Vineri 22 Noiembrie

Cum se face corect și elegant delimitarea zonei șoferului de bancheta din spate - FOTO


Unele taximetre au deja montate panouri care să delimiteze zona șoferului de cea a pasagerilor din spate. Nu toți au montat panourile așa cum ar trebui, spun cei de la Registrul Auto Român (RAR)

Registrul Auto Român recomandă utilizarea unor soluții temporare ușoare, dar eficiente în contextul dat, care să respecte următoarele cerințe:

- Sunt utilizate materiale ușoare, transparente, flexibile;

- Montajul pe vehicul nu implică utilizarea unui cadru solid;

- Fixarea se realizează prin mijloace nepermanente (soluții tip Velcro sau adezive) care să permită demontarea facilă în vederea igienizării;

- Montajul nu trebuie să afecteze integritatea structurală a vehiculului și nici să interfereze cu vreun echipament de siguranță montat de producător, de ex. centuri de siguranță, airbag etc.

Suportul tetierelor poate fi totuși utilizat pentru fixare/susținere.

Precizăm faptul că optarea pentru astfel de soluții nu presupune reomologarea vehiculului și nu implică modificarea cărții de identitate a vehiculului.

Atragem atenția asupra faptului că, în conformitate cu legislația națională, în situația în care configurația unui vehicul este modificată în raport cu parametrii avuți în vedere la omologare, vehiculul se supune reomologării, fiind necesară refacerea tuturor încercărilor pentru sistemele afectate de modificare.

Montarea unor panouri fixe pe autoturisme, în spatele conducătorului auto, are impact asupra mai multor elemente constructive și implică reverificarea respectării cerințelor din reglementările aplicabile, cum ar fi: instalarea și ancorarea centurilor de siguranță, omologarea scaunelor și absorbția de energie, proeminențele interioare, geamurile de securitate, impactul frontal și lateral, incluzând sistemele airbag din scaune și cele cortină, încălzirea și ventilația.

În plus, având în vedere echipamentele uzuale ale vehiculelor de fabricație recentă (spre exemplu sistemele airbag cortină), sau dimensiunile interioare ale majorității autoturismelor utilizate în regim de taxi în România, montajul unor panouri fixe ar conduce la imposibilitatea obținerii reomologării. Deloc de neglijat ar fi și costurile mari implicate de verificările de reomologare și perioada de timp necesară efectuării testelor respective”, precizează cei de la RAR.

116792569_3110739855673506_3643278773883757512_o.jpg


Comentarii Facebook