Vineri 22 Noiembrie

Biletele de tren mai scumpe și condiții mai puține. CFR vrea să scumpească biletele din 2023: Compania se plânge de facturile uriașe pentru energie


Vom plăti mai mult pentru o călătorie cu trenul, dar vom avea parte de aceleaşi condiţii. Biletele ar urma să se scumpească de anul viitor cu 20 de procente. Asta după ce, spun cei de la CFR Călători, facturile de energie electrică s-au triplat.

Vezi și: Dezastru în trenurile CFR: „Covidul pare o favoare”. Inspectorii ANPC au dat amenzi de 30.000 de lei şi au oprit de la funcționare nouă garnituri de tren

Scaune vechi şi prăfuite, mizerie şi frig. De asta au parte cei care circulă cu trenul în această perioadă. „Tot trebuie schimbat. Infrastructura feroviară..păcat de ea. România educată, adică eşuată”, spune un călător. „În primul rând, punctualitatea. Să ştiu că ajung la ora stabilită”, mai spune dezamăgit un navetist. „Lipseşte iarna căldura, confortul. La banii ăştia, chiar ar mai trebui să  facă ceva în plus domnul de la transporturi”, subliniază un alt călător. 

Bilete mai scumpe și condiții mai proaste

Cel mai probabil, condiţiile vor rămâne la fel de proaste, dar şi mai scumpe de anul viitor. Explicaţia? „Creşterea preţurilor este impusă de rata de inflaţie. După cum vedeţi, rata inflaţiei e posibil să ajungă la sfârşitul anului la 20%. Vom analiza, la sfârşitul anului, pe bugetul viitor. Depinde de nivelul subvenţiei şi dacă intrăm într-o situaţie cu preţuri necontrolate, este posibil să luăm în analiză creşterea”, explică directorul CFR Călători, Traian Preoteasa.

Creştere care ar putea fi chiar și de 20%. Astfel că, de exemplu, un bilet pe ruta Bucureşti-Braşov ar putea costa 70 de lei de anul viitor. Iar unul Bucureşti-Constanţa 86 de lei. Din Capitală până la Suceava am putea plăti chiar și 130 de lei.

E justificată o majorare a preţului, având în vedere condiţiile? Acum nu, nu. Chiar dacă se scumpeşte, măcar să facă ceva. Stăm vara în căldură și iarna ninge în vagon, păi ce-i asta?”, se plâng călătorii care sunt nevoiți să suporte costuri mai mari și mai puține condiții, potrivit Observator. 

Citește și: „Am mers cu trenul 8 ore la peste 38 grade”. Ce scuze au găsit catastrofalii de la CFR Călători

Din 2004, CFR Călători nu a mai pus la dispoziție trenuri noi 

 Întrebat de cât timp nu a mai fost cumpărat un tren nou în România, Rodrigo Maxim, sindicalist CFR, a răspuns fără să clipească: „De câţi ani n-a mai fost cumpărat un tren nou în România? ultimele trenuri noi au fost acele automotoare, în perioada 2001-2004”. 

CFR Călători se plânge că, în utlima vreme, a primit facturi uriaşe la energie electrică

CFR Călători a mai scumpit biletele de tren în acest an, începând cu 1 iulie, tot cu 20%. Pe atunci, compania invoca exact aceleaşi motive: costurile mult prea mari cu energia şi scumpirea excesivă a carburanţilor. 

Doar anul acesta, statul a virat în conturile CFR Călători 260 de milioane de lei. Conducerea companiei vrea să mai ceară, până la final de 2022, alte 200 de milioane de lei pentru a-şi putea acoperi pierderile. Până atunci, românul va continua să repare ce poate și cum poate

Vezi și: Românii, tot mai inventivi! Sticlă de suc pusă pe post de protecţie în geamul crăpat, într-un tren CFR ce merge pe ruta Cluj-Timişoara


Comentarii Facebook