Vineri 27 Septembrie

Localitatea din România cu haltă și cale ferată, unde trenul nu a ajuns niciodată: „Păcat de investiţie”


Localitatea Drăgușeni din județul Botoșani are o haltă și o cale ferată de mai bine de 35 de ani, însă niciun tren nu a circulat vreodată pe această rută, conform Agerpres.

Drăgușeni se află la doar opt kilometri de orașul Săveni, iar în perioada comunistă, localitatea a fost inclusă pe traseul unei linii feroviare ce urma să lege municipiul Iași de orașul Darabani, din nordul județului Botoșani.

În 1986, calea ferată a ajuns până la Săveni, iar un an mai târziu a fost extinsă până în Drăgușeni. Stația de călători, completă cu peron și spații pentru personalul feroviar, a fost ridicată, însă trenurile de călători nu au circulat niciodată prin această zonă.

„Trenul nu a circulat niciodată, de când s-a făcut calea ferată. Or fi vrut să fie mai aproape cu transportul, dar totul a rămas aşa. Timpul nu se mai întoarce", spune Vica Nistor, o femeie prin spatele casei căreia trece calea ferată, astăzi dezafectată.

„Câte materiale au fost băgate aici...Păcat de investiţie!"

Localnicii spun că investiţia făcută la finalul anilor '80 a fost una uriaşă, însă fără folos, pentru că acum totul este abandonat.

„Acum totul e distrus. Am mai trecut pe acolo, că am animale şi le duc la păscut în zonă. Nu mai sunt nici traversele de lemn. Şi alea sunt furate. A fost aproape de funcţionare, pe această cale ferată a fost un singur tren, care a adus piatra pentru construcţia liniei. Câte materiale au fost băgate aici... Păcat de investiţie!", afirmă un pensionar din Drăguşeni, care îşi aduce aminte de viteza de derulare a lucrărilor.

Clădirea care ar fi vrut să fie haltă este transformată acum într-o fermă zootehnică, iar bucăţi din calea ferată dispar de la un an la altul.

„Este o clădire care ar fi trebuit să aibă destinaţia de gară. Aceea a fost dată de CFR în chirie la o familie. Acum ... sincer, nu mai ştiu. Calea ferată nu a fost funcţională niciodată. E regretabil. Era bine dacă era funcţională... Nu s-a mai continuat lucrarea şi a rămas la Drăguşeni. Nici nu avea cum să fie funcţională, atâta timp cât nu a fost terminată (...) La momentul de faţă, e cam abandonat", a declarat fostul secretar al comunei Drăguşeni, Livea Ursolinschi.

Pavel Ignat, fost şef al Staţiei CFR Botoşani, susţine că linia de cale ferată care ar fi trebuit să asigure legătura Iaşi- Săveni- Darabani a fost executată prost în anii '80, iar din acest motiv a fost abandonată.

„De la Dângeni la Săveni s-a făcut, dar s-au făcut lucrurile aiurea. A început să se surpe. Era un director la Regionala de Căi Ferate Iaşi care a cerut să se facă repede, pentru că aşa cerea regimul comunist. A circulat trenul de vreo două ori, dar terasamentul a luat-o în scurt timp la vale, că lucrările au fost făcute de mântuială", a afirmat Pavel Ignat.

Comentarii Facebook