Vineri 22 Noiembrie

MIG-uri alimentate cu kerosen de proastă calitate s-au stricat în 8 unităţi militare! Cum a fost înșelată Armata Română


Mai multe MIG-uri din 8 unităţi militare s-au stricat după ce au fost alimentate cu un kerosen de proastă calitate. În plin război la graniţă, prejudiciul final adus Armatei Române ar fi de peste 30 de milioane de lei, adică mai bine de 6,5 milioane de euro, potrivit Curții de Apel Ploiești.

Dispoziţiile art. 403 C. pen. sancţionează actele de diversiune, prin aceasta înţelegându-se inclusiv distrugerea, degradarea sau aducerea în stare de neîntrebuinţare în întregime sau în parte, prin orice mod, a mijloacelor de transport sau a oricăror alte bunuri, dacă fapta pune în pericol securitatea naţională.

Ori aeronavele militare de luptă, care au suferit serioase degradări datorită alimentării, pe parcursul perioadei infracţionale, cu un combustibil turboreactor de aviaţie necorespunzător, reprezintă bunuri de interes strategic, a căror avariere a constituit o ameninţare la adresa securităţii naţionale şi capacităţii de apărare a ţării, cu atât mai mult cu cât este de notorietate că în cadrul Alianţei Nord-Atlantice România şi-a asumat asigurarea securităţii flancului estic al N.A.T.O", se precizează în motivarea instanței, potrivit gandul.ro, citat de Antena 3. 

Mai multe avioane de vânătoare s-au stricat și au avut nevoie de reparații la Aerostar Bacău

Judecătorii arată că în 27 februarie 2018, SC Jetfly Hub, condusă de omul de afaceri Cristian Berendel, a încheiat cu MApN, pentru o perioadă de patru ani, un acord cadru prin care societatea urma să furnizeze combustibil turboreactor de aviaţie pentru opt unități militare.

Prin contract, s-a convenit livrarea a două tipuri de kerosen, respectiv Jet Al şi Jet Al Premium. Conform caietului de sarcini, diferenţa între cele două tipuri de carburanţi era reprezentată de nivelurile impuse cu privire la trei parametri.

Este vorba despre punctul de îngheţ, concentraţia de hidrocarburi aromatice și concentraţia de sulf mercaptanic. În același timp, ambele tipuri de combustibil trebuiau să conţină doi aditivi obligatorii, respectiv aditiv antioxidant și aditiv antistatic.

Conform anchetatorilor, pentru a câștiga încrederea Armatei, primul transport a fost conform contractului și a fost adus în Portul Constanța cu nava Evia Petrol. Ce nu știau, însă, reprezentanții MApN, era că în același port acostase cu mult timp înainte, încă din octombrie 2017, un vapor grecesc, încărcat cu kerosen ieftin, de proastă calitate.

Ca urmare, după ce primul transport a fost livrat, afaceriștii ar fi continuat să trimită către rezervoarele MApN din această navă. Mai apoi, potrivit anchetatorilor, alte două nave au adus în țară kerosen procesat în Grecia și Turcia, neconform cu cel achitat de Armata Română.

Comentarii Facebook