Preoții din România se opun orelor de educație sexuală: Reprezintă ”un atentat asupra inocenței copiilor, care îi poate marca pe viață”
Patriarhia Română se opune introducerii orelor de educație sexuală pentru că reprezintă ”un atentat asupra inocenței copiilor, care îi poate marca pe viață”.
Biserica transmite că ”este favorabilă oricărui tip de educație cu adevărat (nu imaginar), utilă și autentic formatoare pentru copii și tineri”.
”Patriarhia Română, dar și celelalte Biserici din România, pledează ferm pentru disocierea programelor școlare de orice tip de ideologie, precum
Dincolo de sofismul, adică de minciuna ambalată
BOR face trimitere la mai multe recomandări privind conținutul acestei materii, pe grupe de vârstă și critică trimiterile referitoare la viața sexuală, ”bucuria și plăcerea atingerii propriului corp" sau relațiile dintre persoane de același sex.
”Considerăm că încadrarea în mod obligatoriu a elevilor în programe de educație sexuală reprezintă un atentat asupra inocenței copiilor, împiedicând dezvoltarea lor firească și marcându-i pe aceștia pentru întreaga viață. În acest sens, mai multe studii realizate în diferite țări au demonstrat că o astfel de abordare a educației copiilor a avut ca urmare începerea vieții sexuale mai devreme, cu implicațiile de rigoare, fără vreo îmbunătățire în plan social.
În unele state ale Uniunii Europene, educația sexuală este organizată în cadrul altor discipline școlare (Austria, Grecia, Irlanda, Letonia, Portugalia, Slovacia, Spania), iar în altele, ca disciplină distinctă, neavând caracter obligatoriu (Bulgaria, Cipru, Danemarca, Finlanda, Italia, Lituania, Polonia).
Considerăm că pregătirea pentru viaţa intimă şi de familie trebuie să fie lăsată în primul rând în sarcina familiei care poate aprecia corect şi obiectiv stadiul de dezvoltare psiho-fizic, intelectual şi emoţional al copilului", adaugă BOR, conform Digi24.ro.
Redăm comunicatul BOR:
"Patriarhia Română, dar şi celelalte Biserici din România, pledează ferm pentru disocierea programelor şcolare de orice tip de ideologie, precum «ideologia de gen» sau de «recomandările» ideologizant-alienante cuprinse în Documentul Biroului Regional OMS pentru Europa şi BZgA, intitulat «Standarde pentru educaţia sexuală in Europa - un cadru pentru factorii de decizie politică, specialişti şi autorităţi din domeniul educaţiei şi sănătăţii».
Ideologizarea informaţiilor transmise elevilor in cadrul şcolar, care trebuie sa rămână unul curat şi neutru ideologic, inclusiv pe teme legate de sexualitate, este în totală contradicţie cu scopul real şi ultim al educaţiei: formarea omului în spiritul celor mai înalte valori morale şi al eticii virtuţii ca expresie a echilibrului şi normalităţii.
Dincolo de sofismul, adică de minciuna ambalată «credibil», prin care se transmite obsesiv-compulsiv ideea că «avem cel mai mare număr de mame minore din Europa, cel mai mare număr de tineri infectaţi cu HIV din Europa, cea mai tânără bunică din lume» din cauza absenţei din programa şcolară a unei materii obligatorii numite «educaţie sexuală», dincolo de această asiduă încercare de manipulare se află, în realitate, adevăratele cauze ale acestor triste, prin nefirescul lor, statistici: disoluţia familiei şi abandonul şcolar.
Niciunul dintre vehemenţii apostoli ai sexualizării vieţii copiilor de la vârste cât mai fragede, inclusiv prin propagarea în şcoli a aberantei, toxicei «ideologii de gen» (a se vedea detestabilul moralmente Document al Biroului Regional OMS pentru Europa şi BZgA, intitulat «Standarde pentru educaţia sexuală în Europa»), nu pare interesat de remedierea acestor cauze reale ale începutului precoce al unei vieţi sexuale dezordonate cu consecinţe dramatice pentru copii şi adolescenţi, ci doar de introducerea cu orice preţ în şcoli, chiar fără acordul părinţilor (locuiţi de «himere medievale»), a unei materii dovedit ideologiza(n)te, deci deformatoare de firesc şi de realitate.
Iată, parafrazate, câteva dintre «înţeleptele» recomandări & înaltele standarde educaţionale cuprinse în documentul menţionat, despre care nu se discută însă deloc în spaţiul public sau decizional politic cu privire la viitoarele conţinuturi ale unei materii prezentate ca «salvatoare» a copiilor şi adolescenţilor. Au fost aduse vreodată la cunoştinţa părinţilor din România aceste «standarde» de «educaţie sexuală» ce trebuie atinse de copii?
