Vești proaste pentru șoferi! Taxa de poluare ar putea deveni din nou obligatorie după șapte ani
Taxa de poluare ar putea fi reintrodusă după șapte ani. În ciuda faptului că, în trecut, am avut două astfel de taxe obligatorii, care au fost considerate neconstituționale, mulți români reușind, în cele din urmă, să își recupereze banii, există șanse foarte mari ca, după șapte ani, să fie introdusă o nouă taxă care ar avea menirea de a descuraja importul și deținerea autoturismelor vechi.
Și asta deoarece raportul prezentat ieri, de Banca Mondială, privind decarbonizarea economiei românești, are ca recomandare, în ceea ce privește sectorul auto, introducerea unei taxe de poluare.
Taxe mai mari pentru șoferii cu mașini vechi
În trecut, am mai avut această taxă de poluare, de la taxa de primă înmatriculare, care a apărut la 1 ianuarie 2007, apoi taxa de mediu sau timbrul de mediu, până în februarie 2017, când această taxă a fost retrasă. La vremea respectivă, taxa era calculată ținând cont de mai mulți parametri:
- vechimea autovehiculului
- categoria acestuia
- capacitatea cilindrică a motorului
- norma EURO de poluare
- emisiile de dioxid de carbon
- tipul carburantului folosit
Rămâne de văzut ce hotărâre vor lua autoritățile în domeniu. Potrivit Băncii Mondiale, până în anul 2030, România își va reduce cu 55% emisiile de carbon față de anul 1990, scrie observatornews.ro.
23 Comentarii
Doamne ajuta!
ce faceti prostlor???ati ajuns sa fiti condusi iar de prostii de la banca mondiala???
@andi: doar de troli cu tastatura la tiraspol/peterburg
este vorba dspr agenda 2030 WEF
decarbonizarea mult laudata = saracie si foame
"decarbonizarea economiei românești" = lipsa economiei romanesti
Orice motiv e bun sa scoti bani de la saraci pentru bogati.
Daca UE e asa pornita sa reduca poluarea de ce nu incepe cu cei care polueaza de adevarat, cum ar fi avioanele private care ard 2 tone de cherosen in 3 ore sa transporte un singur om?
@ : De ce masinile din coloanele oficiale sunt SUV -uri cu motoare de cel puton 3 itrii? Alea nu polueaza?
@ : Ministra mediului avea mai demult masina inmatriculata pe Bulgaria.
Daca stai in spate la masina mea garantat ca daca nu mori in cinci minute intoxicat faci intr-o luna cancer. Emisiile imi ies mereu bune.
Adica taxa aia care toate instantele europene au zis ca este ilegala?:))))))))))))))))))))))) Si aia pentru care statul orman platea mai multe amenzi decat icnasa?:)))))))))))))))))
In Romania primesti bonus de poluare. De exemplu masina mea euro 4 valoreaza mai putin decat una euro 3. Ca ala primeste bonus de poluare 1500 sau 3000 lei la rabla.
@.: Asa-i sper sa le bage si pe astea euro 4 la bonus, eu am mai luat anul asta doua. De abia astept.
un rahat, Romania s-a angajat sa introduca zonele cu emisii scazute pana in 2025 acuma e pana in 2030, in 2030 va fi 2050 :)) eu zic ca nu va mai fi nici o reforma si asa se vorbeste ca masinile electrice sunt o prostie si ca iarasi hidrogenu e viitoru
vor sa renuntam la masini
@turistul: adevarul e ca diselul nu are ce cauta in oras din multe motive:
1. polueaza cu fum negru de care te sufoci PM2.5, si asta nu e CO2 e NOx cancerigen (depinde de fiecare daca tolereaza fumu de la diesel, unii mai sensibili se sufoca de la el altii nu au nimic pe moment)
2. consuma ca supararea in oras, un 2.0 diesel cu 150cp in trafic… Citeste mai departe
@ : alea cu dpf nu scot niciun fum negru
@ : Felicitari... tot, dar absolut tot ce ai scris acolo este fals :)))))))))))))))))))))))))
Noi sa reducem emisiile si platim mii de euro in plus la masini(sa avem euro 6/7), intre timp americancii, khinejii si hindienii se caca pe el de mediu si scot fum fara sa le pese de amaratii din romania. Ma fot in el de UE, ca e bun doar sa ne deie mUE.
@Geo: sper sa le vina de hac migrantii in cativa ani
@Geo: Negrul de fum de la motorina ta il inhalez eu cand trec pe langa tine pe jos cand stai in coloana, nu americanul. In Sua nu prea sunt masini pe motorina, multe benzinarii nici nu au motorina acolo.