Cât e de rentabilă o maşină electrică în România. Mașina nu mai costă nimic
Mașina electrică reprezintă o investiție mare la început, dar apoi nu mai costă nimic.
Un sibian și-a cumpărat o mașină Tesla, iar după 62.000 de kilometri parcurşi spune că este foarte economică. Mașina a fost cumpărată acum 3 ani, iar actualul deputat Mircea Cazan a plătit cât pentru un Mercedes nou. Diferența este că după achiziție a mai plătit numai parcarea.
”Preţul de la Tesla a fost echivalent cu cel al unui Mercedes. Da, nu este o maşină ieftină, dar impozitul pentru maşina electrică este zero, service-ul este gratuit (am fost până acum de două ori la service la Viena, am primit maşină la schimb cât a durat, nu am plătit nimic) şi mai e un avantaj: astăzi, în toată Europa – poate şi toată lumea – încărcarea este gratuită. De când am cumpărat maşina electrică, eu am plătit doar parcarea”, descrie Mircea Cazan, potrivit adevărul.ro.
”Maşina pe care o am eu e ca tramvaiul: pleacă instantaneu de pe loc, cuplul e incredibil. În 4 secunde ajunge la 100 de km/h. Evident, consumă curent mai mult în astfel de situaţii”, mai spune Cazan.
Deputatul de Sibiu a făcut drumuri lungi prin ţară cu maşina sa electrică: Iaşi -Bistriţa, Sighetu Marmaţiei - Sibiu, dar mai ales Sibiu - Bucureşti. ”Practic, merg cam 400 de km, dar şi asta depinde de viteză, dacă urc sau cobor mai mult. Mergând regulamentar, cam asta e distanţa ce poate fi parcursă cu bateria plină. Când plec de la Sibiu la Bucureşti, ajungând în Capitală mai am o autonomie de aproximativ 150 de km”, exemplifică Mircea Cazan. Locurile de reîncărcare ale bateriilor maşinilor electrice sunt suficiente, deocamdată. ”De exemplu, oriunde în România este Autoklass, Taverna Sârbului sau Romstal, există staţii de încărcare. La fel, Kaufland şi Lidl au foarte multe locuri de încărcare rapidă. Am mers prin toată ţara fără probleme de reîncărcare”, aminteşte sibianul din locurile utilizate pentru reîncărcarea automobilului electric.
Mașina poate fi încărcată la orice priză, diferența constă în timpul de încărcare. ”Poţi folosi orice priză normală de acasă, de 220, la care se încarcă, să zic aşa, cam 15 km pe oră. Următoarea treaptă este cea a prizelor de 220, dar cu un amperaj mai mare, de 32, dublu faţă de cel al prizelor normale. Se încarcă la aproximativ 30 de km pe oră, dar acestea eu nu le-am folosit niciodată. La priză trifazică, cu 16 amperi, se încarcă 60 de km pe oră. Iar dacă ai priză trifazică de 32 de amperi, aceasta încarcă aproximativ 120 de km pe oră. Cu astfel de prize trifazice de 32 de amperi sunt dotate cam 90% din staţiile de încărcare din România, aşa-numitele staţii de tip 2”, descrie Cazan.
În acest moment, reîncărcarea bateriei nu este taxată.
6 Comentarii
Aha , asta-i parlamentar ...clar ca minte ,
Mda, nu te costa nimic, pana la prima groapa sanatoasa, cand ti-ai fu.tut directia. Si atunci te costa !
Frumos. Si daca intri in ambuteiaj, mergi cu generatorul in portbagaj. Cu priza simpla incarci 30 km in 2h, atunci 390km in 26h.... Cam mult stai pe tuse fara priza cu amperaj mare...
Motoarele electrice nu consuma nimic daca stai pe loc. Deci in ambuteiaj cat timp stai pe loc sau avansezi foarte lent nu consuma aproape nimic. Functionarea lor e complet diferita de motoarele cu ardere interna.
Consuma si daca stai pe loc, boule. Sau crezi ca merge pe benzina clima? Da' instrumentele de bord?
mai bouleni, mda si @rr: macar ati investit intr-o masina electrica? ca mi se pare ca nu. habar nu aveti ce vorbiti! mai documentati-va si de ce nu, mergeti si faceti un test drive, ca sa taceti naibii din gura!