Sambata 16 Noiembrie

Un Logan a reușit să ajungă la 1 milion de kilometri fără reparații majore

 

Loganul care a depășit borna de un milion de km la brod a fost verificat de specialiștii de la Dacia România care au confirmat ca motorul, cutia si principalele elemente sunt originale din fabrica.

 

Povestea a fost postată de un service din Slobozia, Auto ISS, pe pagina de Facebook. Fotografiile au aratat initial că ”bolidul” a ajuns la 999.999 de kilometri, dupa care... a ajuns la zero. Se pare ca era un Logan fabricat in 2007 care, in decurs de 8 ani si ceva, a reusit sa parcurga 1 milion de kilometri.

 

Mașina nu a avut segmentarea facuta vreodata, functioneaza zilnic si azi, cu toate elementele importante din fabrica si a parcurs toata aceasta distanta pe GPL.

 

Proprietarul mașinii, Matei Anastasie, a spus că a cumpărat mașina ”in 2007 prin credit bancar de la o reprezentanta Dacia din Slobozia. Am ales echiparea de top de la acea vreme, adica Laureate, dotata cu tot ce se putea pune pe o Dacie atunci si am optat pentru o instalatie GPL din fabrica. Motorul este 1.4 benzina de 75 cp. Am comandat masina in august si am primit-o in octombrie. Din octombrie 2007 pana in martie 2016, cand masina a trecut de 1 milion de kilometri, au trecut 8 ani si ceva. In tot acest timp am schimbat de zeci de ori consumabilele uzuale, ca la orice alta masina, dar si amortizoare, planetare, injectoare, ambreiajul si chiar alternatorul. Dar majoritatea elementelor sunt cele originale, inclusiv arcurile pe spate, puntea, esapamentul, tot ce tine de servodirectie, instalatie de aer conditionat si chiar electromotorul”, conform 4tuning.ro.

 

Toata lumea se mira ca motorul este cel original, fara sa fi avut vreodata segmentarea facuta. Dar si acum, compresia este buna si egala, semn ca va mai merge mult timp de acum inainte. Iar asta am reusit cu ajutorul unui service specializat pe marca Dacia (nr: Auto ISS) si cu piese originale. Am facut reviziile la fiecare 10.000 - 15.000 de kilometri, niciodata mai mult, iar uleiul folosit a fost mereu cel recomandat de producator, 5W30.

 

Imediat dupa ce am cumparat masina, am gasit o oferta buna pentru acea vreme la un motor identic cu al meu, tot pe benzina, care avea doar 50.000 de kilometri. M-am gandit ca la un moment dat voi fi nevoit sa schimb motorul asa ca l-am luat. Am dat pe el 850 de Euro si l-am depozitat intr-un garaj. Dar pana acum, nu l-am miscat de acolo, ca nu a fost nevoie. Am luat numai injectoarele de pe el ca sa le montez pe motorul masinii. Si nici nu cred ca il voi mai folosi vreodata, dar il tin, cine stie...”, a mai spus românul.

 

Sfaturile pentru șoferi sunt: ”Cel mai important este sa conduci preventiv si sa nu depasesti limitele recomandate de producator. Dupa aceea, este important sa folosesti piese originale: te tin mai mult si economisesti bani cu ele, pe termen lung. La fel de important este sa duci masina intr-un service specializat pe acea marca, unde lucreaza niste oameni priceputi pe care ajungi sa-i cunosti daca, timp de 8 ani, ii vizitezi o data la 1-2 luni, asa cum am facut eu... Orice problema simti ca ai la masina trebuie sa le-o spui imediat mecanicilor si, daca ei cunosc bine marca, stiu ce sa faca si cum sa o rezolve. Eu asa am ajuns acum sa am o masina care arata pe bord doar 4529 kilometri. De fapt, 1.004.529 reali”.

Comentarii Facebook