ZARA Cluj (Inditex România SRL), H&M Cluj, Carrefour Market, amenzi pentru reduceri FICTIVE de Black Friday
Protecția Consumatorilor a amendat magazinele Zara, H&M, Meli Melo sau Sport VIsion pentru probleme la reducerile de Black Friday.
Au fost vizat în acest control 28 de site-uri și magazine cu vânzare directă, care au anunțat reduceri speciale în cea mai activă perioadă din an, din acest punct de vedere.
Comandamentul Special Black Friday a amendat următoarele magazine:
- Tensa Art Design SRL, Ilfov (www.lensa.ro)
- F64 Studio SRL, București (www.f64.ro)
- SMS România SRL, București
- Montecristo SRL, Ilfov
- Vabro Retail SA, Maramureș
- Artima SA, Cluj - Firma prin care Carrefour gestionează supermarketurile Market
- Meli Melo Fashion SRL, Cluj
- Boujee Gold SRL, Cluj - Boujee Gold Bijuterie
- Laceworld Design SRL, Cluj
- Kvantum Sport SRL, Cluj
- Sport Vision Trading SRL, Cluj
- Birth Stone SRL, Cluj
- Inditex Romania SRL, Cluj - Deține la magazinele Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, sau Massimo Dutti
- B&B Collection SRL, Cluj
- H&M Henes&Mauritz SRL, Cluj
- Eroglu România SRL, Cluj
- Grand Bazar & Stock House Concept SRL, Oradea
- Smyk All for Kjds SRL; Oradea
- Kik Textillen und Non Food SRL, Oradea
- LPP România Fashion SRL, Bistrița
- Studio Moderna SRL, Bistrița
- Modaverse SRL, Constanța (www.modaverse.ro)
Comisarii ANPC au constatat următoarele abateri:
- la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din prețul de referintă
- nu există informații care să indice în mod clar și neechivoc data la care încetează oferta și faptul că aceasta se referă a stocul disponibil
- informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecția nouă și la oferta de black friday (neconcordanțe între cele două secțiuni ale site-ului)
- prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea
- nerespectarea prevederilor legale privind afișarea prețurilor (preț nou și preț vechi barat), produsele având un singur preț afișat
- neconcordanțe între prețul afișat la raft și prețul de la casa de marcat
- prețuri ilizibile
- prețul vechi nu este barat, ci acoperit de eticheta cu cel nou
- etichetare dublă.
Comisarii ANPC au aplicat 3 avertismente și 22 de amenzi contravenționale în valoare de 359.000 lei. De asemenea, a fost propusă dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru fiecare dintre operatorii economici sancționați.
6 Comentarii
voi vreti ca ei sa fie cinstiti cand se afla intr-o tara de hoti si tradatori???
@andi: las ca nici cu tine nu ni rusine la capitolul asta
ZAU!!!!!!Nu am vazut nimic de AMENZI aplicate E-ON GAZA, ELECTRICA FURNIZARE, DISTRIBUTIE, APA-CANAL SOMES-TISA care SCUMPESC LA GREU in fiecare zi FARA NICIUN CONTROL.....VA ESTE FRICA DE EI???? SA VA FIE RUSINE ANPC ca pe acolo nu prea dati..va multuminti cu CE VA INFORMEAZA EI..!!
Ciudat, Zara a avut o singura data reduceri de black friday, acum citiva ani si erau reale. De obicei nu participa la mizerii de astea.
Francejii de la Careffura inseala demult clientii. Una e pretul de la raft, altul cel de la casa, niciodata mai mic
Uite HOTII...Mai cumparati din Zara sa sustineti hotii