Sambata 21 Decembrie

Cumperi lapte de SOIA? VEZI ce conține și cât este de sănătos

 

În Postul Paștelului foarte mulți credincioși cumpără lapte de soia. Un studiu arată că 75% din produse au concentratie scazuta in proteine.

 

In cadrul studiului au fost analizate 8 de produse tip lapte soia, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania - A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii.

 

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste concentratia de boabe de soia la un litru de apa, 37.5 % din produsele analizate au in continut scazut de boabe de soia, respectiv: 3%, 5% sau 6%. 

 

Procentul scazut de boabe/seminte de soia din produsul finit justifica o compensatie mare de apa, ulei, alge marine, sare si o concentratie scazuta de proteine.

 

37.5% din produsele de lapte de soia prezinta cantitati de zaharuri, cu o concentratie de 5 sau 8 procente la 100 gr. 

 

Din punct de vedere al cantitatii de sare/ 100 g de produs, aceasta se situeaza intre 0.05 g si 0.4 g.

 

Toate produsele comunica pe eticheta valorile energetice /100g, acestea situandu-se intre 19 kcal si 78 kcal, in conditiile in care valoare ideala este de 141 kcal/100g.

 

Desi ar trebui sa nu contina deloc carbohidrati, 25% din produsele supuse testului prezinta procente ridicate de 5, respectiv 8 la 100 gr de carbohidrati. De asemenea, 25% din produsele prezentate contin grasimi peste limita acceptata, de 18gr/100 gr. 

 

Produsele tip lapte de soia care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producator urmatoarele companii: S.A. Delhaize Group N.V / SC Mega Image SRL; Mona Naturprodukte GmbH / S.C Lidl Discount SRL; S.C. SANO VITA S.R.L; S.C Delaco Distribution SA; Bio Slym S.R.L; DANONE PDPA srl; Alpro C.V.A; Inedit S.R.L

 

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. - International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

Comentarii Facebook