Protecția Consumatorilor din Moldova avertizează consumatorii, în cazul Bismobil Kitchen: „Oferim sfaturi despre cum să-și protejeze drepturile”
În urma arestării patronului Bismobil Kitchen, companie care a lăsat fără bani și fără mobilă mai mulți clienți din România și din Republica Moldova, autoritățile de la Chișinău au inițiat și o campanie de informare a cetățenilor păgubiți. Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC), informează consumatorii și presa cu privire la suspiciunile de înșelătorie din partea companiei Kitchen Shop SRL și le recomandă cetățenilor sesizarea ISSPNCC în cazul încălcării drepturilor. Deși despre paguba făcută clienților Bismobil Kitchen din România se vorbește de câteva luni, nu am văzut nicio inițiativă din partea autorităților române de a proteja și informa consumatorii români.
„ISSPNPC monitorizează situația creată și este aproape de consumatori pentru a le oferi consultanță gratuită și sfaturi despre cum să-și protejeze drepturile față de compania Kitchen Shop SRL, precum și a interveni în apărarea drepturilor acestora”, se anunță într-un comunicat al Protecției Consumatorilor din Republica Moldova, citat de Ziarul de Gardă, o publicație din Republica Moldova.
Potrivit reprezentanților ISSPNPC, în adresa Inspectoratului a parvenit o reclamație din partea unui consumator în legătură cu constatarea clauzelor abuzive în contractul de producere și livrare a bucătăriei, fapt pentru care, va fi citat Bismobil Kitchen pentru „depunerea explicațiilor și impunerea măsurilor necesare pentru protejarea intereselor economice ale consumatorilor în conformitate cu legislația în vigoare”, notează sursa citată.
Vă reamintim că Știri de Cluj a publicat două anchete jurnalistice cu privire la sutele de păgubiți care au rămas și fără mobila de bucătărie și fără sute de mii de euro (suma medie fiind de 6000 de euro de păgubit), după ce Bismobil Kitchen a închis toate cele 14 magazine din România. Informația a fost preluată de presa locală și națională, iar scandalul a ajuns la nivel național. Până în acest moment nici ANPC și nici alte instituții ale statului nu au venit cu un comunicat desprea „afacerea” Bismobil Kitchen.
Citește toate materialele despre acest subiect:
- Sute de oameni păgubiți cu milioane de lei, după închiderea magazinelor Bismobil Kitchen. Reprezentanții firmei, de negăsit. Autoritățile ridică din umeri
- Lorand Soares Szasz, expert în creșterea accelerată a IMM-urilor, printre oamenii din spatele pagubei Bismobil Kitchen la Cluj-EXCLUSIV
- Tupeu maxim! Patronul firmei Bismobil Kitchen, acuzat că a păgubit sute de români cu bucătării, spune că nu mai are niciun euro în cont
- Biroul de Investigații Criminale al Poliției Cluj-Napoca a început cercetarea penală în cazul pagubei Bismobil Kitchen
- Peste 50 de plângeri înregistrate la poliție la adresa firmelor Bismobil Kitchen. În 15 cazuri s-a început deja cercetarea penală pentru înșelăciune
- Plângere penală colectivă împotriva Bismobil Kitchen, depusă la DIICOT București, în numele a aproximativ 100 de păgubiți
- Patronul Bismobil Kitchen, Mihail Șaran, a fost arestat în Moldova, când voia să fugă din țară
2 Comentarii
eu stiu ca se face un contract si se da un avans gen 1/10 din pretul comenzii. Gen pt 3000e dai 300e. In cel mai rau caz pierzi 300e si nu toata suma... de aia ii zice avans. La nici o comanda nu ar trebui oferita toata suma din start. Normal firma trebuia sa fie asigurata si oamenii sa fie despagubiti de asigurari. Ce fel de tara e asta?
Mulțumim ca ne avertizați din Moldova.
De aici e ajutat sa fuga acolo unde fug toți penalii!!!!