O profesoară de matematică spune tot adevărul despre educația din România: „Mafia meditațiilor - noi facem subiectele, la noi veniți la pregătire”


Creștem o generație de copii bolnavi, care nu ajung niciodată într-un an de zile să mănânce la prânz. Le omorâm creativitatea și căutarea, îi „dopăm”cu formule pentru admitere în clasa a V-a. Vrem să facem un învățământ performant fără profesori. Sunt semnalele de alarmă trase într-un interviu acordat SpotMedia.ro de Mihaela Popa, profesoară de matematică la Liceul Vasile Alecsandri Iași, cu o experiență de 34 de ani la catedră și rezultate de vârf ale elevilor.

„Meditațiile nu rezolvă nimic. Ele omoară creativitatea și căutarea unui copil. În matematică, materia pe care o predau, este chiar încurajator să greșești. Să înveți din greșeală, să cauți.

Trebuie să dezvoltăm căutarea la copil, să îi dezvoltăm creativitatea, să-l facem să își dorească, trebuie să să construim învățarea. Noi nu ne uităm decât la rezultate. Când tu dai o evaluare în care două treimi este grilă, ce evaluezi?

Elevii care intră luni în clasele IX-XII învață după manuale aprobate înainte să se fi născut, în 2004. Am rămas pe loc, niciun ministru n-a fost capabil să schimbe nici programe, nici plan cadru. Toți s-au gândit la voturi, la conflictul cu sindicatele.

Niciunde în lume nu se votează, ca la noi, discipline în Parlament. Așa am ajuns la clasa a 7-a cu elevi care au câte șapte, uneori chiar 8 ore. Pleacă de acasă la 7 și ajung la 16. Creștem o generație de copii bolnavi, care nu ajung niciodată într-un an de zile să mănânce la prânz, să se odihnească”, spune profesoara.

Nu mai vorbim de “dopajul” din clasele primare, pentru examenul la clasa a 5-a la nu știu ce liceu de top…

Ministrul Câmpeanu spunea că examenul de admitere în clasa a 5-a ar trebui desființat. Nu numai că nu a dispărut, dar este o nebunie. Fiecare școală îl organizează după cum vrea, la câte materii vrea, cu câte probe vrea. Care ar fi soluția corectă?

Din nou, ar trebui să avem învățământ de cultură generală 6-16 ani, în care copilul să învețe în zona lui de circumscripție, cu profesori bine pregătiți. Dar noi vrem să facem un învățământ performant fără profesori. Inclusiv la București și în marile orașe nu mai sunt profesori. E un fenomen generalizat.

De 10 ani atragerea resursei umane nu a interesat pe nimeni. Am ajuns aici. Soluția doamnei ministru a fost să mărească până la 70 de ani vârsta până la care poate sta un titular. Nu a dat rezultate. Legea nu are un plan clar nici pentru atragerea profesorilor, nici curajul pentru învățământul de cultură generala 6 -16 ani.

Eu simt la matematică un copil care citește și are cultură generală. Mă ajută și pe mine, înțelege cu totul și cu totul altfel textul, are altfel de logică și de gândire. Ne-am bătut joc de absolut orice inițiativă. Am stat trei luni secretar de stat la educație, am văzut toate proiectele blocate de 7 ani. Nu am putut debloca tot și am mers pe priorități: masterat și mentorat.

Mafia meditațiilor: noi facem subiectele, la noi veniți la pregătire...

M-ați întrebat de examenul pentru clasa a 5-a. Primul meu șoc a fost când un copil de clasa a 5-a știa pe de rost formula lui Gauss, pe care noi o facem la liceu. Formule pe care le aplică pe de rost, ca să nu mai gândească și să poată lua la o școală de top unde au profesori, marea majoritate, suplinitori…

Ministerul n-a descentralizat nimic, iar dacă nu are soluții, lasă haosul. Și mai există un fenomen - mafia meditațiilor: noi facem subiectele, la noi veniți la pregătire. Dna ministru n-are deloc experiență în educație. Nu a predat niciodată, a venit politic, foarte bine, dar nu o oprea nimeni să-și ia consilieri. Eu mi-aș lua consilieri directori care au reușit, din mediul rural, din zone dezavantajate. Scandalul burselor a fost încă o dovadă că cei care ne conduc nu cunosc sistemul”, a mai punctat Mihaela Popa, profesoară de matematică la Liceul Vasile Alecsandri Iași, cu o experiență de 34 de ani la catedră și rezultate de vârf ale elevilor.

Comentarii Facebook