Pe ce loc se află CFR Călători în clasamentul celor mai bune companii feroviare din Europa. Categoria surpriză la care ocupă primul loc - FOTO
Cea mai bună companie feroviară din Europa, având un scor de 7,7 pe o scară de la 1 la 10, este operatorul italian Trenitalia. Compania românească de stat CFR Călători se află pe locul 11 din cele 27 studiate de ONG-ul Transport & Environment.
În acest clasament, Trenitalia este urmată de operatorul elvețian SBB și compania cehă RegioJet. Pe poziția a patra se află operatorul austriac ÖBB, urmat de grupul francez SNCF. Clasamentul continuă cu CD, Renfe, Italo, VR, SJ, iar pe locul 11 se situează CFR Călători, cu un scor total de 6,1 puncte.
În comparație, Deutsche Bahn, cel mai mare operator feroviar din Europa, se află abia pe locul 16, fiind urmat de operatorul ungar MAV. La rândul său, operatorul polonez PKP ocupă poziția 13, potrivit Agerpres.
Conform studiului, CFR Călători se numără printre companiile cu cele mai slabe politici de rambursare a prețului biletelor în caz de întârziere sau anulare a călătoriei. Cu toate acestea, compania se remarcă la capitolul disponibilității trenurilor de noapte, situându-se în topul clasamentului, potrivit AFP.
6 Comentarii
Nici trenuri de zi nu sunt disponibile, dapoi trenuri de noapte. Vezi cate trenuri pe zi sunt de la Cluj la Petrosani, Arad, Sibiu, Viseu de Jos, Baia Mare. Dar suntem in top. De rasul curcilor.
ca sa vezi cat de corupte sunt topurile astea facute de ong urile lui peste .. nu pot uita in urma cu 2 ani un top cu cela mai "minunate" targuri de craciun din europe si era mentionat in top 5 targul de craciun din berlin dintr o piata ca era in reconstructie in acea perioada .. decic acat in ochi pt fraierii care nu au iesit din cj in viata lor
@blabla: E prosetala pro-UE si pro-PSD+PNL pentru cei care n-au urcat pe un tren de 10+ ani.
Transportul pe cale ferată, oameni și marfă, cel mai ecologic și ieftim mijloc de transport terestru, a fost cu bună știință, plănuit, stricat și numai prin lăsarea infrastructurii, a vagoanelor și locomotivelor de izbeliște, neîntreținute de zeci de ani. Din păcate nu e numai la noi. Trenurie-n Grmania au început a avea întîrzieri...nu mai știe ceferistul… Citeste mai departe
@Tudor: Intentia e sa calatoresti cat mai putin. O sa bage acciza pe biletul de avion, iar trenurile le scot de pe liniile secundare. Iar cu autobuzul e incomod daca te apuca c a c a r e a sau p i s a r e a. Iar masinile cu range de peste o ora (130 km) iarna pe autostrada (la 130 km/h) vor fi extrem de scumpe. Asa ca nu vei mai merge nici macar pe… Citeste mai departe
@Tudor: Ciudat e ca ne-am apucat de construit autostrazi acum cand masinile noi nu vor mai putea merge la viteza de autostrada, ca nu te va tine bateria la viteza aia.