Vineri 22 Noiembrie

STS a sesizat CNA: Televiziunile au dezinformat în cazul accidentului aviatic de la Cluj

 

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a sesizat Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) și reclamă faptul că televiziunile au dezinformat telespectatorii în cazul accidentului aviatic de la Cluj.

 

La şedinţa CNA au fost prezenţi şi Andra Untaru, consilier juridic al STS, colonelul Adrian Fulea, purtător de cuvânt al STS, şi colonelul Dănuţ Popescu, şeful serviciului 112.

 

Concluzia celor de la STS este că românii nu mai au încredere în serviciul 112. ”Nu este alegerea STS, nici nu are puterea STS să impună operatorilor de telefonie mobilă să facă în alt mod localizarea. În acelaşi mod cum se face localizarea în România se face şi în restul Europei, la nivel de sector de celulă. Dacă în zone izolate, cum a fost zona în care s-a produs accidentul, celula era la o distanţă de 17 kilometri, STS nu are nicio putere să schimbe această situaţie de fapt. Nu prin antene proprii face STS localizarea, ci prin antenele operatorilor de telefonie mobilă (...) Nu intră STS în telefonul nimănui pentru a face localizări, nu are datele necesare, iar aceste date sunt comunicate STS doar dacă abonatul respectiv sună la 112, altfel, 112 nu are acces la aceste date. Se face confuzie gravă între atribuţiile STS şi atribuţiile sistemului 112, atribuţii reglementate de două legi distincte", a spus Andra Untaru.

 

Ea a spus că, în cazul accidentului aviatic de la Cluj, primul apel a fost primit de 112 la 16.22 şi a fost transmis în 4 secunde. ”După transmiterea apelului la agenţiile de intervenţie şi alertarea acestora, operatoarea 112 se poate numi că şi-a făcut datoria, a respectat legile acestei ţări, procedurile, tot ce înseamnă metodologii, absolut tot”, a mai spus Andra Untaru.

 

STS precizează că televiziunile nu au prezentat, în timpul materialelor difuzate, și poziția Serviciului de Telecomunicații Speciale.

 

Din punctul nostru de vedere, publicul nu a fost informat corect, nici asupra atribuţiilor pe care le are STS, respectiv operatoarea 112, începând cu momentul primirii apelului, nici asupra modului cum se face localizarea, nici asupra faptului că această localizare se face în temeiul unor directive europene, în temeiul deciziilor preşedintelui ANCOM şi că nu e la latitudinea STS să facă această reglementare, altfel după cum i se pare mai potrivit. În România trebuie respectate aceste legi (...) Am fost acuzaţi că nu dăm mai multe date, că nu dăm înregistrările. Sunt date cu caracter personal pe care noi nu le punem la dispoziţie decât cu acordul procurorului (...) Comunicările nu au făcut decât să redea ce este reglementat în nişte acte normative (...) Nu a fost adus în derizoriu neapărat 112 din România. A fost adus în derizoriu 112 din Europa. În toată Europa 112 este apreciat pentru că salvează vieţi. Mă întreb, un copil care a văzut toate aceste ştiri şi care a fost educat de părinţi să sune la 112, dacă se întâmplă ceva, mă întreb dacă mai sună", a mai spus Andra Untaru, citată de Mediafax.

 

Adrian Fulea, purtătorul de cuvânt al STS, a spus că replicile date de el televiziunilor nu au fost incluse în buletinele de știri.

 

Nu-mi amintesc să fi văzut reportaje în care să regăsesc răspunsurile pe care le-a dat jurnaliştilor, în afară de comunicatele şi informaţiile de presă standard (...) S-a difuzat o serie de aşa-zise probe prin care s-ar fi făcut dovada că s-ar fi primit date prin instituţia noastră, coordonate geografice (...) S-au difuzat aşa-zise probe, pseudoprobe, fără să întrebe dacă noi confirmăm acele informaţii. Toate comunicatele de presă (ale STS, n.r.) erau etichetate ca fiind uluitoare, halucinante, mincinoase (...) Am susţinut permanent şi susţinem că localizarea este făcută de către serviciul 112 şi am informat că datele sunt furnizate de către operatorii de telefonie mobilă (...) Am dat către presă cum se face localizarea în toate cele 21 de state, nu-mi amintesc să fi văzut pe televiziuni aşa ceva, exact aceleaşi metode de localizare sunt”, a mai spus Adrian Fulea.

 

Televiziunile - am remarcat cu tristeţe şi cu mâhnire - că s-au transformat în instanţe şi au dat verdicte, că suntem vinovaţi, că sistemul 112 nu e bun. A fost de ajuns ca o singură televiziune să dea pe surse că 112 a greşit localizarea, că STS a greşit localizarea şi, în 15 secunde, toate celelalte televiziuni s-au molipsit, toate au avut aceeaşi sursă că 112 a greşit localizarea şi cu asta au dezinformat grav telespectatorii. Deşi am anunţat cum s-a făcut localizarea şi că localizarea nu a fost făcută greşit, ci în conformitate cu prevederile în vigoare (...) Consider că nu a fost respectat dreptul publicului la o corectă informare, iar, de cele mai multe ori, prezentarea poziţiei celeilalte părţi, adică a noastră, a fost prezentată în batjocură şi ironic”, a mai spus Adrian Fulea.

 

STS susține că operatoarele de la 112 sunt stresate și vor să plece din cauza linşajului mediatic

Comentarii Facebook