Wizz Air va deschide, în 2018, 17 noi rute de zbor în România
Compania Wizz Air anunță că, în 2018, numai în România va lansa 17 noi rute de zbor.
Anul trecut a fost extrem de profitabil în România și la Cluj. În 2017, compania a avut o creștere de trafic de 28%, iar în 11 ani, de la lansarea din 2007 și până acum, Wizz Air a transportat 35 de milioane de oameni, numai în România. Compania a crescut, la nivel național, de la 5,3 milioane de pasageri, în 2016, la 6,8 milioane de pasageri, în 2017.
În Cluj, în 2017, compania a crescut numărul pasagerilor cu 31%, la 1,83 milioane de pasageri, iar ca un fapt divers, din 2007, de la primul zbor, și până acum, Wizz Air a transportat 8 milioane de pasageri numai de pe Aeroportul din Cluj.
Pentru anul 2018, la Cluj, Jozsef Varadi, chief executive officer Wizz Air a anunțat că se dorește creșterea capacității de transport de pe Aeroportul Internațional din Cluj-Napoca, la 2 milioane de pasageri.
În 2018, din Cluj va fi lansat zborul spre Atena.
David Ciceo: ”Traficul pe Aeroportul Cluj a fost anul trecut de 2,7 milioane de pasageri, cu o creștere a traficului aerian de 43%. În 2017, am avut mai multe recorduri: 290.000 de pasageri în luna august, 10.723 de pasageri într-o singură zi, 7 august.
În ceea ce privește traficul, apreciem efortul companiei Wizz Air, care are 67% din trafic. Wizz Air a avut o contribuție semnificativă la dezvoltarea traficului, a numărului de destinații și a Aeroportului în general. În 2017, Wizz Air a intrat pe Aeroportul nostru. Efectul poate fi văzut pe statistici.
În 2017, am avut un plus de 800.000 de pasageri. Efortul este al tuturor autorităților și companiilor care lucrează cu Aeroportul Internațional Cluj”.
Aeroportul are 300 de angajați, dar în jurul Aeroportului lucreză peste 2000 de oameni.
”Venirea Wizz Air la CLuj a creat multe locuri de muncă stabile. Rolul Wizz Air și al celorlalte companii este important și direct și indirect. Îmi spunea domnul Emil Boc că Clujul a reușit să aducă la Cluj Campionatul Eurpopean de Bashet și datorită numărului mare de destinații. A fost la competiție cu un oraș din Polonia, dar a fost ales Clujului. Efectul indirect al numărului de destinații al companiei Wizz Air este important pentru întreaga regiune”, a mai spus David Ciceo.
Compania Wizz Air are 67% din traficul de la Cluj, iar a doua companie este Tarom.
”În 2030 am putea ajunge la 7 milioane de pasageri, dar avem un plan de dezvolare a infrastructurii în trei etape. Cel mai important obiectiv este extinderea pistei. Fără acest lucru nu vom putea ajunge la 7 milioane de pasageri. Din discuțiile avute cu Wizz Air, ei își vor schimba treptat flota și vor avea aeronave Airbus 321, care acum pot ateriza pe Aeroportul nostru numai cu restricție la numărul de pasageri. Există solicitări pentru o capacitate mai mare și pentru alte companii. Suntem încrezători că există interes și pentru zboruri intercontinentale, dar avem nevoie de pista de 3.500 de metri”, a declarat David Ciceo.
9 Comentarii
Nu cred ca ne trebuie curse intercontinentale. Ci curse zilnice, sau macar 3, 4 pe saptamana spre inca cateva huburi importante gen heathrow, amsterdam, paris dar nu facute cu lowcosturi ci cu operatori care sa-ti faca legatura mai departe, idem pentru barcelona si roma, poate qatar sau emirates spre asia pe langa turkish. + ryanair pentru a sparge… Citeste mai departe
Iti dai seama un 747 jumbo jet, airbus A380 deasupra la cluj...treaba serioasa la zgomot,
Si cele 17 rute noi din Romania sunt spre?
Aeroportul din Cluj Napoca nu mai trebuie dezvoltat. Deja din ora in ora se zboara deasupra Clujului . Indiferent de undecstai auzi avioane. Ce inseamna 7 mil pasageri? Un avion la 20 min? Ce fel de oras o sa fim? Orasele mari nu au aeroport pe teritoriul lor. Se poate muta aeroportul la Campia Turzii unde este infrastructura de zbor si rutiera de la… Citeste mai departe
Orice oras mai sanatos la cap are aeroportul mai departe de oras... LA CLUJ asa e geomorfologia ce sa faci, avioanele zboara longitudinal deasupra la oras... La 7 milioane, nici nu vreau sa stiu, dar izolare fonica mai buna... Cu noxele, om trai cu ele pana fac avioane electrice :))). Imi face impresia, de atfel, ca aeroportul mai are un pic si "explodeaza"… Citeste mai departe
1. Ca exemplu la Londra: London City Airport, care e fix in mijlocul orasului...
2. Noxele sunt mult sub nivelul produse de masini, care in momentul de fata sufoca orasul. Incearca sa stai la opera 5 minute dimineata, si te sufoca noxele.
E si normal sa fie Clujul cu aeroport mare,dar sa nu mai primeasca mitici sudisti care nu muncesc si fura.
Pe când introduceți și ruta Cluj -Geneva?
A fost Cluj-Geneva facute de wizz dar au renuntat la ele din lipsa de pasageri (asa pe tacute). Intodeauna vezi titluri: Wizz Air anunta introducerea unei noi rute sau doua sau 17. Dar rar o sa vezi headline: Wizz Air anunta renuntarea la ruta cutare, etc.