Renault se îmbogăţeşte pe spatele DACIA
Modelele produse pe platforma tehnică M0, de la Logan, aduc un profit de clasă premium pentru Grupul Renault.
Dacia este cel mai profitabil brand din Grupul Renault. Aceasta este concluzia unui articol al publicaţiei Automotive News, care a urmărit întreaga istorie Dacia de la preluarea sa de către Renault şi oferă o imagine de ansamblu asupra poziţiei excelente în care se află constructorul de la Mioveni în industria auto în general, şi în cadrul Grupului Renault în particular.
Luca Ciferri, jurnalist italian, a subliniat în articolul său faptul că, deşi impresia pe care o crează Dacia, că vinde maşini foarte ieftine cu un profit scăzut din cauza preţului, maşinile produse pe platforma M0, aduc o marjă de profit excepţională, de circa 9%, marjă egală cu cea a mărcilor premium de pe piaţă.
Explicaţia nu vine însă din Europa, acolo unde preţurile sunt într-adevăr unele mici în raport cu costurile de producţie şi dezvoltare, ci din restul lumii, acolo unde modelele low-cost Dacia sunt vândute sub sigla Renault.
"Pe piaţă pare să existe o concepţie greşită deoarece preţul de vânzare al modelelor Dacia este unul foarte scăzut, undeva la 8000 de euro. Dar nu este cazul, pentru că aceleaşi modele sunt vândute pe pieţe internaţionale sub sigla Renault cu cel puţin 20% mai mult decât preţul lor cu sigla Dacia", susţine Laura Lembke, analist Morgan Stanley. Un exemplu interesant este cel al lui Duster, care se vinde cu 12.000-19.000 de euro în Europa, dar cu echivalentul al 21.000-27.000 de euro în Brazilia.
Cifrele sunt cu atât mai interesante cu cât, în aceleaşi condiţii de piaţă, Dacia vine cu o marjă de profit de 8% în medie la nivel mondial, în timp ce Renault are o marja de doar 0,4%. "La relansarea mărcii, în 2004, Dacia era o marcă necunoscută în afara României, ţara sa de origine. Acum, marca vinde 250.000 de unităţi la nivelul Uniunii Europene", notează jurnaliştii Automotive News, potrivit realitatea.net.
0 Comentarii