Unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari! Guvernul vrea să intervină cu sancțiuni dure: „E înșelăciune”
În ultima perioadă tot mai multe state europene au incriminat fenomenul „shrinkflation”! Potrivit unui studiu recent, 93% dintre români au observat acest fenomen și în țara noastră. Românii au observat că a scăzut gramajul la mai multe produse, dar prețul acestor a rămas la fel sau chiar a crescut.
„Încep cu un subiect care, din păcate, este tot mai prezent în statele europene și pare că a ajuns și la noi: faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor! Este de fapt o scumpire „camuflată” și nejustificată economic sub un ambalaj foarte asemănător.
Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent! Iar în paralel, să pregătim o reglementare, pe modelul francez: producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat. Și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a spus joi premierul Marcel Ciolacu.
În ultima perioadă tot mai multe state europene au incriminat fenomenul „shrinkflation”.
Retailerii francezi vor trebui să notifice cumpărătorii cu privire la reducerea dimensiunii produselor fără o reducere corespunzătoare a preţurilor, într-un efort de a ţine sub control fenomenul "shrinkflation" (shrink - micşorare şi inflation - inflaţie), a anunţat Ministerul de Finanţe, transmite Reuters.
Inițiativa franceză ar putea fi impusă la nivel european și transformată într-o Directivă.
Încă din luna ianuarie Guvernul ungar a anunțat că le va impune marilor retaileri de alimente ca, începând din luna martie, să afişeze avertismente pe ambalajele produselor ale căror dimensiuni au fost reduse.
Rata inflaţiei în Ungaria a atins un vârf de 25% în primul trimestru al anului trecut, cel mai ridicat nivel din Uniunea Europeană, şi autorităţile de la Budapesta se străduiesc să relanseze economia, în condiţiile în care puterea de cumpărare a consumatorilor a scăzut, relatează Reuters.
9 Comentarii
asta trebuia făcut demult de la prima tentativă de "furt" al producătorilor și ai agenților economici, în alte țări chiar și în Ungaria consumatorul este avertizat la raft despre această mârșăvie grosolană
Am ajuns o tara condusa de o sleahta de incompetenti si corupti cu un aparat de stat bine garnisit cu posturi caldute de taiat frunza la caini a carui misiune este de a sufoca omul de rand pentru a le asigura lor privilegii.
Si atunci omul de rand ce sa faca? Ciupeste si el de pe ici de pe colo si uite asa ne furam caciulile unii altora...!
Exemplu:Detergent Ariel înainte de excrocherie era de 10 kg și costă în jur de 100 lei,acum e de 7.5kg,l-au macină mai fin,cică se dizolva instant,e concentrat,spala mai bine !?și costă Cca150 lei,deci excrocii internaționali au câștigat 2.5 kg x 20lei(prețul/kg la sacul de 7.5kg)+50 lei diferența de preț între sacul de 10 kg anterior scumpirii și cel… Citeste mai departe
@Arielul și fraierii romani: Salamul de Sibiu feliat de la Agricola înainte costa 15.99 lei/150 gr acum costă tot 15.99 lei dar pentru 120 gr,scumpirea mascată este 30 gr=cca 3 lei= cca 20%
Privatii care micsoreaza cantitatea si pastreaza pretul ar trebui obligati sa micsoreze numarul de ore de munca saptamanale a angajatilor si sa le pastreze salariul.
De cate ori "intervine" guvernul se intampla cate ceva. Nu mai bine va vedeti de treburi? De exemplu, colectati taxele si impozitele pe care firmele de stat nu le platesc, ca pe alea private le-ati zapacit de tot!
is privati, ce inselatorie vad dementii astia?
@jina: Adică privatii sunt cinstiti,vopsesc puii să fie galbeni,i injectează cu apă să pară mari și când i gătești scad 50%,baga carne expirată în mici și cârnați o supra condimentează și o vinde la fraier,ce buni îs micii ,,privatii îs cei mai mari excroci,clar!!!
@jina: dar privatul nu trebuia să informeze clientul băh dementule?