Un inginer român din industria auto din Germania spulberă mitul maşinilor second-hand cu kilometri puţini

 

Una dintre cele mai căutate calităţi ale unei maşini second-hand cumpărate din Germania este numărul mic de kilometri.

 

Una dintre cele mai folosite strategii de marketing a dealerilor de maşini second hand este aceea că „maşina i-a aparţinut unui medic german care a ţinut-o mai mult în garaj”. Un inginer român care lucrează în industria auto din Germania spulberă acest mit.

 

Paul Danci este un inginer român stabilit în Germania şi lucrează ca expert în domeniul siguranţei auto pentru mărci ca BMW, Audi sau Volkswagen. Într-un ghid al românului care vrea să îşi cumpere maşină second-hand din Germania, realizat pentru „Adevărul”, Paul Danci arată care sunt câteva din capcanele în care pot cădea cumpărătorii de maşini second-hand. Tototodată, tânărul român stabilit în Germania le dă şi câteva ponturi celor care vor să şi cumpere o maşină la mâna a doua din Germania.

 

Cei care vând maşini vor să-şi vândă «marfa» de pe stoc aşa că unii apelează şi la unele metode de «înfrumuseţare» a maşinilor ca să poata fi vândute mai repede sau la un preţ mai mare. Se poate întâmpla de multe ori ca şi proprietarii de maşini când vor să-şi vândă maşina personală sa apeleze la aceleaşi metode. De multe ori, maşini care sunt catalogate ca şi daună totală sunt cumpărate de indivizi care le duc în service-urile lor şi le «refac», iar apoi le vând pe diferite site-uri ca şi maşini fără accident”, arată inginerul român, conform adevărul.ro.

 

Paul Danci arată că urmele accidentelor se pot ascunde, în multe cazuri, foarte uşor, dar există uneori anumite semne care indică faptul că maşina respectivă a fost implicată într-un accident grav sau foarte grav. Aceste semne pot fi:

 

- Urme vizibile la punctele de imbinare ale componentelor caroseriei sau diferenţe de culoare sau nuanţe între componentele caroseriei

- Coduri de eroare care nu pot fi şterse când se încearcă ştergerea lor.

- Erori în bord sau coduri de eroare legate de senzorii de impact

- Lipsa airbag-urilor sau erori în instrumentul de bord care semnalizează probleme la airbag-uri

- Modificări aduse ECU-urile care controlează airbag-urile sau a celor care controlează scaunele sau instrumentul de bord

- Schimbarea volanului

- Geometria roţilor nu este corectă („unghiul de fugă”), poate fi verificată foarte uşor înainte de a cumpăra maşina.

Comentarii Facebook