În tabelul prezentat în documentul OMS, pe grupa de vârstă 0-4 ani, trebuie predat despre masturbarea timpurie, despre bucuria şi plăcerea atingerii propriului corp, iar la abilităţile de dezvoltat intră şi exprimarea propriilor necesităţi ale copiilor, dorinţe şi limite, în contextul jocului de-a medicul.
Între 4-6 ani, copilul trebuie informat iar despre masturbarea timpurie şi despre bucuria şi plăcerea atingerii propriului corp, dar şi despre sentimentele sexuale apropiere, plăcere şi excitare. Trebuie informat şi despre relaţiile de familie şi relaţiile dintre persoane de acelaşi sex, pentru acceptarea diversităţii şi respectul faţă de diferitele stiluri de viaţă.
Între 6-9 ani copilul trebuie informat în continuare despre masturbare şi auto-stimulare, dar şi despre actul sexual. Trebuie predat şi despre prietenie şi dragoste faţă de persoanele de acelaşi sex.
Pentru intervalul 9-12 ani este iar menţionată masturbarea, alături de orientarea sexuală şi prima experienţă sexuală. La abilităţi trebuie învăţat despre luarea deciziilor conştiente dacă să aibă relaţii sexuale sau nu, să le refuze pe cele nedorite.
Între 12-15 ani este, previzibil, nevoie de predat despre masturbare şi orgasm, despre modul în care adolescentul trebuie să se bucure de actul sexual, fără grabă.
Poziţia Bisericii Ortodoxe Române, care a susţinut permanent caracterul opţional în şcoli al orelor de «educaţie pentru viaţă», poziţie împărtăşită din câte ştiu şi de celelalte culte religioase, adică de autentica societate civilă, a cărei existenţă nu se restrânge la câteva ong-uri zgomotoase confiscate ideologic, se rezumă la următoarele argumente realiste:
1. Constituţia României prevede: «părinţii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educaţia copiilor minori a căror răspundere le revine» (art. 29, alin. 6); de asemenea, «libertatea gândirii şi a opiniilor, precum şi libertatea credinţelor religioase nu pot fi îngrădite sub nicio formă. Nimeni nu poate fi constrâns să adopte o opinie ori să adere la o credinţă religioasă, contrare convingerilor sale» (art. 29, alin. 1); aşadar, nu există niciun temei obiectiv pentru ca Statul să impună un model ideologic în educaţia copiilor, peste acordul şi convingerile părinţilor.
2. Totodată, în Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului se arată: «părinţii copilului au cu prioritate dreptul de a alege felul educaţiei care urmează să fie dată copiilor lor» (art. 51, alin. 2).
3. Conform Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, „educaţia şi formarea profesională a copiilor, a tinerilor şi a adulţilor au ca finalitate principală formarea competenţelor, înţelese ca ansamblu multifuncţional şi transferabil de cunoştinţe, deprinderi/abilităţi şi aptitudini, necesare pentru împlinirea şi dezvoltarea personală, prin realizarea propriilor obiective în viaţă, conform intereselor şi aspiraţiilor fiecăruia şi dorinţei de a învăţa pe tot parcursul vieţii» (art. 4); aşadar, finalitatea nu este conectarea minţii elevilor la ideologii invariabil nocive, fapt probat constant în istoria contemporană a umanităţii.
4. Potrivit art. 65, alin. 4 şi 5 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, „Planurile-cadru şi programele şcolare pentru disciplinele/domeniile de studiu, respectiv modulele de pregătire obligatorii din învăţământul preuniversitar sunt elaborate de către instituţiile şi organismele abilitate ale Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului. Curriculumul la decizia şcolii se constituie atât din pachete disciplinare opţionale ofertate la nivel naţional, regional şi local, cât şi din pachete disciplinare opţionale ofertate la nivelul unităţii de învăţământ. Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, în urma consultării elevilor, părinţilor şi pe baza resurselor disponibile, stabileşte curriculumul la decizia şcolii.” Aşadar, Planurile-cadru şi programele şcolare sunt elaborate de către Ministerul Educaţiei, nu prin lege adoptată de Parlamentul României.
5. În planul curriculumului şcolar formal, responsabilităţile educaţionale nu pot fi atribuite decât personalului didactic, certificat în acest sens.
6. Considerăm că încadrarea în mod obligatoriu a elevilor în programe de educaţie sexuală reprezintă un atentat asupra inocenţei copiilor, împiedicând dezvoltarea lor firească şi marcându-i pe aceştia pentru întreaga viaţă. În acest sens, mai multe studii realizate în diferite ţări au demonstrat că o astfel de abordare a educaţiei copiilor a avut ca urmare începerea vieţii sexuale mai devreme, cu implicaţiile de rigoare, fără vreo îmbunătăţire în plan social.
