Vineri 22 Noiembrie

Ce trebuie să faceți dacă furnizorul a umflat consumul de energie electrică


Șeful ANRE explică ce trebuie să facem dacă furnizorul umflă facturile cu kilowați în plus. 

Există o platformă, pe care noi e pe cale s-o finalizăm pentru că mai avem ceva de lucru la ea, și doar în câteva săptămâni va fi operațională pentru furnizori, distribuitori, cât și clienți. 

În această fază, platforma nu va asigura schimbarea furnizorului din punctul de vedere al clientului în 24 de ore, să nu aibă nimeni așteptarea ca astăzi dacă intră în platformă și își alege un nou furnizor, de mâine va schimba furnizorul. Nu. 

Platforma asigură doar partea tehnică, pentru că așa este așa este prevăzut în Directiva europeană, ca până în 2026, toate statele membre trebuie să asigure ca partea tehnică a schimbării furnizorilor trebuie să se efectueze în maxim 24 de ore.

Legea noastră prevede că schimbarea furnizorului se face în maxim 21 de zile, dar în momentul în care această platformă va fi operațională, tot ce înseamnă desemnare contracte, denunțare contracte, transmitere index, deci partea tehnică se va face maxim 24 de ore.

Platforma având o un modul în care se pot încărca poze cu indexul, cu siguranță va rămâne o urmă și vom putea verifica foarte exact care era consumul clientului în  momentul în care clientul a solicitat o schimbare de furnizor”, a explicat vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege, joi, la Antena 3 CNN.

Întrebat ce să facă românii dacă au facturi umflate, acesta a explicat că: ”Toată lumea are acum un telefon cu care se pot face poze. 

Important este acum ca în ziua în care se face schimbarea furnizorului, și asta se comunică și clientului, să facă o poză, să-i rămână o dovadă cu privire la indexul contorului. 

Dacă unul dintre furnizori va opera altceva, ulterior vom putea corecta acest lucru, dacă cineva sesizează o problemă.

De foarte multe ori, sesizând furnizorul despre diferență, se rezolvă la furnizor. Dar dacă furnizorii nu sunt dispuși să soluționeze problema, atunci recomandarea noastră este să se adreseze autorității și vom verifica noi situația concretă”, a recomandat Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE.

Unii români vor primi facturi pe 5 luni

Un furnizor mare, nu-i dau numele, din luna mai nu a emis nicio factură la energia electrică pentru consumatorii care au avut un consum mediu de 300 kWh. Din mai, unii dintre ei nu au primit nicio factură. Deci, probabil, vor plăti factura pentru cinci luni”, a atras atenţia vicepreședintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).

Comentarii Facebook