Vineri 22 Noiembrie

Top 10 metode prin care restaurantele te păcălesc


De multe ori se întâmplă să mergi la restaurant și să ai senzația că ești înșelat, iar cel mai probabil ai dreptate. De cele mai multe ori, restaurantele folosesc anumite ”trucuri” prin care își înșeală clienții.

Site-ul american abcnews.go.com a alcătuit o listă a celor mai des întâlnite metode prin care restaurantele își înșeală clienții.

1. A doua cea mai ieftină sticlă de vin din meniu are cel mai mare adaos comercial

De obicei clienţii vor să cheltuie cât mai puţini bani, fără să pară zgârciţi, iar astfel cele mai multe persoane aleg a doua cea mai ieftină sticlă de vin, crezând că întrunesc ambele condiţii. Adevărul este că restaurantele au dedus această manevră, aşa că al doilea cel mai ieftin vin are cel mai mare adaos comercial, astfel că restaurantul obţine cel mai mare profit. În caz că vreţi să economisiţi bani, alegeţi cea mai ieftină sticlă, fără să ţineţi cont de impresia pe care o faceţi ospătarului.

2. Timpul de aşteptare este fictiv

Se întâmplă des ca un timp de aşteptare de 15 minute să se transforme în jumătate de oră, sau invers. Acest lucru se întâmplă pentru că persoanele care conduc clienţii la mese inventează aceste durate şi, de cele mai multe ori, perioada pe care o anunţă este mai lungă decât cea reală.Tactica are două avantaje: în primul rând, clienţii vor fi recunoscători atunci când sunt conduşi la mese mai repede decât se aşteptau şi în al doilea rând, un timp de aşteptare lung ar putea să determine consumatorii să se mute la bar, unde vor consuma mai mult faţă de ceea ce îşi propuseseră, iar preţurile sunt mai mari.

3. Restaurantele refolosesc băutura pe care nu o beţi

Sticlele de vin care nu sunt golite de clienţi fie le vând din nou, la pahar, fie sunt duse bucătarilor care le folosesc la gătit. Clienţii sunt sfătuiţi să comande băuturi îmbuteliate şi să consume ceea ce au comandat, sau, dacă nu, să îşi ia sticla la pachet.

4. Specialităţile nu sunt deloc speciale

Atunci când ospătarii recomandă specialitatea casei, sau a bucătarului şi spun că este minunat, sau extrem de gustos, probabil vă mint. Angajaţii sunt motivaţi să servească aceste feluri de mâncare, uneori prin premii celor care vând cel mai mult. Scopul acestor feluri de mâncare este să crească preţul notei şi să servească mâncarea scumpă, care nu se vinde, aşa că este de preferat să le evitaţi.

5. "Făcut în casă"? Da, dar doar pe jumătate

De multe ori angajaţii restaurantelor nu mint atunci când spun că unele ingrediente sunt făcute în casă, însă nu vă spun în casa cui sunt făcute. Anumite localuri comandă alimente făcute în casă, cum ar fi pastele, din alte locuri. Nu e ieşit din comun nici ca restaurentele să folosească sosuri gata făcute, la care adaugă câteva ingrediente, după care spun că sunt pregătite acolo.

6. Ospătarii sunt enervaţi de cererile speciale şi au tendinţa să nu le onoreze

Sigur, se poate ca unii clienţi să fie cu adevărat alergici la ceapa, dar numărul celor care îşi inventează probleme medicale pentru a se asigura că primesc sau nu un anumit ingredient, îi enervează pe ospătari. Dacă aveţi o cerere specială, spuneţi adevărul, aşa aveţi multe şanse să se îndeplinească.

7. Apa plată cu lămâie e mai puţin sănătoasă decât aţi crede

Feliile de lămâie care se pun în apă, cocktail-uri, sau ceaiuri se numără printre cele mai murdare alimente din restaurant. În general acestea nu sunt spălate şi sunt ţinute în locuri în care toţi ospătarii să ajungă uşor. Potrivit studiilor recente, aproape două treimi dintre lămâi sunt contaminate cu tot felul de bacterii, aşa că cel mai bine este să le evitaţi.

8. Puţini clienţi, servire lentă

În zilele în care volumul de muncă e mic, majoritatea angajaţilor preferă să piardă timpul, să stea pe Internet, să bârfească sau să facă glume cu ceilalţi colegi şi, abia într-un final, să se ocupe de toată treaba care s-a acumulat. Ospătarii au aceeaşi tendinţă, astfel că, atunci când au puţini clienţi, servirea tinde să fie mai slabă calitativ. Chiar dacă un restaurant aproape gol vă face să credeţi că veţi primi mai multă atenţie din partea angajaţilor, cel mai probabil nu va fi aşa, ba dimpotrivă.

9. Cafeaua pe care tocmai aţi comandat-o, s-ar putea să fie decafeinizată

Și reciproca este valabilă, iar multe dintre comenzile care implică o anumită opţiune ajung să fie încurcate. Dacă e târziu, aproape de ora de închidere, sau dacă localul este foarte aglomerat, ospătarii iau în general prima variantă disponibilă şi o servesc.

10. Meniul este aranjat în aşa fel încât să te facă să cheltui mai mult

Tactica de a pune preţurile aproape de denumirea felului de mâncare, fără a specifica însă moneda, omiţând semnul dolarului, spre exemplu, ar putea atrage atenţia de la cât costa produsul respectiv. Totodată, fonturile, încadrările, încercuirile şi sublinierile sunt aranjate de aşa manieră încât să evidenţieze produsele cele mai scumpe.

Comentarii Facebook