Cum să pierzi un zbor WIZZ Air stând la coadă la îmbarcare, în 11 pași simpli. Caz incredibil
Un client Wizz Air a trecut printr-o experiență incredibilă, pierzând zborul deși avea bilet valabil și stătea la coada de îmbarcare.
Andrei Dascalescu a relatat incidentul pe o rețea de socializare.
Cum să pierzi un zbor stând la coadă la îmbarcare, în 11 pași simpli:
• Pasul 1: zbori cu Wizz Air; nu știu dacă se întâmplă și la alte companii, pentru că pur și simplu nu mi-aș fi imaginat că e posibil… până azi dimineață;
• Pasul 2: vii la aeroport cu timp arhi-suficient înainte, știind că Otopeniul e cam depășit de situație;
• Pasul 3: treci, zâmbind arogant, pe lângă marea de oameni care așteaptă la check-in/luggage drop-off; tu știi că sunt 9 plecări Wizz Air între 6 și 6.50 dimineața, și îmbulzeala animalică a 9 x 180 de pasageri la 2 ghișee nu e de tine;
• Pasul 4: ajungi la poarta de îmbarcare cu 80 de minute înainte de zbor, te așezi și te relaxezi: ești ca și ajuns la destinație;
• Pasul 5: peste o vreme începe îmbarcarea; toată lumea (care nu era deja la coadă) sare ca arsă, coada devine kilometrică, tu stai mai departe pe scaun pentru că, deh, nu ajungi mai repede la destinație dacă stai mai mult la coadă;
• Pasul 6: când mai sunt vreo 8-10 oameni la coadă te ridici, relaxat, și te așezi, cuminte, la coadă;
• Pasul 7: după 2 minute, observi că nu mai trece nimeni de duamna de la boarding, așa că îți faci loc și o întrebi ce se întâmplă; “-Aveți loc? -Da. -Poarta s-a închis. -Cum adică s-a închis?! -S-a închis. Avionul este plin. -Pai am stat la coadă, mai sunt toți oamenii ăștia, cum adică s-a închis?! -Dânșii nu au loc. Avionul e overbooked. -Dar eu am loc! -Nu mai aveți. S-a dat altcuiva. Poarta e închisă. Nu am ce să vă fac.”
• Pasul 8: ‘nezeii și mame și morți, scandal;
• Pasul 9: ieși din zona de securitate, cu coada-ntre picioare, dinții încleștați și fără pic de zâmbet arogant; povestești ce s-a întâmplat fiecărui polițist pe care-l rogi să te lase să treci de filtrul lui, în sens invers; Singura consolare primită e un “Doamne-ferește!” primit de la unul mai puțin acru și sictirit dintre ei;
• Pasul 10: ajungi la ghișeul de ticketing; domnișoara îți oferă un zbor peste 3 zile, contra unei taxe de 80 de euro. “-Glumiți?! -Asta e tot ce pot să vă ofer. -Aveți un pliant cu drepturile pasagerilor? -Nu aveți drepturi în această situație, nu v-ați prezentat la boarding. -Glumiți?! Dați-mi un formular de plângere. -Faceți plângere pe site. -Și acum ce fac? -Vă pot oferi un loc peste 3 zile, cu o taxă de 80 de euro. -Peste 3 zile mă întorc!”;
între timp, la ghișeu ajung și norocoșii care nu aveau locuri: ei primesc bani, cazare, masă și bilet la alte zboruri - tu nu primești nimic, pentru că aveai loc, dar nu te-ai îmbarcat; cât se mai ceartă lumea, continuă să apară pasageri rămași pe-afară la alte zboruri Wizz Air; unii erau overbooked, alții sunt fix în situația ta; încă o vagă consolare: măcar nu ești singurul prost(it) - ba chiar se adună vreo 20 de oameni cărora domnișoara le oferă senină zboruri peste 3/6/7 zile, contra unei taxe de 80 de euro;
• Pasul 11: pleci de la aeroport; nu ai drepturi; nu ai fost la îmbarcare; de fapt, probabil nici nu te-ai trezit, încă, e abia 6 dimineața; sau poate nici nu exiști, pentru că așa ceva nu se poate; sau poate Wizz Air nu există; sau poate nu ar trebui să existe.
P.S.: la poartă nu s-a făcut niciun anunț audibil că poarta se închide, că oamenii de la coadă nu au locuri, etc.; probabil pentru că e mai rentabil să lași pe-afară pasageri care “nu au drepturi” decât pe cei overbooked, cărora trebuie să le oferi compensații.
27 Comentarii
Tzaranii astia merg la sapat santuri in Europa. Vizer este compania care-i accepta pe toti ghiolbanii.
