Duminica 22 Decembrie

Lucian Mîndruţă o ironizează din nou pe Olivia Steer: ”Trebuie să se chinuie să găsească un pericol nou, așteaptă publicul!”


Olivia Steer a afirmat că în spatele ”liniilor albe” lăsate de avioane pe cer se află lucruri necurate, iar Lucian Mîndruţă o ironizează constant.

Chiar dacă oamenii o iau așa cum este și ideile conspiraţioniste ale Oliviei Steer nu mai miră de mult pe nimeni, Lucian Mândruță este nemilos.

Și eu mi-am pus problema ca dârele albe din urma avioanelor ar fi fum de motor. Poate că am și crezut, până am filmat o astfel de aeronavă, aflată în zbor, care brusc n-a mai emis ‘fum’ de ‘motor’, ba chiar și-a continuat drumul drept, cam jumătate de cer, până când, ca la un semn, a început iar să împroaște o dâră groasă și lătăreață, ca o pâclă.

Deci nu era ‘fum de motor’, ci cu totul altceva. Ce? Nu știu.

Apoi, am observat că astfel de dâre apar NUMAI deasupra aglomerărilor urbane, deasupra pârtiilor de ski sau deasupra litoralului, niciodată între două stațiuni montane sau în largul mării. Și am presupus, iar, că ar fi fost o risipă nejustificată de substanțe, care au un scop precis, și care nu își îndeplinesc misiunea decât sprayate deasupra locațiilor populate de oameni, dinainte știute și targetate.

Apoi, am observat că dintre toți prietenii mei, care au ieșit, într-o iarnă, mai demult, pe pârtie, la ski, și au inspirat ‘aer curat de munte’, într-o zi cu brazde nesfârșite pe cer, numai eu, care am rămas în camera de hotel, să citesc, nu m-am îmbolnăvit de ‘enteroviroză’, cu stări febrile, de greață, cu vomă, dureri de cap și de stomac. Și nici n-am ‘luat’ de la ei, în ciuda nedistanțării sociale pe care mi-am asumat-o, ca să ajut.

De atunci, am mai surprins de multe ori aceeași situație stranie, filmând de fiecare dată jeturile cu substanțe albicioase persistente și comparându-le cu dârele mici, subțiri, ce dispar aproape pe loc, lăsate de avioane tot cu motor, în alte zile, când cerul, în ciuda tuturor aparatelor de zbor, care îl brăzdează, rămâne clar, albastru și senin”, a susținut Steer pe Facebook, stârnind un val de comentarii.

În fiecare dimineață de luni mă întreb dacă și Oliviei Steer îi e la fel de greu să se apuce de treabă.

Și după aia mă apucă un pic de compasiune: păi eu știu ce am de făcut. Ea în schimb trebuie să se chinuie să găsească un pericol, o spaimă, o plantă, o conspirație nouă până la prânz măcar, că așteaptă publicul…”, a scris Lucian Mîndruță pe Facebook.

În primul rând că nu e fum, fumul de la avion nu se mai vede, de prin 1980 așa de când au schimbat generațiile de motoare și ele nu mai scot fumul ăla nici măcar la decolare pe care îl scoteau primele jetto din anii 1960-1970. Sunt mai puțin poluante, la fel ca la diesel-ul de la mașină. Ce e în spatele avionului?  E gheață! În procesul de ardere în motor se bagă hidrocarburi și astea conțin hidrogen care se combină cu oxigenul din aer, produc o reacție de ardere și din toată povestea asta rămâne în urmă și apă. Apa aia iese afară din motor, adică sub formă de vapori de apă, la -50 de grade. Afară sunt -50 de grade și condensează instantaneu în bucățele mici de gheață”, a spus Mîndruță la Digi FM.

Acesta a explicat și de ce aceste dâre sunt vizibile doar în zonele urbane. ”În funcție de cum e vântul la altitudinea aceea și cum e umiditatea relativă de la altitudinea aceea poate să fie o dâră mai mare sau mai mică, foarte puțin vizibilă, dar e mai mereu... Ele se văd de peste tot, dârele astea de condensare se văd la avioanele care zboară în general la 9-11.000 de metri și da câteodată nu se văd pentru că nu e suficientă umiditate sus sau sunt curenți foarte puternici care imediat răspândesc dârele de condensare de la motoarele avionului”.

Comentarii Facebook