Dacă AUR era mediatizat de ziare și televiziuni, câștiga mai multe voturi. Cine a declarat asta!
Dan Jurcan, director de cercetare la Institutul Român de Evaluare și Strategie (IRES) susține că dacă presa ar fi informat mai mult, AUR ar fi câștigat mai mult.
Dan Jurcan a explicat analiza IRES pe grupe de vârstă, studii și mediu a votanților partidelor intrate în Parlament.
”Fenomenul AUR și cum l-a ratat presa. Dacă presa ar fi scris mai mult, mai bine, ar fi ajuns la 10 procente? Ar fi luat mai puțin sau mai mult. E discutabil, pentru că e clar că există un astfel de curent în societate. Teoretic, putem porni de la ipoteza că ei au au ajuns la 10% mizând doar pe acea strategie de gherilă electorală, pentru că asta a fost; a fost o strategie de gherilă electorală pe rețelele de socializare, dar și pe contactul de la om la om. Au avut rețele la nivel local foarte bune, au mers până în ultimul sat cu acest mesaj și asta a fost rețeta de succes. Putem porni de la o ipoteză: dacă ei au reușit să scoată 10% în aceste condiții în care a existat un boicot al mainstream-ului din media la adresa AUR, ce s-ar fi întâmplat dacă ar fi avut și sprijinul unui post de televiziune? E discutabil aici, pentru că la fel de bine ar fi putut avea loc acel proces de ”dezvrăjire”, în sensul că, atunci când nu există suficientă informație despre o anumită entitate - în cazul acesta vorbim despre un partid - oamenii își pun speranțele, își pun propriile decepții, propriile proiecții în acea entitate. Cred că a avut loc și acest fenomen, iar de fapt, fenomenul de construire a reprezentării sociale despre AUR, a imaginii publice are loc abia acum. În general, când vorbim despre imagine publică, ne referim strict la notorietate și încredere. Notorietatea se construiește acum și, de fapt, are loc un paradox: pe măsură ce AUR este atacat din ce în ce mai mult, notorietatea lui crește”, a spus sociologul emisiunea Adriana Nedelea LA FIX.
Miercuri, pe Google George Simion avea în jur de șapte milioane de căutări. ”Astăzi, la ora 11:00, are 8,5 milioane, deci a crescut de ieri până astăzi. Vedeți, e un proces în creștere, dar în același timp asta arată că există o foame de informații. Și e un proces extrem de interesant, care ține mai degrabă de psihologie socială, de felul în care construim o anumită reprezentare inclusiv despre partidele politice.
Vă spuneam de strategia de gherilă. S-au dus exact acolo unde nu s-au dus ceilalți. În timp ce toate partidele stăteau bine mersi pe Facebook sau unii lideri stăteau în izolare, au ignorat aproape complet toate aceste interdicții și am văzut că este vorba de pelerinaje, i-am văzut la metrou, i-am văzut peste tot. Cred că au reușit să creeze vizibilitate prin absența celorlalți. A existat și un orizont de așteptare pe un spațiu politic care a fost lăsat liber. Nu este publicul PRM. 40% dintre votanții AUR sunt tineri. Publicul PRM era un public nostalgic, relativ îmbătrânit. Ei reprezintă cu totul și cu totul altceva aici și vedem că există acest curent în societate. Naționalismul a fost abandonat. PSD a avut oarecum această componentă naționalistă asumată de Liviu Dragnea în 2016, dar după plecarea lui, a fost un spațiu abandonat și captat de către cei de la AUR”, a mai spus Dan Jurcan.
0 Comentarii