Vodafone, amendată DUR de ANCOM. Trebuie să restituie banii clienților
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a amendat Vodafone Romania cu 100.000 lei.
Compania de telefonie nu a aplicat plafonul financiar sau de volum maxim care sa limiteze consumul de date în roaming la costul implicit de 50 euro/luna (fara TVA) sau la un alt nivel ales de utilizatori dintre cele puse la dispoziție de propriul furnizor. Stabilit prin Regulamentul (UE) nr. 531/2012, plafonul maxim trebuie aplicat de furnizorii care ofera servicii de date în roaming tuturor utilizatorilor acestor servicii, inclusiv celor care au optat pentru pachete/extraopțiuni care conțin resurse de date în roaming. Plafonul maxim a fost stabilit pentru a-i proteja pe utilizatori de șocul facturilor mari pe care le poate genera consumul de date în roaming.
Acțiunea de control derulata de ANCOM în urma unei sesizari primite în cursul acestui an a aratat ca Vodafone nu a aplicat și nu a pus la dispoziție cel puțin un plafon financiar sau de volum maxim pentru serviciile de comunicații de date în roaming în cazul urmatoarelor categorii de abonați: beneficiari ai ofertei „Roaming pe zi” (în țarile în care se aplica oferta „Roaming pe zi”), opțiune introdusa de Vodafone în oferta sa comerciala începând cu data de 1 iulie 2012; al caror plan tarifar include beneficii de roaming, astfel de beneficii fiind introduse de Vodafone în oferta sa comerciala începând cu data de 3 februarie 2014 și fiind disponibile în prezent în anumite variante ale planurilor tarifare de tip RED/SUPER RED etc.
Neaplicarea plafonului de date în roaming încalca dispozițiile din Regulamentul UE nr. 531/2012 și constituie contraventie conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2011. În consecința, ANCOM a sancționat operatorul Vodafone cu amenda în valoare de 100.000 lei și a dispus o serie de masuri de remediere a situației.
Operatorul trebuie sa restituie celor doua categorii de abonați mai sus menționați, la cerere, în condițiile legii, orice suma achitata de aceștia peste nivelul de 50 de Euro/luna (fara TVA) pentru consumul de date în roaming efectuat începând cu data de 1 iulie 2012 și pâna în prezent. Au dreptul la restituirea sumelor platite în plus inclusiv cei care la data cererii nu mai dețin calitatea de abonați ai Vodafone.
Procedura pe care utilizatorii o pot urma pentru a obține restituirea acestor sume trebuie afișata de operator pe paginea proprie de internet, la secțiunea Roaming, iar cele doua categorii de abonați afectați trebuie informați individual despre posibilitatea de a primi aceste sume în condițiile legii.
Totodata, pâna cel mai târziu la data de 1 decembrie 2016, Vodafone are obligația sa puna la dispoziția acestor categorii de abonați un serviciu de informare cu privire la consumul cumulat exprimat în volum sau în moneda în care le este emisa factura, care sa garanteze astfel aplicarea plafonului de date. Tot pâna la aceasta data, operatorul are obligația de a nu le percepe celor doua categorii de abonați nicio suma ce depașește cuantumul de 50 de Euro/luna ( fara TVA) pentru serviciile de comunicații de date în roaming.
0 Comentarii