Expert în siguranță rutieră CRITICĂ modificarea circulației în sensul giratoriu: ”Profesioniștii cu cascheta au dat-o de gard din nou”
Circulația în sensul giratoriu s-a schimbat, astfel că trebuie să acordați prioritate la ieșirea din sens, dacă sunteți pe banda a doua.
Expertul în siguranță rutieră, Daniel Fadur, le-a dat cu legea în cap polițiștilor, pe care îi acuză că s-au grăbit să modifice Codul Rutier.
”Senatul a cerut punct de vedere pentru proiectul de lege care va defini ce este Sensul Giratoriu, dar ”caschetele” și-au simțit amenințat orgoliul și au zis că fac ei o treaba pe repede înainte, prin MAI, au promovat HG 130/2023.
Atata timp cat SG ramane o intersecție, nimic nu se schimba. Chestiunea cu încadrarea pe benzi, nu face nimic mai mult decât să-l contrazică pe cms. Perțea (Vezi AICI opinia agentului de poliție Tavi Perțea), care susține că în Sensul Giratoriu nu sunt benzi, ci marcaje de orientare. La SG mici, distanța de încadrare reglementată, va face ca toți să intre in SG din banda 1”, explică Daniel Fadur, expert în siguranță rutieră.
Acesta a studiat de unde vine ”prostia care a făcut posibil ca sensul giratoriu să fie o ”intersecție”.
Termenul de sens giratoriu apare pentru prima data in Conventia de la Viena din 1968, care face referire la sensul giratoriu, fara sa-l defineasca, (art 11., pct 8) insa in engleza este scris a) Immediately before or on an intersection other than a roundabout.
În română a ajuns intersectie: a) imediat înainte și într-o intersecție alta decât o intersecție cu sens giratoriu,
Na, traducătorul n-a știut cum sa scrie in româna Roundabout și a zis că-i intersectie, pentru ca in vechiul cod rutier, Decretul 328/1966, n-a existat nici un cuvintel privind giratoriul, singurul cuvant cu prefixul ”gir”, era girofar”, a mai spus acesta.
Hotărârea de Guvern nr. 130 din 15 februarie 2023 pentru modificarea și completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006 prevede la articolul 107, alin. (1.1): ”În cazul intersecțiilor cu sens giratoriu, conducătorii de vehicule trebuie să respecte regulile privind circulația pe benzi, având obligația să semnalizeze din timp părăsirea intersecției și să se asigure că o pot face fără să perturbe circulația sau să pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic”.
Polițistul Tavi Perțea precizează că cel care schimbă banda, adică cel care trece peste marcaj, este obligat să semnalizeze și să se asigure. Altfel, în caz de accident este vinovat.
11 Comentarii
ca sa respecti regulile rutiere trebuie sa respecte si cei ce infiinteaza sensurile giratorii normele tehnice aplicabile pentru astfel de lucrari...ce sa mai zicem de avizatorii de la meletie pentru astfel de proiecte...in clooj nu cred ca este vreun sens giratoriu care sa respecte minimal normele tehnice,raze de giratie, distante intre ramuri, declivitati,… Citeste mai departe
Ma tot minunez cum dreaku ați făcut mulți bani, ca de scoli nu va mai întreb. Ce nu se-nțelege?
Da, legea-i puțin interpretabilă, legiuitorul nu a putut și nici n-a vrut mai mult, exact pt nația noastră. Dar dacă-l ascultați și-l citiți pe Zamolxe, înțelegeți mult peste . Și va și pune creierul la lucru. Eu in locul lui , doar pe bani as da relații… Citeste mai departe
E simplu și logic: cel cd intra-n sens pe banda 1 trebuie sa iasă înspre dreapta sau sa continue dar la următoarea intersecție, prioritate clara are cel ce circula pe banda 2( langa interiorul giratoriului) , dacă semnalizează intenția de-a ieși din sens (de ex la a treia ieșire ) imediat ce trece de a doua ieșire. In cazul in care cel de pe prima banda… Citeste mai departe
@Zamolxe : … cel ce intra-n…
@Zamolxe : nu ai înțeles nimic din HG , cel care intră pe banda 1 în sensul giratoriu poate să se învârte pe banda 1 de 100 de ori fără să semnalizeze. Cel care intră pe banda 2 este obligat să semnalizeze când trece pe banda 1 și implicit să îi dea prioritate celui de pe banda 1. Cât despre cel de pe banda 1 e obligat să semnalizeze la ieșirea din… Citeste mai departe
@A1: pune mâna și citește și mintea sa gândească. Ai obligația de a da prioritate tuturor mașinilor din stânga ta care sunt deja in sens. Așa ca dacă banda 2 sau 3 sau 4 atunci prioritate va avea cele de pe aceste benzi , acestea având obligația de-a semnaliza intenția schimbării bandei de mers. Dar, fiecare înțelege cât poate și ii e antrenat creierul… Citeste mai departe
80 de minute sa explici ceva care devine din ce in ce mai complex, extraordinar ! nu se putea sintetiza totul sau intru in sensul giratoriu si ma uit la cele 3 filmulete sa vad ce trebuie sa fac , sa fiu atent la secunda cand pornesc semnalizarea stiidu-se faptul ca daca putin misti volanul semnalizarea revine la zero , da, voi merge cu 6km/h ca sa… Citeste mai departe
@nae: sa va porniti GPS-ul și sa ascultați ce va indica , sa se mai adauge in românește : ia-o a treia la dreapta dar nu uita sa semnalizezi imediat când esti in dreptul celei ide-a 2-a ieșire și astfel orice handicapat va stii când sa pornească semnalizarea, dacă asta e problema. Ia celui de pe banda 1 sa-i transmită sa nu uite sa iasă pe prima in… Citeste mai departe
@Zamolxe,semnalizarea se face cu 50/100m inainte si nu in stil taximetristic ,adica cand tragi de volan atingi si batul (daca mai ai lichid de semnalizare pt unii) .Faza cu GPS-ul nu functioneaza ,am vazut cum stateain giratoriu sa le spuna GPS-ul directia ...
Un pic de hotarare ,sa sti dinainte unde mergi si pe unde trebuie sa o iei
@Alexandru: aici e intr-un sens giratoriu , exact ca in parcare subterana in mall sau in aeroport. Dacă semnalizezi cu 50-100 m înainte afla ca in 100 m ai 3 ieșiri in stg sau dr….. înseamnă ca-i derutezi pe toți și încurci toată circulația.