7. În unele state ale Uniunii Europene, educaţia sexuală este organizată în cadrul altor discipline şcolare (Austria, Grecia, Irlanda, Letonia, Portugalia, Slovacia, Spania), iar în altele, ca disciplină distinctă, neavând caracter obligatoriu (Bulgaria, Cipru, Danemarca, Finlanda, Italia, Lituania, Polonia).
8. În România, studierea temelor specifice educaţiei pentru viaţă şi sănătate se realizează în cadrul disciplinei şcolare obligatorii Consiliere şi dezvoltare personală, căreia i se alocă deja o oră/săptămână în Planul-cadru pentru învăţământul gimnazial. De asemenea, în sistemul public de învăţământ românesc există deja discipline opţionale, ofertate la nivel naţional, care abordează aspecte privind educaţia pentru viaţă: Educaţie pentru sănătate; Pregătiţi pentru viaţă. Educaţie pentru viaţă şi comunitate; Adolescenţă şi autocunoaştere; Mai întâi caracterul.
9. În ţara noastră, numeroase şi reprezentative asociaţii din societatea civilă şi-au exprimat îngrijorarea faţă de efectele educaţiei sexuale asupra copiilor. Aceste asociaţii şi-au prezentat poziţia în mod public şi au propus soluţii alternative, în care accentul cade pe educaţia pentru familie. Considerăm că pregătirea pentru viaţa intimă şi de familie trebuie să fie lăsată în primul rând în sarcina familiei care poate aprecia corect şi obiectiv stadiul de dezvoltare psiho-fizic, intelectual şi emoţional al copilului.
10. Potrivit raportului «Sarcina la adolescente în România», realizat de reprezentanţa UNICEF în România şi de Asociaţia SAMAS în anul 2020, «persoanele cu cel mai scăzut nivel de educaţie au cele mai multe sarcini (31,7%), de peste trei ori mai mare decât cele care au absolvit învăţământul obligatoriu sau ani de liceu». În acest sens, precizăm că, din anul 2009, Patriarhia Română a iniţiat şi a dezvoltat proiectul «Alege Şcoala!», în vederea prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a şcolii şi a combaterii abandonului şcolar, prin implementarea unor programe de sprijin pentru creşterea accesului şi participării la educaţie. Grupul ţintă, înregistrat şi monitorizat, cuprinde peste 33.000 de copii vulnerabili, la care se adaugă un număr cel puţin egal de copii care au beneficiat indirect de activităţile desfăşurate. Acest proiect educaţional, apreciat în România şi la nivelul instituţiilor europene, reprezintă un model de parteneriat Familie - Biserică - Şcoală. Proiectul «Alege Şcoala!» a ajuns la cea de-a zecea etapă pe parcursul a două programe operaţionale (Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - POSDRU şi Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 - POCU), valoarea totală a finanţării fiind de aproximativ 20 de milioane de euro”.
31 Comentarii
Cand va intelege BOR ca nu se califica sa-si dea cu parerea? BOR nu are NICI O COMPETENTA aici, nu are specialisti, nu are oameni cu studii de psihologia copilului! Daca BOR nu ar fi atat de obraznica, si-ar tine gura si nu ar tot iesi in fata.
vin diverse prostituate de la OngUrile sorosiste sa le exemplifice cum e cu masturbarea. cam tot ce se practica prin coalitia actuala de guvernare...un 69 continuu doar poporul roman e in 68 guvernul ramanand dator.
+
@VOI ATI CERUT SPITALE, NU CATEDRALE. ASA CA ATI PRIMIT COVID, CA SA STATI IN SPITALE, RETARDATILOR.: daca cream catedrale stăteam direct în mormânt boss
Nu trebuie sa fii Userist sa ajungi sa-i " urasti " pe astia de la BOR. Ei vorbesc despre necesitatea facultativitatii ( in cazul de fata al orelor de educatie sexuala ), pe cand ei te " obliga " ca in fiecare zi, dimineata si seara, de vrei- de nu vrei, sa la asculti toate liturghiile ,si toate ideile lor, urlate din boxele expuse la biserici. Aceasta… Citeste mai departe
@Tit:
@AI DREPATETE, NU TREBUIE SA FII USR-IST. E DESTUL SA FII DOBITOC CA TINE: Omul si-a scris opinia, fara sa jigneasca. Cand nu au argumente, cum e in cazul de fata, te-ai gasit tu, jigodie, sa-l jignesti.
