Veste bună! Se lucrează la Drumul Expres Tureni - Autostrada Transilvania, dar constructorii au unele ”bube în cap” - FOTO
Constructorul a pornit lucrările de construire a Drumului Expres Tureni - Autostrada Transilvania, așteptat de șoferi de ani de zile. Constructorul Dimex 2000, din Bistrița, face această lucrare și toți ochii sunt ațintiți pe ei.
Firma Dimex 2000, care este lider de proiect, e la prima lucrare de o asemenea anvergură. Conform termene.ro, în 2022 constructorul din Bistrița a avut o cifră de afaceri de 181 milioane lei și 206 angajați. Partener la acest proiect este constructorul CONA din județul Sibiu, specializat în grinzi și predale, care a dat-o în bară în 2011 la construirea Sălii Polivalente din Cluj-Napoca, când a abandonat lucrarea la jumătate.
Termenul de execuție este de 18 luni, iar drumul va avea o lungime de 5 kilometri, cu 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens.
A doua structură ca lungime este un pasaj peste Drumul Județean 103 Z, pod de încrucișare cu o lungime de 158 metri, conform caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Acest drum Expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România (peste 50.000 autovehicule/zi).
-----------------
UPDATE
Compania CONA susține că nu din vina ei s-a oprit lucrările la Sala Polivalentă
”Compania noastră a câștigat licitația pentru realizarea Sălii Polivalente din Cluj în anul 2011 și a demarat imediat lucrările. După ce lucrările au ajuns la un stadiu destul de avansat, acestea au fost oprite prin hotărârea instanței, datorită contestației depuse de una dintre firmele care au participat la licitație. Pe perioada suspendării lucrărilor compania noastră a asigurat conservarea șantierului, iar lucrările au fost reluate, în urma unei noi licitații si finalizate de catre compania noastra in anul 2014. Ca urmare a deciziei beneficiarului de a extinde capacitatea sălii, am participat din nou la licitație și am câștigat lucrările respective.
Odată cu inaugurarea sa în octombrie 2014, Sala din Cluj a devenit cea mai mare și mai modernă sală polivalentă din România construită în ultimii 40 de ani. De la deschiderea sa nu au existat probleme sau vicii majore, care să împiedice găzduirea și sau desfășurarea vreunui eveniment. De asemenea, compania noastră garantează structura de rezistență pe toată durata de viață a construcției
CON-A este unul dintre cei mai mari antreprenori generali în construcții din România, specializată pe segmentul construcțiilor industriale.
Grupul CON-A deține cel mai mare centru integrat de producție industrială din România, situat în localitatea Mârșa, județul Sibiu, unde se pot realiza structuri metalice și structuri prefabricate din beton de mărimi considerabile. Datorită acestui centru integrat de producție CON-A este una din putinele firme din Romania care detine tehnologia necesară pentru realizarea grinzilor de pod, grinzilor precomprimate, cu lungime de 45 m, aceasta fiind cea mai mare lungime de grinzi care se poate realiza în prezent România.
Pe lângă structurile livrate pentru marile investiții private realizate în România, cum ar fi Bosch, DeLonghi, Guhring, ca să notăm doar câteva din apropierea Clujului, CON-A a fost împlicată și în alte proiecte de infrastructură, fie prin livrarea structurilor fie în calitate de constructor: poduri, viaducte, drumuri, piste de biciclete.
Cu o experiență de peste 33 de ani în domeniu și mai mult de 100 de fabrici realizate și numeroase proiecte de infrastructură sportivă, CON-A este o afacere de familie care s-a dezvoltat în mod continuu, iar în prezent oferă servicii complete de antreprenoriat general pentru construcții industriale și civile, proiectare, execuție, instalații electrice și mecanice, mentenanță, furnizare de materiale și structuri pentru construcții. La nivel de Grup CON-A are o cifră de afaceri de peste 140 de milioane de euro în anul 2022 și peste 1000 de angajați”.
De ce Tribunalul Cluj a blocat lucrarile de la Sala Polivalenta! Din suma licitata se poate face cel mult o hala sau un parking
Tribunalul Cluj a dispus anularea rezultatului procedurii de achizitie publica a contract pe motiv ca Asocierea CON-A foloseste materiale inferioare calitativ, pentru a se incadra in suma licitata.
Judecatorul care a blocat lucrarile la Sala Polivalenta a vorbit in motivarea sentintei despre o expertiza tehnica a proiectului.
