Duminica 22 Decembrie

Fondul Suveran visat de Dragnea nu este constituțional

 

Curtea Constituţională a României (CCR) a decis să legea privind înfiinţarea Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii (FSDI) este neconstituțională, transmite Realitatea TV.

 

CCR a dat câștig de cauză sesizărilor depuse de Președintele Iohannis și de PNL cu privire la neconstituționalitatea unor prevederi din proiectul de lege cu privire la înființarea Fondului Suveran de investiții, proiectul visat de Liviu Dragnea.

 

Șeful statului a precizat în sesizare că legea încalcă mai multe articole din Constituţie şi cere să fie declarată neconstituţională în ansamblul său.

 

Atât şeful statului, cât şi partidele din opoziţie au considerat că înfiinţarea Fondului intra în atribuţiile autorităţilor publice centrale, nu ale Parlamentului, fiind astfel încălcată separaţia puterilor în stat.

 

Instituind prin lege înfiinţarea FSDI, Parlamentul a nesocotit dispoziţiile art. 1 alin. (4) din Constituţie în componenţa sa referitoare la separaţia puterilor în stat, reglementând într-un domeniu ce ţine de competenţa de reglementare a autorităţilor administraţiei publice centrale sau locale, viciu de natură să antreneze - conform jurisprudenţei instanţei constituţionale - neconstituţionalitatea legii în ansamblul său”, spune şeful statului.

 

El subliniază că referirea din titlul legii criticate şi la ”modificarea unor acte normative” nu schimbă această stare de lucruri, întrucât modificările aduse Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 159/1999 privind înfiinţarea Companiei Naţionale 'Loteria Română' SA, respectiv Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 199/2000 privind înfiinţarea Companiei Naţionale 'Imprimeria Naţională' SA sunt simple modificări de corelare legislativă devenite necesare ca urmare a înfiinţării Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii.

 

În jurisprudenţa sa, Curtea Constituţională a stabilit că exercitarea arbitrară de către Parlament a competenţei sale de legiferare, prin adoptarea de legi în domenii ce revin în exclusivitate în competenţa decizională a autorităţilor administrative concretizată în acte normative cu caracter infralegal (administrativ), încalcă şi dispoziţiile art. 61 alin. (1) din Constituţie, cu riscul de a transforma legiuitorul în autoritate publică executivă”, adaugă şeful statului, amintind de decizia CCR nr. 777/2017.

Comentarii Facebook