Începe taxarea celor care comandă haine doar pentru un eveniment: „Le returnează cu pete de machiaj, miros de transpiraţie”
Atunci când au eveniment important, își comandă ținuta online, o poartă, iar apoi o trimit înapoi. Acest trend, care a căpătat proporții uriașe în Statele Unite, ajunge ușor, ușor și la noi. Cel mai mare retailer din Europa, spre exemplu, a luat deja decizia de a taxa retururile. Comercianții din România încearcă și ei să stopeze acest fenomen.
Gigantul de modă spaniol Zara a luat decizia de a taxa fiecare client care face un retur cu aproximativ 2 euro. Este răspunsul retailerilor la trendul care ia amploare peste tot în lume. „Poartă hainele şi le returnează ulterior cu pete de machiaj, cu miros de transpiraţie sau chiar deja spălate şi mirosind a detergent. Returnează haine false care poartă eticheta brandului respectiv şi care seamănă, dar nu perfect. E altă nuanţă, alt material”, spune Raluca Radu, manager magazin online.
Haine purtate, apoi returnate. Ce măsuri iau magazinele
Clienţii procedează astfel mai ales când au un eveniment important, precum o nuntă, şi nu vor să investească într-un articol vestimentar pe care îl vor folosi o singură dată. „Sunt foarte mulţi care fac asta. Vin, cumpără de sărbători, fac poze şi le aduc înapoi”, spune o femeie. „E la modă, va fi la modă în curând aşa ceva”, crede o alta.
Pe lângă suspendarea returului gratuit, comercianţii pot lua şi măsuri mai dure. „Dacă e o intenţie rea în spate, se suspendă returul banilor în 30 de minute şi se merge pe o variantă standard prin care verificăm mai întâi coletul şi apoi se efectuează rambursarea banilor. Dacă este purtat, folosit, nu mai este repus la vânzare, ci scos şi considerat pierdere”, a explicat Andrei Chirilă, director marketing magazin online fashion.
„Noi aplicăm fiecărui produs un sigiliu, care permite să fie probat acasă, dar nu şi purtat”, spune Lavinia Mihăilescu, manager reţea magazine.
1 din 3 produse comandate online, la retur
În România, unul din trei produse comandate online se întoarce înapoi la comerciant. Indiferent cât de mare ar fi rata de retur, magazinele nu pot interzice clientului acest drept, chiar dacă s-a folosit de acest serviciu în mod abuziv. Legislaţia, spun specialiştii, e făcută în aşa fel încât să îl protejeze pe consumator.
„Consumatorul poate returna produsul comandat online, fără a da explicaţii şi fără a primi întrebări suplimentare din partea magazinului online. Această perioadă de testare, de probare, de 14 zile este un beneficiu acordat consumatorului”, a precizat Bogdan Manolea, expert legislaţie digitală.
0 Comentarii