STUDIU: Ce vor româncele de la bărbați și cât sunt de fericite
Potrivit unui studiu pan-regional al Discovery Networks, peste 50% dintre femeile din România declară că sunt fericite cu viața pe care o au, printre elementele care contribuie la fericirea lor numărându-se atitudinea faţă de viaţă, relaţia cu partenerul şi statutul social.
Factorul care influenţează în cea mai mare măsură fericirea unei femei este atitudinea ei faţă de viaţă, se arată într-un studiu realizat de Discovery Networks, despre principalele surse ale fericirii în rândul persoanelor de sex feminin. După "Species", un studiu complex despre comportamentul tinerilor bărbaţi din Europa, realizat în 2008, Discovery şi-a propus să afle ce anume le face pe femeile din ziua de azi să se simtă împlinite, în contextul carierei, al familiei şi al societăţii în general.
Intitulat "She: În căutarea fericirii ei", studiul explorează toate aspectele importante - de la relaţii până la familie şi carieră - pentru a dezvălui ce anume le face pe femei fericite. Cercetarea a fost realizată în a doua jumătate a anului 2012, pe un eşantion de 5.500 de femei cu vârste cuprinse între 20 şi 49 de ani, din 11 ţări din Europa (inclusiv România), Rusia şi Africa de Sud, abordând subiecte foarte diverse, precum partenerul ideal, atitudinea faţă de muncă şi relaţia dintre femei şi poziţiile de putere, banii sau împărţirea responsabilităţilor casnice. Îmbinând rezultatele chestionarelor online cu o serie de interviuri în profunzime cu femei din cele unsprezece state, raportul oferă o perspectivă solidă şi fascinantă asupra vieţii femeilor din ziua de azi.
"Am făcut acest studiu pentru că am dorit să înţelegem mai bine publicul feminin al canalelor noastre. Dar, în loc să începem cu a întreba ce anume îşi doresc de la programele TV, am mers la esenţa problemei şi am întrebat femeile ce îşi doresc de la viaţă, ce anume le motivează şi cum îşi evaluează situaţia actuală. Având răspunsurile, diferite pentru cele 11 ţări care au făcut parte din studiu, am putut apoi face şi pasul următor şi am încercat să conturăm TLC, televiziunea noastră dedicată femeilor, în aşa fel încât să răspundă acelor cerinţe", a spus Ada Roseti, director de programe, Europa de Sud-Est, Discovery Networks CEEMEA.
Potrivit rezultatelor studiului, principalele elemente care contribuie la fericirea femeilor sunt: atitudinea faţă de viaţă, relaţia cu partenerul, echilibrul între frumuseţea interioară şi cea exterioară, relaţiile cu familia si prietenii, statutul social.
Astfel, menţinerea unei atitudini pozitive faţă de viaţă generează noi oportunităţi care contribuie la fericirea femeilor şi le protejeaza de loviturile care ar putea să o diminueze. Familia, relaţiile şi munca sunt de asemenea factori care joacă un rol important, dar, pentru femei, fericirea începe cu mentalitatea pe care o au. Femeile fericite sunt încrezătoare în ele însele şi simt că deţin controlul asupra vieţii lor (65%). Cu toate acestea, 51% dintre femeile tinere (20 -29 de ani) din România resimt puternic presiunea de a face cele mai bune alegeri pentru a fi fericite, fiind într-un moment al vieţii în care nu au atins un echilibru interior în ceea ce priveşte cariera, relaţia cu un partener stabil şi banii.
Totodată, femeile tinere (20 - 29 de ani) simt presiunea ideii că trebuie "să reuşească din prima". 30% dintre femeile cu vârste cuprinse între 20-24 de ani sunt de acord cu afirmaţia următoare "Există prea multe aşteptări în ceea ce mă priveşte. Prea mulţi se aşteaptă să fiu perfectă", în timp ce 51% dintre femeile tinere din România (20 - 29 de ani), 63% din Rusia şi 35% din Marea Britanie sunt de acord cu afirmaţia următoare: "Nu am obţinut cât de multe mi-aş fi dorit până la vârsta mea".
Mai multe detalii pe Descoperă.ro
1 Comentariu
Vreti sa primiti mesaje publicitare pe tel si sa fiti platiti cu 3 centi/mesaj? Uitati-va aici http://www.vivasms.ro/h/8302c83631 , la 5 E poti sa ii transformi in credit, la 10 sa iei vouchere si la 20 sa ii scoti. in plus la fiecare nou membru adus de tine primesti si tu 1 cent pe fiecare mesaj primit de el.Credit initial 2E/ moca.