Duminica 22 Decembrie

S-a aflat cauza aterizării forțate a elicopterului militar american în sensul giratoriu din București


Aterizarea forțată a elicopterului american din centrul Capitalei, ar fi avut loc din cauza unei defecțiuni majore a cutiei de transmisie. Cel puțin asta susțin surse din aviație, care vorbesc, așadar, despre o defecțiune încadrată în zona roșie, care necesită aterizarea de urgență.

Deocamdată, cert este că pilotul care a dus aeronava la sol este un tânăr căpitan, care a avut cel mult 2 secunde la dispoziție pentru a lua decizia salvatoare de vieți. Practic, experiența sa a făcut diferența, explică specialiștii, și a împiedicat producerea unei tragedii.

Este anchetă în acest caz, iar aparatul de zbor se află deja la o bază militară, unde este supus unei expertize tehnice. Cutia neagră a elicopterului va fi și ea analizată, pentru a descifra cauzele incidentului.

La 300 de metri altitudine de sol, deciziile se iau nu în secunde, ci în maximum o secundă. O spun specialiștii în pilotaj. Mai mulți piloți cu experiență de zeci de ani în domeniu sunt de părere că echipajul elicopterului de luptă Black Hawk a acționat corect. Iar faptul că aparatul de zbor a atins cu rotorul doi stâlpi este nimic față de tragedia evitată.

A fost evitată o tragedie, în primul rând datorită nivelului de pregătire al profesionalismului pilotului american, dar și datorită modului în care a fost pregătită această misiune în comun de către militarii români și americani, dar și împreună cu celelalte elemente ale sistemului național de apărare implicate în pregătirea unui asemenea eveniment. 

Mi-aș permite să spun că pentru o trecere la verticală ca aceasta, unde sunt implicate 67 de aeronave, măsurile de coordonare și de siguranță sunt deosebite, sunt privite cu foarte mare atenție și, din fericire, urmate la literă așa cum s-a dovedit astăzi.

Pe lângă profesionalismul pilotului american aș vrea să spun că echipa care a coordonat de la sol întreaga demonstrație aeriană și-a făcut datoria și nu trebuie uitată echipa Poliției Rutiere care se afla în piața Charles de Gaulle la momentul respectiv. Și-a făcut datoria într-un mod cu totul și cu totul deosebit. Prin acțiunea lor hotărâtă, foarte rapidă, s-a evitat pierderea de vieți omenești și s-au întâmplat niște pierderi materiale, poate nu neglijabile, dar oricum minore”, a declarat șeful Forțelor Aeriene.

Ce a raportat echipajul elicopterului american celor de la sol

Pilotul a experimentat, cel mai probabil din cauza unei defecțiuni tehnice, o pierdere de control și atunci, în acele câteva secunde, a făcut exact ceea ce trebuia să facă pentru a menține elicopterul controlabil și a putea să-l aterizeze în cel mai scurt timp și cu cele mai mici daune pentru locul respectiv.

În astfel de situații în care se organizează să-i spunem o paradă aeriană, o trecere la verticală într-o zonă aglomerată, se pregătesc foarte amănunțit foarte multe proceduri de urgență, foarte multe locuri posibile în care aeronava, în cazul de față un elicopter, ar putea să degajeze și să aterizeze cu pierderi minime și cu probabilitate maximă de supraviețuire. (...) Vorbim de stadioane, parcuri, pentru fiecare punct al traiectului”, a explicat Generalul Viorel Pană.


Comentarii Facebook