Duminica 22 Decembrie

Zsombor Benko, fondator Red Deal: Cumparaturile colective doar o moda sau un fenomen deja? (P)

In ultima perioada si publicul din Cluj a simtit valul de oferte de tip cumparaturi colective ce se revarsa asupra  lui din toate „colturile” internetului.

 

Ofertele (asa numitele deal-uri) acopera o gama incredibil de vasta de servicii si produse, ele fiind caracterizate de un factor comun: ofera reduceri de pret generoase, de obicei, cuprinse intre 50% - 70%. In schimbul acestor reduceri obtinute de la comerciantii locali platformele de cumparaturi colective garanteaza acestora un numar minim de clienti. Asistam, asadar, la o situatie “castig – castig – castig”, care aduce beneficii tuturor partilor implicate (comerciantii, clientii si gestionarii platformelor).

 

Pentru a intelege in detaliu evolutia atat de dinamica a acestei piete, am stat de vorba cu Zsombor Benkõ, partener fondator al platformei Red Deal, primul site de cumparaturi colective de pe piata clujeana.

 

Stiri de Cluj: Acum un an nimeni nu stia ce inseamna notiunea de „cumparaturi colective”. In momentul de fata exista zeci de asemenea site-uri in Romania. Cum explicati acest fenomen?


Zsombor Benkõ: Explic acest fenomen prin sloganul mult dezbatut “Romania, simply surprising!” Lasand gluma la o parte recunosc, ca si pentru noi a fost o surpriza sa constatam, ca in nici macar sase luni aceasta piata a explodat in cel mai propriu sens al cuvantului! Cand m-am intalnit pentru prima data cu acest model de afaceri (in Germania), in Romania nu exista niciun proiect de acest gen. Ideea mi-a placut atat de mult, incat ne-am decis cu cativa prieteni sa punem pe picioare prima platforma de acest gen din Transilvania, ceea ce s-a si intamplat in 2010.

 

Stiri de Cluj: De ce doar in Transilvania?

Zsombor Benkõ: Viziunile noastre au cuprins inca de la inceput o extindere regionalã insa nu si nationala. Consider ca este de o importanta esentiala sa detii un know-how local, adica sa intelegi specificul zonei in care iti dezvolti activitatea. Am fost convinsi ca Red Deal poate sa creeze si sa ofere valori clientilor sai doar pe teren propriu in forma unei afaceri locale „de la transilvaneni pentru transilvaneni”.

 

Stiri de Cluj: Ce efecte a avut boom-ul de site-uri de cumparaturi colective asupra afacerii Dvs? Sunteti multumit de rezultatele obtinute?


Zsombor Benkõ: Sunt multumit! Consider ca ne-am lansat in momentul cel mai potrivit, iar perioada in care am fost singurul jucator de pe piata ne-a ajutat sa trecem de “bolile copilariei” si sa experimentam. Know-how-ul cumulat pe parcurs ne-a facilitat enorm de mult consolidarea pe piata si atingerea targetului prevazut pentru 6 luni. Referitor la prima intrebare, sunt de parere ca intr-adevar exista prea multi jucatori pe piata, ceea ce reprezinta, insa un avantaj binevenit pentru clienti. Dupa parerea mea doar gestionarii platformelor care au inteles regulile jocului si care accepta sa lucreze transparent (fara cifre de vanzari “umflate” artificial, comisioane de dumping sau clauze dubioase in contracte) vor supravietui. Din pacate, partenerii nostri relateaza despre multe asemenea cazuri.

 

Stiri de Cluj: Care sunt deal-urile cele mai populare?

Zsombor Benkõ: In aceasta afacere ultimul cuvant apartine sexului frumos. Drept urmare ofertele cele mai populare sunt cele de intretinere corporala (fitness, coafura, masaj), dar si deal-urile culinare sau reducerile la diferite experiente inedite (de ex. sedinte foto profesionale) sunt cautate.

 

Stiri de Cluj: Ce ofera Red Deal in plus fata de concurenta?

Zsombor Benkõ: Cel mai important atu al Red Deal este faptul ca ne place enorm de mult ceea ce facem! Sunt ferm convins, ca intr-un mediu de afaceri atat de instabil si imprevizibil ca cel actual poti avea succes doar prin munca serioasa, disciplina, dar mai ales, prin devotament! Daca iubesti ceea ce faci si clientii tai vor simti acest lucru si iti vor fi alaturi pentru ca ii oferi ceva autentic. Tot sub aceasta sigla ne permitem sa mai si glumim, imbinand utilul cu placutul sub forma unor deal-uri hazlii (de ex. Salvati-l pe Mielu`, mielul de casa al Red Deal!) pe care clientii nostri il apreciaza pe masura.

 

Stiri de Cluj: In incheiere, ce mesaj aveti pentru clientii portalurilor de cumparaturi colective?

Zsombor Benko: “Atentie! Creeaza dependenta!” :)

 

Comentarii Facebook