"In analiza ofertei CON-A, pentru structura cladirii, comisia de experti a precizat ca propunerea tehnica nu este conforma cu cerintele si specificatiile tehnice prevazute in caietul de sarcini deoarece constituie o alternativa, respectiv propune solutii neacceptate de documentatia de atribuire, ceea ce contravine fisei de date de actizitie. S-a specificat ca s-au propus si ofertat materiale si solutii diferite de cele cerute prin documentatia de atribuire atat in privinta structurii si a solutiei contructive - arhitectura, cat si a unor materiale folosite. (...) Expertii au stabilit, spre exemplu, ca schimbarea specificatiei tehnice la plansee, in oferta tehnica, fata de Caietul de sarcini, constituie o alternativa, ceea ce contravine fisei de date a achizitiei; s-a mai schimbat solutia de plansee la subsol din planseu dala groasa in planseu din elemente TT cu suprabetonare, iar in rest plansee dala groasa in locul planseelor de tabla cutata; schimbarea tipului de materiale din tabla de cupru in "tabla tip cupru", expertii explicand ca din punct de vedere tehnic cele doua materiale nu sunt identice, dimpotriva exista diferente majore atat din punct de vedere al pretului, cat si din punct de vedere al rezistentei in timp; s-a schimbat solutia de colectare a apelor de pe invelitoare - prin burlane din talba de tip cupru in locul sistemului vacuumatic; nu s-au respectat cerintele si nu s-au regasit dotarile pentru grupurile sanitare necesare restaurantului si nici perifericile necesare pentru posibilitatea echiparii bucatariei, nici in oferta tehnica si nici in cea financiara", se arata in motivarea Tribunalului Cluj. Citeste mai departe...
15 Comentarii
turenistii vor fi fericiti sa mearga pe autobanda la torda
gata, s-a rezolvat :)
se lucreaza :)
:) statul esuat romanica
Tata e sofer la Dimex. A zis ca termenul e la anul si la multi ani
Ce e cu mizeria asta de mani****re ieftina?? Ce bube au??
Jurnaliști de 2 bani
@georghe: unei firme mici si una ce a dovedit ca nu poate duce un proiect de amploare la capat nu ii trebuie incredintati bani publici pentru ca sansele sa traga o teapa sa faca una de proasta calitate sau chiar sa abandoneze lucrarea sunt mari. Pentru inceput e chiar suspect cum au castigat licitatia, cum s-au calificat...
@Nu injura tot ce nu intelegi: nu are sens ce zici, o firma mica cum poate sa crească dacă nu primește proiecte. Și ceilalți chiar au terminat polivalenta cum se zice în articol, deci ce zici
@georghe: desteptul sulii, creste treptat, organic, nu de la pavat o alee de bloc iei contract de legare a centurii la autostrada ... la fel se intampla in centru .. o spart tot si acuma nu vezi pe nimeni de luni intregi lucrand
De ce nu se face legătura prin Ciurila și Salicea?
Drumul exista acum, este decent, nu grozav insa este disponibil de ani de zile.
Lipseste doar ieșirea de pe autostrada
@bbk: Si sa treaca fix prin mijlocul satelor, nu ? Sa nu zici ca acesta-i pt. " progres " ! Pt. tine poate-i in ordine, dar pt. cei care au " nenorocul "sa aiba locuintele langa drum este un calvar. La noi in Cluj " centurile metropolitane " sunt gandite cu drumuri prin localitati ! In numele " progresului " calcam in picioare drepturile unor oameni… Citeste mai departe
@bbk: drumu asta e primu pe lista. Cel de care zici tu mai are pana la executie.
@Tit: va fi drum de legatura nu centura etc. Si cel mai probabil o sa se faca avand in vedere ce implicare civica mica este contra “dezvoltatorilor imobiliari” mai sus din faget… Si ar fi trebuit sa inveti deja ca in romanica atata timp cat mie imi este bine este ok
puscariasii psd bestrita de la dimex si politrucii sebieeni de la cona au dat lovitura...sa vezi cum ii lauda surioara lor ***** psd de la premaria tureni... deee o luat si ea ceva intre picioruse si in gentuta ...la urma...fratucii si surioarele psd fac ravagii in rumania...gun oaiele psd-iste din maramures si bestrita au napadit cloojul... ce sa mai… Citeste mai departe
vad ca sunteti foarte bine informati : " Partener la acest proiect este constructorul CONA din județul Sibiu, specializat în grinzi și predale, care a dat-o în bară în 2011 la construirea Sălii Polivalente din Cluj-Napoca, când a abandonat lucrarea la jumătate."
Asta cind toata lumea stie ca firma CON-A din Sibiu A INCEPUT si A TERMINAT constructia… Citeste mai departe