.

În prezent, în ciuda potențialului pe care Clujul îl are pentru un lanț de succes ca Maison des Crêpes, Strugaru consideră că o expansiune ar fi prea riscantă. În schimb, echipa sa s-a orientat către un nou concept în București, „Petit by Maison des Crêpes”, care se diferențiază de formatul tradițional de restaurant, fiind o braserie artizanală ce oferă o experiență diversificată. Totodată, și celelalte locații au fost optimizate pentru a răspunde mai bine cerințelor în schimbare ale pieței.

Provocările cu forța de muncă și scumpirile accelerate din sector au îngreunat operațiunile, mai ales după schimbările de fiscalitate care au necesitat recalibrarea strategiilor de preț. În ciuda acestor dificultăți, Strugaru estimează o creștere a cifrei de afaceri până la aproximativ 700.000 de euro în acest an, față de 600.000 în anul precedent, și speră ca piața să se stabilizeze până în 2025. „Cred că la finalul lui 2025 vom avea o mai mare predictibilitate. Până atunci, prefer să mut focusul de la dezvoltare la consolidare,” a declarat el.

Maison des Crêpes va rămâne concentrat pe oferirea unei experiențe complete și calitative, prioritizând locațiile emblematice din București în locul unei extinderi rapide, inclusiv în Cluj, oraș aflat pe lista de extindere pentru viitor.

Comentarii Facebook