Unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari! Guvernul vrea să intervină cu sancțiuni dure: „E înșelăciune”


În ultima perioadă tot mai multe state europene au incriminat fenomenul „shrinkflation”! Potrivit unui studiu recent, 93% dintre români au observat acest fenomen și în țara noastră. Românii au observat că a scăzut gramajul la mai multe produse, dar prețul acestor a rămas la fel sau chiar a crescut. 

„Încep cu un subiect care, din păcate, este tot mai prezent în statele europene și pare că a ajuns și la noi: faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor! Este de fapt o scumpire „camuflată” și nejustificată economic sub un ambalaj foarte asemănător. 

Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent! Iar în paralel, să pregătim o reglementare, pe modelul francez: producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat. Și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a spus joi premierul Marcel Ciolacu.

În ultima perioadă tot mai multe state europene au incriminat fenomenul „shrinkflation”.

Retailerii francezi vor trebui să notifice cumpărătorii cu privire la reducerea dimensiunii produselor fără o reducere corespunzătoare a preţurilor, într-un efort de a ţine sub control fenomenul "shrinkflation" (shrink - micşorare şi inflation - inflaţie), a anunţat Ministerul de Finanţe, transmite Reuters.

Inițiativa franceză ar putea fi impusă la nivel european și transformată într-o Directivă. 

Încă din luna ianuarie  Guvernul ungar a anunțat că le va impune marilor retaileri de alimente ca, începând din luna martie, să afişeze avertismente pe ambalajele produselor ale căror dimensiuni au fost reduse.

Rata inflaţiei în Ungaria a atins un vârf de 25% în primul trimestru al anului trecut, cel mai ridicat nivel din Uniunea Europeană, şi autorităţile de la Budapesta se străduiesc să relanseze economia, în condiţiile în care puterea de cumpărare a consumatorilor a scăzut, relatează Reuters.

Comentarii Facebook