Cât de mult se uită românii la TV? O treime au câte trei televizoare în casă



Un studiu privind consumul de televiziune, lansat joi, arată că unul din trei români are trei televizoare în casă, în contextul în care 34% din cei intervievaţi petrec între patru şi şase ore în faţa televizorului, iar 17% petrec şapte ore, în weekend, a spus Mihai Ursoi, reprezentant ASTRA.

Potrivit studiului „Indicele consumului de televiziune în România 2017 - TVCI România 2017” pentru piaţa locală, 17% din respondenţi au peste patru televizoare în casă, aproape 30% au trei televizoare, 36% din respondenţi au spus că au două televizoare în casă şi doar 19% au un singur televizor, a spus Mihai Ursoi, manager de ţară al ASTRA pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova, scrie Mediafax.

În ceea ce priveşte timpul petrecut de români în faţa televizorului, aproape jumătate din cei intervievaţi petrec două-trei ore în faţa televizorului în fiecare zi, aproape unul din cinci petrece între patru şi şase ore zilnic în faţa televizorului. Unul din zece spune că stă la televizor peste opt ore pe zi. În weekend, 17% din respondenţii studiului petrec peste şapte ore în faţa televizorului, iar 34% petrec între patru şi şaşe ore.

Există un studiu realizat de o companie franceză specializată în măsurarea audienţelor, potrivit căruia România este una dintre puţinele ţări unde timpul de vizioare este în creştere, pe televiziunea lineară, este mult peste media mondială. Media mondială este undeva de trei ore, iar România era undeva de 5,27 ore în 2015 şi de 5,46 ore în 2016. Mai important, această tendinţă se remarcă şi în rândul tinerei generaţii, unde, în 2015, timpul mediu de vizionare era de 3,14 ore şi în 2015, de 3,37 ore în 2016”, a explicat Ursoi.

Privind conținul preferat, studiul arată că posturile de ştiri au pierdut puţin teren de la 81% in 2016 la 77% anul acesta, dar sunt în continuare pe primul loc în preferinţele românilor. Totodată, canalele de audienţă generală/divertisment au urcat, acestea având o creştere de peste 65% în ultimii doi ani, fiind preferate de trei din patru români în 2017.

Canalele de călătorii şi documentare au câştigat teren cu o creştere de peste 50% în acelaşi interval, în timp ce preferinţele pentru sport au avut de asemenea o creştere, 45% comparat cu 41% anul trecut.

Comentarii Facebook