Duminica 22 Decembrie

Ministerul Educației vrea să elimine educația fizică din clasele primare


Conform unui proiect de ordin, Ministerul Educației vrea să elimine educația fizică din clasa pregătitoare, clasa I și o oră de la clasa a II-a. ”Orele de educație fizică din primii ani de școală creează unele dificultăți de adaptare pentru unii copii la activitate. Prin urmare, dezvoltarea competențelor specifice disciplinei Educație fizică, la clasele pregătitoare, clasa I și parțial la clasa a II-a, se va realiza prin intermediul disciplinei Joc și mișcare”, se arată în proiect. VEZI mai JOS toate explicațiile.

Potrivit unui proiect de ordin intrat în posesia Edupedu.ro, ministrul vrea să modifice planurile-cadru astfel: să dispară în total 5 ore de Educație fizică predate de profesori de Sport (toate cele două ore de la clasa pregătitoare, toate cele două ore de la clasa I și o oră de la clasa a II-a). Însă elevii stau la fel de mult la școală, potrivit documentului citat, pentru că aceste ore ar urma să se transfere pur și simplu la materia Joc și mișcare, predată de Învățătoare.

Motivul mutării orelor între cele două discipline este pur economic: dispar jumătate dintre normele de sport pe care profesorii de Educație fizică le au în prezent în învățământul primar. ”Financiar, sunt niște ore pe care nu le mai plătești. Ele trec la Joc și mișcare, adică vor fi predate de învățător; nici cu aceste ore, norma învățătorului nu depășește 18 ore, deci pe ei nu îi plătești în plus, dar scapi de o plată, și anume plata profesorilor de Sport din primar”, au explicat specialiști apropiați de Ministerul Educației.

Iulian Cristache, președintele Federației de Părinți din Preuniversitar, a confirmat pentru Edupedu.ro planurile ministrului Ecaterina Andronescu de a elimina orele de Educație fizică predate de profesori de specialitate la clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II-a, pentru a le înlocui cu același număr de ore din disciplina Joc și mișcare.

Am primit propunerea de modificare a planului-cadru în învățământul primar în cursul zilei de luni, pentru a fi discutată în Comisia de dialog social care se va desfășura joi la Ministerul Educației. Nu am fost consultați, înainte de trimiterea documentelor”, a declaratliderul Federației de Părinți.

Părinții au ”o serie de întrebări: cine va preda această disciplină? Învățătorul va intra de acum înainte la această disciplină, este el mai calificat decât profesorul de sport? Mă interesează ca ora de sport să fie oră de sport și avem nevoie de bază materială adecvată, de săli de sport și de dotările necesare, pornind de la saltele, mingi, șamd”.

Planul-cadru-in-vigoare-886x1024.jpg

Propunere-de-modificare-a-planurilor-cadru-897x1024.jpg

Din punctul meu de vedere, aș scoate Religia de la clasele pregătitoare, I și a II-a, deși este greu pentru că ora este în trunchiul comun, deci obligatorie. Aș scoate de asemenea Religia și din anii terminali, adică de la clasele a VIII-a și a XII-a, astfel încât elevii să aibă în plus discipline de examen”, a declarat pentru Edupedu.ro liderul Federației de Părinți.

Proiectul de ordin este însoțit de un referat de justificare a acestei măsuri, semnat de directorul adjunct al Institutului de Științe ale Educației, Magdalena Balica, aprobat de secretarul de stat pentru preuniversitar Ionel Florian Lixandru și de secretarul general al Ministerului Educației, Dănuț Ghican, și datat 31 ianuarie 2019:

Actualul plan-cadru pentru învățământul primar a fost aprobat în anul 2013 prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 3371/2013. Elevii înscriși în prezent în clasa a VI-a sunt prima generație care a parcurs un nou curriculum și care a studiat după un nou plan-cadru de învățământ. Există, prin urmare, experiența implementării pe un întreg ciclu de învățământ a noului curriculum pentru învățământul primar”.

Există semnale din partea părinților, cadrelor didactice și echipelor de conducere a școlilor cu privire la dificultățile de adaptare a copiilor din primii ani de școală la disciplina Educație fizică. În condițiile în care adaptările la particularitățile de vârstă nu sunt realizate suficient de către profesori, orele de educație fizică din primii ani de școală creează unele dificultăți de adaptare pentru unii copii la activitate. Prin urmare, dezvoltarea competențelor specifice disciplinei Educație fizică, la clasele pregătitoare, clasa I și parțial la clasa a II-a, se va realiza prin intermediul disciplinei Joc și mișcare”.

Comentarii Facebook