Veste bună! Cluj-Napoca va avea legătură cu Autostrada Transilvania, la Ciurila. Ce se va face și, mai ales, când


Cluj-Napoca se va putea lega la Autostrada Transilvania la Ciurila, printr-un nod rutier, ceea ce va facilita accesul spre Turda, dar și spre Borș, în momentul în care autostrada va lega Clujul de vamă.

Acest nod rutier trebuia inclus în proiect încă de la început, din 2004, dar Autostrada Gilău - Turda nu a beneficiat de niciun punct de ieșire, pe tot traseul de 42  de kilometri. Proiectanții și beneficiarul, statul român, nu a considerat că este nevoie.  

Ministerul Transporturilor a lansat licitația pentru 12 noduri rutiere: 

1. Nod Pantelimon, pe A0 Nord,

2. Nod Ovidiu, pe A2 Fetești - Cernavodă,

3. Nod Dunărea, pe A2 Fetești - Cernavodă,

4. Nod Peștera, pe A2 Cernavodă - Constanța,

5. Nod Ghighiu, pe A3 București - Ploiești,

6. Nod Ciurila, pe A3 Cluj-Turda,

7. Nod Românași, pe A3 Cluj-Zalău,

8. Nod Luduș, pe A3 Tg.Mureș-Câmpia Turzii,

9. Nod la Săndulești, pe A3 Cluj-Turda,

10. Nod la Crasna, pe A3 Zalău-Oradea,

11. Nod de descărcare pe A7, în zona localității Dumbrava, după conexiunea autostrăzilor A7 și A3,

12. Nod la Adjud Est, pe A7 Focșani-Bacău.

Practic, Cluj-Napoca are șansa se a se lega la autostradă mai repede, decât ar fi făcut-o prin breteaua de la Tureni spre A3. Șoferii nu vor mai trebui să meargă până la Gilău pentru a avea acces pe Autostrada Trasilvania, ci vor putea merge prin Făget - Sălicea - Ciurila - A3. 

Pe 1 decembrie 2009 s-au deschis circulației primii 42 de kilometri din această autostradă, dintre Turda și Cluj-Napoca Vest (Gilău), iar în 13 noiembrie 2010, încă 10 km între Turda și Câmpia Turzii, iar în 2018 extensia Cluj-Napoca Vest (Gilău)–Nădășelu, în timp ce alte tronsoane sunt în execuție.

Comentarii Facebook