Românii în şomaj tehnic, refuzaţi de medici. Apar ca fiind neasigurați în plină criză sanitară


O parte din românii care au fost trimişi în şomaj tehnic nu au acces lamedic deoarece apar ca fiind neasigurați în sistemul public de sănătate.

Valentina Saygo, expert contabil, a declarat că este o problemă a bazelor de date şi transmiterea informaţiilor de la ANAF către Casa de Sănătate, care au invalidat calitatea de asigurat la data la care angajatul a intrat în şomaj tehnic.

În momentul de faţă, o mare parte din angajaţii aflaţi în şomaj tehnic nu figurează ca asiguraţi în sistemul de sănătate. Au constatat acest lucru în momentul în care au fost nevoiţi să se prezinte la medic şi nu li s-au oferit serviciile medicale. Starea de fapt este gravă, deoarece angajaţii nu sunt asiguraţi, bazele de date sunt alterate, iar angajatorii sunt obligaţi să remedieze această anomalie pe banii şi pe timpul lor. Angajaţii sunt puşi pe drumuri, angajatorii supuşi la costuri suplimentare, contabilii puşi să muncească suplimentar şi gratis (că doar asta au făcut în această perioadă) ceea ce crează o stare de tensiune în relaţia angajat-angajator şi nu este benefică şi necesară nimănui în această situaţie grea pentru mediul economic. Nu este greşeala angajatorilor şi nici a contabililor, care traversează o perioadă dificilă”, afirmă Saygo, conform Adevărul.ro.

Cei aflați în această situație și-au rezolvat problemele prin solicitarea de adeverinţă de salariat din partea angajatorului, pentru că în România sistemele informatice ale instituțiilor nu comunică.

Angajatorii au solicitat caselor de sănătate clarificarea situaţiei, dar casele de sănătate au cerut întocmirea de declaraţii rectificative pentru toţi salariaţii şi pentru întreaga perioadă – din 16 martie până în prezent. Casa de sănătate este inflexibilă la orice soluţie eficientă, în contextul digitalizării la nivel naţional şi consideră că declaraţiile sunt întocmite greşit. Mai mult, site-ul casei de sănătate funcţionează defectuos şi angajaţii nu pot fi verificaţi! Din păcate, rectificarea necesită modificarea calităţii de asigurat manual, deoarece softurile actuale nu sunt adaptate la această anomalie”, afirmă Saygo.

Casele judeţene de pensii au reacţionat la aceste situaţii şi au transmis că ele pot fi rezolvate fie prin depunerea unor declaraţii rectificative, de către contabili, fie, pentru urgenţe, prin transmiterea unei adeverinţe de salariat.

Comentarii Facebook