Vă enervează că în timpul reclamelor volumul sunetului crește la TV? CNA vrea să rezolve această problemă
CNA vrea să uniformizeze sunetul emis de posturile TV și radio din România, astfel încât să nu mai fie diferență între programele emise și calupurile de publicitate.
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a constituit ”grupul de lucru Loudness”, format din reprezentanţi ai radiodifuzorilor, distribuitorilor prin cablu, studiourilor de producţie şi ai mediului universitar, care s-a întâlnit pentru prima dată, luni, la sediul CNA.
La întâlnirea de la CNA au participat Cristian Negrescu, de la Universitatea Politehnică Bucureşti, Horea Murgu, de la Uniunea Cineaştilor din România (UCIN), Florin Cătuneanu - reprezentant al Societăţii Române de Televiziune (SRTv), Constantin Burloiu şi Mihai Dumitru - Societatea Română de Radiodifuziune (SRR), Din Ion - Antena Group, Alin Petran - Realitatea TV, Ovidiu Popescu - România TV, Dan Liţă şi Mihai Mârţu - B1 TV, Florin Velea-Grumezea - Europa FM, Vladimir Bogdănescu - Money Channel, Costin Niculescu - RCS&RDS, Cornel Aldea - UPC, Andrei Vasilescu - ABIS Studio, Andrei Constantinescu - AV Audio Sys.
Din Ion, de la Antena Group, a spus că, programele TV difuzate de televiziunile grupului au un sunet aliniat. ”Suferim din cauza sunetului publicităţii, de acolo ne luăm bani”, a spus Din Ion, precizând că producţiile publicitare sunt făcute de case de producţie şi radiodifuzorul doar le difuzează.
”Avem foarte multe reclamaţii ale abonaţilor noştri. Cred că putem împărţi în două mari categorii - partea de analogic, unde putem alinia sonorul cu anumite limite ale echipamentelor, plus minus 3 - 6 decibeli, dar pe partea de digital nu putem să facem foarte multe (...) Am încercat şi am făcut investiţii pentru anumite canale pe partea de digital, investiţii foarte costisitoare, pentru a normaliza sunetul unor canale”, a explicat Cornel Aldea, conform Mediafax.
”Cea mai mare problemă este cu reclama. Avem foarte multe reclamaţii ale clienţilor în privinţa reclamelor, în care sunetul este cu 4 - 6 decibeli mai tare decât la restul programelor. Programele de televiziune au în general sunetul aliniat, însă problema e cu reclama”, a mai explicat Cornel Aldea.
Andrei Constantinescu, de la AV Audio Sys, a spus că a măsurat sunetul unor televiziuni din România şi a constatat discrepanţe de 2-3 decibeli între un post şi altul, cu excepţia televiziunii publice.
Cei care au participat la discuții au semnat un protocol care are la bază ”numărul mare de reclamaţii generate de discomfortul real creat ascultătorilor/ telespectatorilor de neuniformităţile de tărie sonoră existente între diferitele canale radio-TV şi între programele diferite ale aceluiaşi canal”. Semnatarii acestuia văd necesară ”găsirea, cât mai urgentă, a soluţiilor tehnice de rezolvare a acestei probleme, aplicabile pe toate cele trei componente ale lanţului de difuzare (producţie-distribuţie-transmisie)”.
Cei care au semnat acest protocol vor adopta un Standard pentru Nivelul Tăriei Sonore a Programelor (NTSP), prin punerea în aplicare a Recomandării EBU 128-2011.
Grupul de lucru Loudness se va întțlni din nou în 22 aprilie.
4 Comentarii
nu mi se pare chiar asa de enervant volumul mai puternic al reclamelor care de fapt sunt facute asa intentionat (ceva ce am invatat la publicitate la facultate in state). de obicei, telespectatoriil se uita la televizor, iar in timpul reclamelor se duc la baie, dupa popcorn sau un sandwich, un pahar de suc etc ... reclamele au volumul mai mare pentru… Citeste mai departe
Foarte buna initiativa CNA, in sfarsit se gandeste cineva si la noi, bietii telespectatori, obligati sa vedem si sa auzim toate ineptiie astea sub forma de reclama. Daca respectivul produs e nociv pentru sanatate ( ex. sucuri acidulate) si deci nu se poate spune nimic pozitiv sub acest aspect, atunci reclama ****reaza distractie, mai multi tineri… Citeste mai departe
bah nu stiu ce sa zic , de cand am trecut pe torrente nu am mai avut probleme cu reclamele , vad ce vreau , cand vreau , filmul dureaza cat trebuie , nu cu o ora in plus din cauza reclamelor , sonorul e cum zic eu ... ma mir ca televiziunea mai are audienta la tineri .
nu mai suport reclama aia de la upc cu loredana taca taca taca , cand intra reclama aia asa striga acolo de zici ca ii nebuna femeia aia