Miercuri 30 Octombrie

CFR Călători anunţă motivul căldurii insuportabile din vagoane: „România e încadrată într-o altă zonă climatică faţă de canicula de acum”


După ce în ultimele zile mai mulți români s-au plâns de condițiile dezastruoase de funcţionare a instalaţiilor de climatizare a vagoanelor, CFR Călători vine cu un răspuns oficial. Potrivit companiei, de vină ar fi nu slaba dotare a trenurilor din România, ci faptul că temperaturile din ultima perioadă nu ar corespunde climei specifice României. 

CFR Călători informează că reglementările privind condiţiile normale de funcţionare a instalaţiilor de climatizare a vagoanelor sunt prevăzute în clar în Normele tehnice feroviare autohtone şi internaţionale. Valorile parametrilor de lucru pentru instalaţiile de climatizare sunt reglementate de către Organisme Internaţionale la care sunt aliniate toate statele care deţin căi ferate, inclusiv toate statele membre ale UE, cu referire directă la UIC – Union Internationale de Chemins de Fer, Asociaţie din care şi România face parte ca membru fondator. Documentul de referinţă este Fisa UIC nr.553-1/2005, transmite CFR Călători.

Potrivit companiei feroviare, România este încadrată în zona climatică II ceea ce înseamnă că temperatura maximă optimă pentru funcţionarea în parametri nominali ai vagonului este de +35°C, iar umiditatea de maxim 65%.

Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor şi a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiţii de funcţionare la temperaturi de peste 45°C – 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului şi umiditate de 80%, parametru raportat de către ANM, (este posibil - n.r.) instalaţiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcţionare. Singura modalitate de a îmbunătăţi valorile de regim termic în interiorul vagonului sunt operaţiile de mentenanţă preventivă şi monitorizarea în parcurs cu personal de specialitate a trenurilor care circulă în condiţiile descrise anterior, lucrări care în acest moment se efectuează de la începutul sezonului cald în permanenţă, cu menţiunea că nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depăşirea pragului de temperatură şi umiditate”, potrivit comunicatului de presă, citat de Mediafax. 

Comentarii Facebook