Un clujean s-a trezit cu o factură colosală de 3.600 de euro la ELECTRICITATE! Era să leșine când a văzut suma: „Ai dat curent la tot blocul”
Un bărbat din comuna Florești, județul Cluj, a avut parte de o surpriză de proporții când și-a verificat ultima factură la energie electrică. În loc de câteva sute de lei, suma afișată era de 18.100 de lei, iar consumul indicat pe factură depășea 15.800 kWh cu toate acestea, contorul arăta doar 2.030 kWh, prin urmare i-au fost puși în plus peste 16.000 kWh.
Șocat de diferența uriașă, clujeanul a trimis sesizări peste sesizări – pe mail, pe contul online Electrica, dar a primit în schimb numai răspunsuri automate.
Speriat că ar putea fi pus să plătească o factură uriașă, bărbatul s-a decis să întrebe pe rețelele de socializare dacă mai există persoane în situația sa.
„Vin cu o întrebare pentru clienții Electrica Furnizare. Mi-a venit o factură de 18.100 lei și cu un index pe factură de 15.800 kWh, în condițiile în care eu la contor am 2.030 kWh.
De când am primit factura, am trimis sesizări pe mail, pe contul Electrica și tot ceea ce primesc sunt niște răspunsuri automate. Dacă ați trecut printr-o situație asemănătoare, cum ați rezolvat, unde ați sunat sau ce este de făcut?”, a întrebat un clujean pe rețelele de socializare.
Întrebarea a scos la iveală faptul că nu puțini sunt cei care au trecut printr-o astfel de situație. Internauții i-au recomandat clujeanului să semnaleze problema printr-un e-mail sau o vizită la unul dintre sediile companiei.
„Eu le-am trimis e-mail. Le-am spus problema, am pus poza cu contorul și s-a rezolvat!”, a scris o clujeancă.
„Văd că încearcă cu mai multe persoane chestia asta. Du-te personal la ei cu poze de la contor, cere să vină să citească contorul în prezența ta. Așa am făcut eu și s-a rezolvat.”, a comentat o altă persoană.
Un internaut susține că situația poate fi rezolvată printr-o metodă mult mai simplă. Acesta i-a recomandat clujeanului să nu plătească factura și să trimită indexul luna viitoare pentru recalculare. Astfel, următoarea factură emisă ar trebui să reflecte strict consumul înregistrat pe contor.
„Simplu! Nu plătești factura și trimiți indexul luna următoare. Se recalculează și se scade consumul extra.”, susține acesta.
„Sigur ai dat curent la tot blocul. Hai, recunoaște”, a scris ironic o altă persoană.
4 Comentarii
Si eu am patit cam la fel, dar am observat la timp in cont inainte de emiterea facturii. Mi-a aparut ca fiind comunicat de mine un index cu vreo 10000 kW mai mare decat realitatea, ceea ce evident ca nu l-am comunicat eu. Am rezolvat cu o poza a contorului la sediul distribuitorului. Norocul meu a fost si ca contorul fusese citit de distribuitor cu… Citeste mai departe
Eu de trei luni incerc sa rezolv o problema asemanatoare, fara succes. De fiecare data am fost personal, m-am certat cu cei de la reclamatii, au trimis sesizarea mai departe la un alt departament, care se ocupa cu citirea si tot nu s-a rezolvat nimic. Este vorba de mama mea, pensionara, cu un consum lunar de cca. 70 de kW. Dupa citirea Electrica s-a… Citeste mai departe
Electrica este o adevarata bataie de joc. Nu este nici pe de parte un caz singular, sunt nenumarate astfel de situatii. Oricine poate gresi, dar este aberant ca ei nu au in sistem un validator banal care sa semnaleze automat o astefel de greseala - adica daca un om normal consuma cateva sute de kw, ori o factura de de zeci de mii de corespunzatoare… Citeste mai departe
Fa reclamație la ANRE pe site la ei este adresa de mail si le scri ce si cum.
Dar schimba si furnizorul, citirea la Electrica deageaba o dai ca nu se ia in considerare la lupii aia, care sunt niște camatari cu acte.