Angajator: Tinerii ”pică” testul de limba română la angajare
Pentru unele posturi, la angajare, se dau și exerciţii de vocabular şi sintaxă. Este vorba de selecţia candidaţilor pentru posturi de vânzări sau în call center, iar foarte mulți pică.
”Din păcate, există candidaţi care au probleme legate de modul în care scriu şi vorbesc în limba română, iar surprinzător este că aici vorbim de absolvenţi de studii superioare. Testele de limbă română se dau mai ales pentru posturile din call center sau din domeniul vânzărilor”, a spus Sorina Donisa, country manager al firmei de recrutare APT, citat de Mediafax.
Candidații folosesc greșit cuvinte precum: ”Decât,“ ”mai“, ”care“.
Folosirea greşită a adverbului „decât“ (în construcţii de tipul: ”Vrea decât să ajute“), a pronumelui relativ ”care“ cu funcţia sintactică de complement direct fără prepoziţia ”pe“ (”Cartea care am citit-o nu e a mea“) sau a adverbului „mai“ în faţa pronumelui personal şi a verbului şi nu între ele („Mai îmi dai o dată cartea?“) sunt doar câteva dintre greşelile comune, întâlnite tot mai des în vorbire şi care au început să fie sancţionate de angajatori.
”Pretendenţii la un post care susţin în CV că vorbesc fluent în trei limbi străine, dar care au greşeli impardonabile în limba română, să nu se mire dacă nu vor fi contactaţi niciodată de un potenţial angajator. Nu este o idee rea ca pentru anumite funcţii să existe la angajare un test la limba română“, spune Andrei Goşu, director general al companiei de training şi consultanţă Ascendis.
0 Comentarii