Sambata 21 Decembrie

Noul tren Alstom cumpărat de România a fost pus în circulație. Când vor ajunge trenurile care merg cu 160 km/h și pe rutele din Cluj


Primul tren electric Alstom nou cumpărat a făcut primul drum cu călători. A plecat din Gara de Nord din București miercuri la 9.30, cu destinația Brașov, unde ajunge la ora 12.00.

Trenul electric RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream introdus în circulație de compania de stat CFR Călători are șase vagoane și 350 de locuri. Trenul a plecat din Gara de Nord aproape plin, potrivit HotNews.

Trenul circulă pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – staţiunile de pe Valea Prahovei – Braşov ca tren Interregio şi cu tarif aferent acestui rang de tren. Astfel, un bilet pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov costă 63,00 lei la clasa a II-a şi 91,00 lei la clasa I.

,,Până în 2026, urmează să vină în România, gradual, și celelalte trenuri care vor deservi mai multe rute:

  • București-Suceava
  • București-Iași, via Pașcani
  • București-Constanța
  • București-Timișoara via Brașov, Arad
  • București-Craiova
  • București-Arad, via Craiova, Orșova
  • București-Petroșani-Deva
  • București-Cluj-Napoca
  • București-Brașov
  • Brașov-Cluj-Napoca, via Deda
  • Cluj-Napoca-Timișoara, via Deva, Arad
  • București-Galați
  • Cluj-Napoca- Iași", a transmis Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor. 

Potrivit ARF, celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulaţie în 2025, în cadrul contractelor de servicii publice aflate în prezent în procedura de licitare, deservind restul de magistrale feroviare electrificate: 

  • Bucureşti - Ploieşti - Braşov - Sighişoara - Cluj Napoca
  • Braşov - Sfântu Gheorghe - Miercurea Ciuc - Bistriţa - Cluj Napoca
  • Bucureşti - Ploieşti - Braşov; Cluj Napoca - Alba Iulia - Deva - Arad - Timişoara.
  • Bucureşti - Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Iaşi; 
  • Bucureşti - Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Suceava; 
  • Bucureşti - Ploieşti - Buzău - Brăila - Galaţi;  
  • Iaşi - Suceava - Dej - Cluj Napoca

Sursă FOTO: Vlad Barza

tren-2.webp

tren-3.png

Comentarii Facebook