Treaba e destul de simpla. Pasagerul in cauza a crezut ca e mai smecher decat fraierii care stau la coada, nu a fost atent si a pierdut imbarcarea, nu la toate zborurile se face last call. Nu poti trece de securitate daca nu ai bilet cu cod de bare emis, fie el electronic sau pe hartie. Biletul se emite dupa operatiunea de check in, deci omul avea checkin… Citeste mai departe
Chestia ca se vand bilete mai multe decat locuri, nu tine doar de wizz.faceti spume la gura ca e wizz...
Oricum, am impresia ca eroul nostru a omis sa mentioneze toata povestea. De obicei daca respecti la sange toate procedurile unei companii low cost, nu patesti nimic.scopul lor este sa faca bani, si daca nu le respecti procedurile, platesti
S-a verificat informatia? Sau doar scrieti pentru a induce panica in oameni? Nu-i destul ca se imbulzesc oamenii la portiile de imbarcare, mai trebuie sa aruncati si cu informatii neverficate.
Povestea este oricum cusuta cu ata alba, si oricine se documenteaza 5 min pe net, isi da seama de asta. Nu intru in detalii, dar aia fara loc nu intrau la… Citeste mai departe
Cu ocazia asta ne.ai descretit fruntile ,multumesc ,cred ca ar trebui sa te apuci de scris.Succes.
Din ciclul ... daca tot esti prost este musai sa semnalizezi ... si sa pierzi avionul ... lasa ca data viitoare poate ca isi face si checkin si sta si la coada la imbarcare cu toti fraierii ... si asa nu mai pierde avionul ..
Numai aici poți vedea o haita de distruși acuzând in fel și fel victima abuzurilor unei companii de rahat. Ce va mai place sa lingeți bocancul american, fraierilor!
@:)))) : wizz sunt unguri ba
@:)))) : Cred ca privesti lucrurile dpdv al unui turist. Atunci cand pleci, insa , ca si parte din job devine foarte obositor sa stai la coada "Ca toti fraierii". Unii din noi plecam in fiecare saptamana si la un moment dat te obisnuiesti sa nu te mai imbulzesti acolo ca prinzi loc oricum daca ai bilet
@M123: Exact. Eu am strâns undeva pe la 200 de zboruri în 3 ani. Îmi luam loc la culoar și de obicei aveam doar bagaj de mână care încăpea sub scaun pentru delegații scurte. Îmi vedeam de citit o carte sau de lucru în timp ce lumea stătea în picioare câte jumătate de oră la coadă. Tot timpul eram printre ultimii 10 urcați în avion și în 10 secunde eram… Citeste mai departe
Mda ....
Am pățit și eu la fel , doar ca omu’ a uitat sa zică ca nu și-a făcut check in .
Firmele low cost vând mai multe bilete decât locuri in avion (asta se știe ) . Cine nu își face check in online (pt ca uita ) e primit la poarta dar are loc in avion doar dacă nu se prezintă vreun pasager și se eliberează loc .
Eu am fost mai norocos… Citeste mai departe
@Aha: nu avea cum sa nu aibă făcut check in dacă avea biletul la el. Mai ales ca check in se face online dacă ai creier, nu la aeroport. Doar cu bagaj de cala mai ai de mers la check in.
Doar taranii merg cu wizz air. Mai au si tupeu sa critice dupa ce ca aia accepta prezenta lor in avion!
@Ca sa vezi!: sa avem pardon , tu precis zbori doar cu Alitalia sau El Al...............
@Ca sa vezi!:
Tembele Barcelona e și destinație turistică. Dacă vreo sa vizitezi tu Londra sau Barcelona cu ce ***** mergi ma din Cluj ? Ca nu zboară alte companii
Pt ca ești un mitic infect de aia ți ai luat-o.
Fratioare, o mai dai dar o mai și iei. Degeaba faci scandal online
@mihnea: lol!!
bine ca esti tu un taranoc grobian de Provincie...
@mihnea: cat de prost poti sa fii?
@Toronto: Mitica.... meri inapoi la Capitala, la domnii tai. Sudist borat ce esti.
Din cauza că ești prost și arogant ai ratat zborul....bravo !
@Kyro: poate a gresit putin si omul ca nu se aștepta la asa ceva. la noi daca nu prevezi niste lucruri anormale esti prost ?! oricum wizz are o politică de monopol al zborurilor, "daca iti place bine, daca nu poti sa alegi alta companie". nu ai nici o alternativă, te trateaza cu un respect care te face sa iti fie greață si macar ca sa ii acționezi… Citeste mai departe
@monopolis: Cine nu știe că la noi nu poți sta liniștit pe scaun,mimând domnia....mai rămâne pe dinafară..
@Român: Si esti cu total de acord ? Esti multumit cu sintagma " Suntem in Romania " ? Pana cand ne scuzam cu aceasta ? Sau esti din acela " las' ca-i bine si asa " ?