Exact invers va fi, cu o astfel de educatie copii nostri nu vor avea apucaturi sexuale cum vezi la Botosani sau Vaslui de ex.
@cei cu barba si plete nespalate mai lasati-ne:
Mai dar de ce nu va vedeti voi de homo-activitatile voastre de zi cu zi. Aveti voi copii? Nu prea cred, ca cu un copil e de munca nu poti sta toata ziua la cersit...
@Mandescu:
Pana la a vorbi de sex in scoala, mai sunt multe altele despre care trebuie sa se faca referire. Si pe langa toate astea, oricum deja de la 14 ani nu stiu daca mai e una ne*****a.... vor sa se apuce astea de sex mai rapid ???? Adica mie mi convine ...dar parintilor nu cred
totusi e rau ca nu se face ed sex in scoala, majoritatea progeniturilor care ar beneficia de aceste lectii sunt copiii votantilor USEREULUI. mai mari dezaxati ca si astia nu prea exista. experti in masturbare...poate copiii lor ar avea o sansa si s-ar forma totusi o generatie normala. cu mentiunea ca orele de Sexologie ar trebui predate de preoti sa… Citeste mai departe
Inocenta copiilor este furată de abuzatori si traume. La educație sexuală se învață si despre consimțământ si cum sa identifici abuzul, ceea ce ajuta la stoparea lui si la depășirea traume. BOR sa se preocupe de popii care abuzează copii si sa dea lecții dupa.
Hotul striga hotul. Cu ce e mai presus invatatura despre barbosul din cer care te arunca in focul iadului cand nu dai bani la popa decat invatatura despre dezaxatii lgbt care si-o trag sub coada?
Porcarii ambele.
@ :
s-a revarsat voma bolsevia userist-seKKTurizda mai jos, palmasilor, onanistilor, vai de puradeii vostrii crescuti de telefon, dar voi NU faceti copii, voi doar ii indoctrinati pe ai altora, subjheguri nazistoide, corifeii colonialistilor si slugi sorosiste ce sunteti, BLESTEM PE VOI si FOAITA voastra afurisita!
@ANTIusr+: Vrei sa spui ca mai sus s-a revarsat voma, BOR se pisa si vomeaza pe voi cu jet. Si voi ii lasati.
@bla-bla: ceva de genul vrea sa zica, dar nu e in stare sa se exprime coerent.....
Defapt in tara asta ne putem lega de orice inafara de biserica, iar cand ne gasim *****le de a o face,...."fereasca Domnu"
@Edmund: si sa nu vb cat de important ar trebui sa fie cuv bor intr o Tara laica cum pretind ro ca ar fi dar evident ca nu este... Biserica are doar afaceri enorme fara rasoundere judiciara si finamcista ca doar nu vrem sa suoaram cerurile.. Tara de eV mefiu inapoiat
Dacă copii de 14 ani fac copii nu îi marchează pe viață?
Sau o familie se dezvoltă normal într-un apartament cu 2 camere cu bunici cu părinții și cu nepoții?
M-ai dați copilul la ora de religie sa îl învețe cum să-ți sfințești mașina și să îți pui o icoană cu Arsenie Boca pe bord. Copii mei nu o sa participe la ore de îndoctrinare zise… Citeste mai departe
@Marius:
1. De ce nu ne spune BOR la ce studii, in mod concret se refera?
2. De ce crede BOR ca se califica sa isi dea cu parerea despre subiect??
Bai interlopilor, nu mai suntem in Evul Mediu!! Voi ne vreti ignoranti, supusi, umili, ca sa puteti voi sa huzuriti si sa prosperati din sudoarea gloatelor. Acum va dati cu parerea si de cum trebuie sa fie crescuti copiii?? Scuip pe parerile voastre, nu dau nici doi bani pe ele. Acum a devenit clar si limpede pentru toata lumea ca de fapt educatia sexuala… Citeste mai departe
Nimic nu este mai mare atentat la inocenta copiilor decât amenințarea cu iadul si dracul copitat, cazanul cu zmoala etc. Popilor retardați, voi nu faceți altceva decât sa va opuneți mersului înainte al lucrurilor. La groapa de gunoi a istoriei...!
@Tz :
Normal ca se opun, doar vor ei sa le faca educație sexuală sub sutana, pedofili pyzdy, preotii si taximetriștii, iluminații societății
Sa-i f******a cainii vagabonzi pe toti preotii din tara asta !
Violatorii Romaniei se opun vezi doamne unui proiect de buna hazna....
Cersetorii tarii, niste gunoaie.
BOR = mafie
@Edmund:
Mentalitatile de ev mediu nu au ce cauta intr-un stat laic care vrea sa evolueze si sa nu mai fie la coada lumii civilizate
@.: