Vineri 22 Noiembrie

O aplicație tip Quizz de pe Facebook a vândut ani de zile datele utilizatorilor. Este foarte populară în România


Investigațiile pornite în ruma scandalului Cambridge Analytica scoate la lumină tot mai multe abuzuri comise pe rețeaua Facebook, aratând cum aceasta a supravegheat în masă utilizatorii și le-a oferit datele unor companii terțe.

Facebook a suspendat deja aproximativ 200 de aplicaţii pe care investigaţia le-a scos în evidenţă pentru colectare şi folosirea abuzivă a datelor despre utilizatorii reţelei de socializare, însă cercetările nu se opresc aici, alte nereguli fiind descoperite constant, scrie go4it.ro.

Conformanunţului făcut de CEO-ul Mark Zuckerberg în data de 21 martie, Facebook va „investiga toate aplicaţiile care au avut acces la volume mari de date despre utilizatori, înainte ca modificări aduse reţelei de socializare să limiteze accesul începând cu anul 2014”.

Populară şi în rândul utilizatorilor Facebook din România, o aplicaţie de tip Quizz (chestionar) semnată de nametests.com a avut în perioada de maximă popularitate aproximativ 120 milioane de utilizatori lunar, care au cedat de bună voie informaţii detaliate despre propria persoană, completând chestionare deghizate în jocuri de tip „oracol”. Inevitabil, datele obţinute au fost vândute companiilor de publicitate, fără ca persoanele vizate să aibă habar de cele petrecute.

În ciuda alertelor apărute încă din luna aprilie, administratorii Facebook au luat măsuri concrete pentru a limita propagarea aplicaţiilor de tip chestionar abia două luni mai târziu, după ce scandalul a luat amploare.

Comentarii Facebook