REGULĂ nouă pentru românii care aduc mașini din Germania
Românii care aduc mașini din Germania trebuie solicitate autorităţilor competente germane plăcuţe cu numere de înmatriculare de export (plăcuţe cu numere de înmatriculare cu caractere de culoare neagră.
IGPR precizează că în cazul achiziţionării de autovehicule din Republica Federală Germania, destinate a circula pe drumurile publice din România, trebuie solicitate autorităţilor competente germane plăcuţe cu numere de înmatriculare de export (plăcuţe cu numere de înmatriculare cu caractere de culoare neagră, în care perioada de validitate este înscrisă în partea din dreapta, pe fond roşu). Conducerea unui vehicul care nu are drept de circulaţie pe teritoriul statului român constituie infracţiunea de punerea în circulaţie sau conducerea unui autovehicul neînmatriculat.
”Circulaţia pe drumurile publice din România a autovehiculelor, tractoarelor agricole sau forestiere şi remorcilor înmatriculate în alte state este reglementată la art. 82 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care prevede că autovehiculele, tractoarele agricole sau forestiere şi remorcile înmatriculate în alte state pot trece frontiera de stat şi pot circula pe drumurile publice din România, dacă îndeplinesc condiţiile tehnice prevăzute în Convenţia asupra circulaţiei rutiere, încheiată la Viena la 8 noiembrie 1968 şi ratificată prin Decretul nr. 318/1980, dar numai pe perioada cât sunt asigurate pentru cazurile de răspundere civilă ca urmare a prejudiciilor produse prin accidente de circulaţie.
Conform legislaţiei rutiere române, proprietarii de vehicule sau deţinătorii mandataţi ai acestora sunt obligaţi să le înmatriculeze, înainte de a le pune în circulaţie, iar înmatricularea presupune parcurgerea unor operaţiuni, printre care şi cea referitoare la înscrierea în Registrul naţional al vehiculelor înmatriculate, a dobândirii dreptului de proprietate asupra unui vehicul de către proprietar şi se efectuează în baza unor documente, printre care dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice, în termenul de valabilitate a acesteia, cu excepţia autovehiculelor noi, şi a asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de circulaţie, în termenul de valabilitate a acesteia”, precizează IGPR.
La art. 35 lit. a) din Convenţia asupra circulaţiei rutiere, încheiată la Viena la 8 noiembrie 1968 şi ratificată prin Decretul nr. 318/1980, se stipulează că, pentru a beneficia de dispoziţiile convenţiei, orice automobil în circulaţie internaţională, trebuie să fie înmatriculat de o parte contractantă sau de una dintre subdiviziunile ei, iar conducătorul automobilului să posede un certificat de înmatriculare valabil eliberat pentru a dovedi această înmatriculare.
Certificatele de înmatriculare eliberate de către statele membre pentru vehiculele supuse înmatriculării în temeiul legislaţiei interne trebuie să respecte condiţiile minimale impuse prin Directiva 1999/37/CE a Consiliului din 29.04.1999 privind documentele de înmatriculare pentru vehicule.
România a cerut Comisiei Europene un punct de vedere referitor la admisibilitatea acestora în traficul internaţional.
În urma analizării datelor existente, s-a stabilit faptul că autovehiculele cărora le-au fost atribuite plăcuţe cu numere de înmatriculare cu caractere de culoare neagră, în care perioada de validitate este înscrisă în partea din dreapta, pe fond galben sau cele roşii (de garaj sau de dealer), sunt înmatriculate conform legislaţiei germane numai pentru teritoriul naţional, recunoaşterea acestora în traficul internaţional fiind posibilă prin acorduri încheiate de statul german în acest scop cu statele pe teritoriul cărora circulă aceste autovehicule.
Autorităţile competente germane au informat partea română că, începând cu data de 1 aprilie 2015, au decis completarea legislaţiei proprii, prin introducerea unei noi prevederi referitoare la noile condiţii de atribuire a numerelor de înmatriculare pe termen scurt şi noul tip de certificat de înmatriculare eliberat pentru acestea.
Potrivit reglementărilor, nu s-a modificat regimul juridic al acestui tip de înmatriculare, menţinând valabilitatea numai pe teritoriul statului german, rămânând în vigoare prevederile care reglementează modalitatea în care un vehicul poate fi condus definitiv în altă ţară, respectiv prin atribuirea unui număr de înmatriculare de export şi eliberarea unui certificat de admitere în circulaţie internaţională.
În lipsa unui acord încheiat de statul german cu România de recunoaştere a acestui tip de înmatriculare temporară, conducerea unui vehicul care nu are drept de circulaţie pe teritoriul statului român constituie infracţiune şi se pedepseşte conform prevederilor art. 334 alin. (4) din Codul penal – punerea în circulaţie sau conducerea unui autovehicul neînmatriculat.
Pentru evitarea unor situaţii neplăcute în cazul achiziţionării de autovehicule din Republica Federală Germania, destinate a circula pe drumurile publice din România, trebuie solicitate autorităţilor competente germane plăcuţe cu numere de înmatriculare de export (plăcuţe cu numere de înmatriculare cu caractere de culoare neagră, în care perioada de validitate este înscrisă în partea din dreapta, pe fond roşu).
3 Comentarii
Germania = Nazism, Satanism, Sataniști, Sataniste, Criminali De Război, Criminale De Război, Crime Împotriva Umanității, Bordeluri, Pentru Că" Germanii Au Vrut Să Fie Doar Ei Pe Planeta Asta Pământ [Terra], Adică Să Nu Mai Existe Alte Nații De Oameni, Și Alte Țări, De-asta A Trebuit Să Fie Opriți.
Germanii Au Avut Ură Și Răutate Pe Israelieni:… Citeste mai departe
Republica Federala Germania nu mai exista de circa 25 ani. :))) Mai cititi ..,cred ca cel care a scris articolul nu prea a fost la orele de geografie. Oricum nu e niciodata prea tarziu..
Daca taceai, filosof ramaneai. Denumirea oficiala este BUNDESREPUBLIK DEUTSCHLAND, adica exact "Republica Federala Germania".