Miercuri 30 Octombrie

Mişcări suspecte de avioane cu oficiali ruşi sau numai un test? Aparatele au plecat spre Siberia, dar a se fi întors


O flotă mare de aeronave de transport VIP, aparținând Departamentului Special de zbor rus, au fost monitorizate pe radar spre mai multe rute din Siberia.

Potrivit site -urilor care monitorizează zborurile efectuate de companiile aeriene, o flotă mare de aeronave de transport VIP aparținând Departamentului Special de zbor rus "Rossiya" a decolat de pe Aeroportul Vnukovo (VKO) din Moscova la primele ore ale zilei de 17 martie 2022, scrie Antena 3.

Aceste avioane, Tupolev Tu-214, Ilyushin Il-96 şi Sukhoi Superjet 100, transportă numai oficiali ruși.

Joi, 17 martie, minim 10 dintre aceste aeronave au fost decolat și au pornit pe diferite rute de zbor în Ufa, Tyumen, Surgut, Omsk, Novosibirsk. 

Unele informații spun că în Siberia ar avea președintele Rusiei, Vladimir Putin, un buncăr antinuclear.

Un avion care îl transporta pe ministrul de Externe rus, SergheI Lavrov, spre China s-a întors când traversa cerul Siberiei și a revenit pe aeroportul Vnukovo din Moscova.

Mișcările acestor avioane sunt neclare.

Cazul a fost semnalat printre primii de fostul judenalist clujean Cristian Popa

Jurnalistul clujean contrazice informațiile publicate de Antena 3, spunând că avioanele s-au întors la Moscova.

Chestii ciudate azi

Apropo de flotila Rusiei ridicată azi în aer spre Estul și Nordul țării. Majoritatea avioanelor s-au întors la Moscova imediat după ce au aterizat în diferite orașe din est, timpul de staționare fiind de doar câteva minute.

De exemplu, zborul RSD078 (Tupolev Tu-214PU*) a aterizat la și 8 minute și a decolat la și 26 - un timp de staționare de doar 14 minute. Având în vedere că a decolat pe aceeași direcție pe care a aterizat (pista 25 - sens Vest) a fost necesar rulajul pe toată pista pentru repoziționare în capătul acestuia - pista are 3.5 kilometri lungime, deci timpul a fost suficient doar pentru rulaj, cu o eventuală oprire foarte scurtă pe calea de rulare.

Conform Wikipedia, Tu-214PU* este „Airborne command post version” a Tu-214, existând 6 asemenea variante, toate operate de președinția Rusiei.

Alt zbor, RSD079 a însoțit de la distanță primul avion, aterizând în Omsk pentru o escală deasemenea foarte scurtă - 22 de minute. Zborul e operat de o aeronavă Tu-214SR - „Communications relay version” Acestea sunt avioane cu destinație specială - care asigură comunicațiile și preluarea/transmiterea de informații din aer.

Un caz și mai straniu este al zborului RSD72 (Airbus A319 - MSN 4024 reg. RA-73025) care - conform datelor furnizate de FR24 - nici măcar nu a aterizat, a survolat aeroportul ajungând la o altitudine minimă de 100 de picioare deasupra pistei aeroportului din Novosivirsk și o viteză de 117 noduri, reluându-și imediat zborul spre Moscova. Un ”Touch-and-Go” foarte ciudat. (v captura istoricului zborului în imagine).

Nu am găsit date cu privire la echiparea/configurația acestui avion.

De menționat și zborul RSD075 operat de un Ilyushin Il-96-300 este și acum în aer, undeva în nordul extrem al Rusiei - îndreptul mări Kara (varianta 300PU este avionul folosit exclusiv de președintele Rusiei - sunt patru asemenea aeronave) - voi urmări acest zbor.

A „dispărut” de pe FR24 la sudul Mării Kara, la altitudinea de croazieră, la ora 1 p.m. UTC (15 ora noastră) - probabil transponderul a fost oprit.

E destul de clar, însă, că niciunul dintre acestea nu a avut misiunea să transporte persoane, sau mărfuri”, a scris Popa.

Comentarii Facebook